Úchvatný koncept Nissan GT-R50 míří do výroby, vznikne pouze 50 kusů

Nissan GT-R50 | foto: Nissan

Jedním z největších překvapení letošního festivalu rychlosti v Goodwoodu se stal úchvatný koncept Nissanu GT-R50, na jehož vzniku se podílela společnost Italdesign. Již tehdy se mluvilo o sériové výrobě, nyní už je k ní ale vůz připraven a automobilka nabízí příležitost pouhé padesátce šťastlivců. Víc kusů totiž bohužel nevyrobí.

Nissan GT-R50 vznikl jako oslava padesátého výročí jak řady GT-R, tak společnosti Italdesign, která se podílela na jeho návrhu a vývoji. A protože chce automobilka dotáhnout symboliku tohoto modelu do posledního detailu, rozhodla se vyrobit pouze padesát kusů, což z něj činí skutečnou vzácnost.

Již potvrzená cena se tak vyšplhala na 990 000 euro, tedy cca 25,6 milionu korun. To je však cena základního modelu bez zdanění a jakékoliv příplatkové výbavy. GT-R50 se tak stává nejdražším modelem v nabídce Nissanu, což bylo dlouhou dobu pozice Nissanu GT-R Nismo, jehož cena je však mnohonásobně nižší.

Automobilka již nyní začala přijímat objednávky, přičemž první šťastlivci se svého vozu dočkají již v následujícím roce. Přestavba modelu GT-R Nismo na GT-R50 je však poměrně zdlouhavý proces a tak se doručování zřejmě protáhne až do roku 2020.

Zatímco vůz prezentovaný na Festivalu rychlosti v Goodwoodu nesl šedou barvu se zlatými doplňky, první odhalený produkční model zdobí modrá barva se zlatými doplňky. Budoucí majitelé si však budou moci objednat barvy interiéru a exteriéru podle svého přání.

Nemyslete si však, že by GT-R50 bylo jen klasickým Nismem v jiném kabátu. Změny se odehrály všude, včetně motoru. Pod kapotou sice zůstala původní jednotka 3.8 litru twin-turbo V6, její výkon se však zvýšil o 110 koní a výsledných 710 a točivý moment vzrostl z 652 Nm na 780 Nm.

zdroj: Nissan

Spolu s úpravami motoru došlo i na úpravy podvozku. Nastavitelné tlumiče dodala společnost Bilstein, zatímco brzdy pochází od společnosti Brembo. K dalším změnám patří zesílená šestistupňová dvojspojková převodovka, zesílené diferenciály nebo silnější hnací hřídel. Zkrátka úpravy, které mají pomoci zkrotit nově nabytý výkon. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy