Volkswagen chce urvat nový rekord na Nürburgringu. Elektrické I.D. R si troufá na čas 5:30

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 7. prosince 2018, 11:58 Google+

Elektrický závodní speciál Volkswagen I.D. R je skutečně pozoruhodným strojem, který své kvality předvedl již na světoznámém závodě do vrchu Pikes Peak International Hull Climb, kde vytvořil nový absolutní rekord. Automobilka si však v rámci propagace svých elektrických vozů troufá i na pokoření rekordu na jednom z nejnáročnějších okruhů světa - německém Nürburgringu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Volkswagen I.D. R Pikes Peak | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Pokořit rekordní čas na Nürburgringu je výzvou pro každou automobilku. A zatímco u běžných silničních modelů se nad tím většinou pozastavujeme, zvláště u ostrých SUV, v případě závodního speciálu Volkswagen I.D. R nám to zas tak šílené nepřijde.Tohle auto totiž bylo k podobným účelům stvořeno.

Podle informací webu Autocar by se měl elektrický závodní Volkswagen vypravit na slavný okruh v květnu příštího roku, přičemž jeho hlavním cílem bude pokořit nejlepší čas mezi elektrickými vozy. Ten v současnosti drží čínské NIO EP9, které zajelo skvělý čas 6 minut a 45.9 sekundy.

Podle dosavadních simulací by Volkswagen I.D. R měl být schopen okruh zvládnout v čase okolo 5 minut a 30 sekund, což mu dává velké naděje na vítězství mezi elektromobily. Celkový rekord 5 minut a 19.55 sekundy, který drží závodní speciál Porsche 919 Hybrid Evo, však nejspíš zůstane nedotčený. I když kdo ví - na Pikes Peak nás I.D. R také všechny překvapilo.

Informace webu Autocar, které pocházejí z interního prostředí Volkswagen Motorsport, jsou navíc stále poměrně obecně „Stále jsme v prvních fázích příprav, ovšem už nyní jsme se na simulátoru dokázali dostat na čas pod 5 minut a 30 sekund na kolo," uvedl nejmenovaný zdroj a dodal: „Jsme si ale jisti, že má auto na víc."

Pokud však bude chtít Volkswagen na okruhu zazářit, bude muset svůj speciál výrazně upravit. V současné konfiguraci byl totiž připraven na náročný závod do kopce, během kterého bylo dokonce potřeba počítat s měnící se hustotou vzduchu a proměnlivým přítlakem. Automobilku tak nejspíš čeká úprava body-kitu, pohonného systému a možná i převodů.

Rekordní jízda na Pikes Peak | zdroj: youtube.com

Již v základní konfiguraci má přitom vůz víc než slušný potenciál. Z 0 na 100 km/h dokáže akcelerovat za 2.25 sekundy, jeho váha se pohybuje okolo 1 100 kilogramů a pod kapotou ukrývá dvojici elektromotorů o výkonu 500 kw s 650 Nm točivého momentu, které posílají výkon na obě nápravy.

Dobrou zprávou je i fakt, že za volantem by měl opět usednout Romain Dumas, který již dovedl vůz k vítězství na Pikes Peak. Dumas je totiž na Nürburgring téměř jako doma, o čemž ostatně svědčí i jeho 4 vítězství v čtyřiadvacetihodinových závodech na Nürburgringu.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen chce urvat nový rekord na Nürburgringu. Elektrické I.D. R si troufá na čas 5:30

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační fotografie

Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

Škoda 1101 Tudor

75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

DS 9

Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Test: Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

Hyundai IONIQ 5

Česká premiéra Hyundai IONIQ 5, změní novinka pravidla hry?

reklama

Doporučujeme

Hasiči zveřejnili video ze srpna 2017, kdy několik hodin bojovali s požárem Tesly Model X

Hasiči zveřejnili několikahodinový souboj s požárem Tesly, pomoc našli až u…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. 75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

  2. Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

  3. Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

  4. Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

  5. Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

  6. Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud