Elektrický závodní speciál Volkswagen I.D. R je skutečně pozoruhodným strojem, který své kvality předvedl již na světoznámém závodě do vrchu Pikes Peak International Hull Climb, kde vytvořil nový absolutní rekord. Automobilka si však v rámci propagace svých elektrických vozů troufá i na pokoření rekordu na jednom z nejnáročnějších okruhů světa - německém Nürburgringu.
Pokořit rekordní čas na Nürburgringu je výzvou pro každou automobilku. A zatímco u běžných silničních modelů se nad tím většinou pozastavujeme, zvláště u ostrých SUV, v případě závodního speciálu Volkswagen I.D. R nám to zas tak šílené nepřijde.Tohle auto totiž bylo k podobným účelům stvořeno.
Podle informací webu Autocar by se měl elektrický závodní Volkswagen vypravit na slavný okruh v květnu příštího roku, přičemž jeho hlavním cílem bude pokořit nejlepší čas mezi elektrickými vozy. Ten v současnosti drží čínské NIO EP9, které zajelo skvělý čas 6 minut a 45.9 sekundy.
Podle dosavadních simulací by Volkswagen I.D. R měl být schopen okruh zvládnout v čase okolo 5 minut a 30 sekund, což mu dává velké naděje na vítězství mezi elektromobily. Celkový rekord 5 minut a 19.55 sekundy, který drží závodní speciál Porsche 919 Hybrid Evo, však nejspíš zůstane nedotčený. I když kdo ví - na Pikes Peak nás I.D. R také všechny překvapilo.
Informace webu Autocar, které pocházejí z interního prostředí Volkswagen Motorsport, jsou navíc stále poměrně obecně „Stále jsme v prvních fázích příprav, ovšem už nyní jsme se na simulátoru dokázali dostat na čas pod 5 minut a 30 sekund na kolo," uvedl nejmenovaný zdroj a dodal: „Jsme si ale jisti, že má auto na víc."
Pokud však bude chtít Volkswagen na okruhu zazářit, bude muset svůj speciál výrazně upravit. V současné konfiguraci byl totiž připraven na náročný závod do kopce, během kterého bylo dokonce potřeba počítat s měnící se hustotou vzduchu a proměnlivým přítlakem. Automobilku tak nejspíš čeká úprava body-kitu, pohonného systému a možná i převodů.
Již v základní konfiguraci má přitom vůz víc než slušný potenciál. Z 0 na 100 km/h dokáže akcelerovat za 2.25 sekundy, jeho váha se pohybuje okolo 1 100 kilogramů a pod kapotou ukrývá dvojici elektromotorů o výkonu 500 kw s 650 Nm točivého momentu, které posílají výkon na obě nápravy.
Dobrou zprávou je i fakt, že za volantem by měl opět usednout Romain Dumas, který již dovedl vůz k vítězství na Pikes Peak. Dumas je totiž na Nürburgring téměř jako doma, o čemž ostatně svědčí i jeho 4 vítězství v čtyřiadvacetihodinových závodech na Nürburgringu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?