Jak řešit drobná poškození laku? S každou oděrkou hned nemusíte do lakovny

Ilustrační foto | foto: youtube.com

Je hodně možností, jak přijít k malým i větším škrábancům na autě. Špatně odhadnutá vzdálenost od krajnice či patníku, odřeniny způsobené jinými vozy na parkovištích supermarketů a v zimě k tomu z velké části ještě přispějí odlétávající kamínky. Připočtěme k tomu ještě posypovou sůl, která urychluje koroze a máme po pár měsících pěkně „kvetoucí“ auto. Musíme ale hned s každou oděrkou do lakovny?

Záleží hlavně na tom, kdo je jak zručný a na co si troufne. V dnešní době je několik způsobů, jak si s malými škrábanci poradit. A když už se někdo rozhodne opravit si je sám, měl by znát pár základních pravidel a udělat si jasno v tom, co na opravu laku použít.

Jako první je třeba umět rozlišit, o jaké škrábance jde. Zda jsou to jen povrchové oděrky bez poškození barevné vrstvy a základové barvy, nebo zda už je barevná vrstva poškozená. Nejhorší je, když jsou škrábance tak hluboké, že je potřeba nejprve vyrovnat deformaci do hladké plochy.

Druhým krokem je zhodnocení, zda stačí oprava laku lokální nebo komplexní. U lokální opravy laku se dá v některých případech předejít samotnému lakování. Celkové poškození laku vozu by však mělo být menší než 10 % z celkové plochy. Využít se dají při těchto malých opravách např. retušovací fixy/pera, které opraví drobné oděrky a škrábance na povrchové vrstvě laku, ale ty hlubší už bohužel ne.

K těm slouží hotové lakýrnické brusné pasty, při jejichž výběru je hlavně důležité ověřit kód laku. Ten se uvádí v dokladech vozidla nebo na typovém štítku, který je přímo na autě. Tyhle malé pomocníky zakoupíte téměř v každém hypermarketu, obchodech pro kutily a specializovaných prodejnách.

„S komplexní opravou laku už je třeba vyhledat odborníka, který disponuje nejen kvalitním vybavením, ale má i zkušenosti a ví, jak opravu provést. Ve většině případů je potřeba udělat nejen lakýrnické, ale i karosářské práce,“ říká ředitel značky ProfiAuto pro ČR a SR Jindřich Krejčí. K tomu už je potřeba mít brusné kotouče, karosářský tmel, lak v potřebném odstínu, lakovací pistoli a ten správný lakýrnický um.

Ilustrační foto | foto: ProfiAuto

Když už se totiž majitel auta rozhodne tuto opravu podstoupit, nechce mít na laku zaschlé kapky. Tato komplexní oprava je náročnější nejen na vybavení a zkušenosti, ale i cenově. Odborníky lze najít i v síti servisů ProfiAuto, které můžete kontaktovat přes bezplatnou mobilní aplikaci nebo internet.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy