Elektrický závodní speciál Volkswagen I.D. R je skutečně pozoruhodným strojem, který své kvality předvedl již na světoznámém závodě do vrchu Pikes Peak International Hull Climb, kde vytvořil nový absolutní rekord. Automobilka si však v rámci propagace svých elektrických vozů troufá i na pokoření rekordu na jednom z nejnáročnějších okruhů světa - německém Nürburgringu.
Pokořit rekordní čas na Nürburgringu je výzvou pro každou automobilku. A zatímco u běžných silničních modelů se nad tím většinou pozastavujeme, zvláště u ostrých SUV, v případě závodního speciálu Volkswagen I.D. R nám to zas tak šílené nepřijde.Tohle auto totiž bylo k podobným účelům stvořeno.
Podle informací webu Autocar by se měl elektrický závodní Volkswagen vypravit na slavný okruh v květnu příštího roku, přičemž jeho hlavním cílem bude pokořit nejlepší čas mezi elektrickými vozy. Ten v současnosti drží čínské NIO EP9, které zajelo skvělý čas 6 minut a 45.9 sekundy.
Podle dosavadních simulací by Volkswagen I.D. R měl být schopen okruh zvládnout v čase okolo 5 minut a 30 sekund, což mu dává velké naděje na vítězství mezi elektromobily. Celkový rekord 5 minut a 19.55 sekundy, který drží závodní speciál Porsche 919 Hybrid Evo, však nejspíš zůstane nedotčený. I když kdo ví - na Pikes Peak nás I.D. R také všechny překvapilo.
Informace webu Autocar, které pocházejí z interního prostředí Volkswagen Motorsport, jsou navíc stále poměrně obecně „Stále jsme v prvních fázích příprav, ovšem už nyní jsme se na simulátoru dokázali dostat na čas pod 5 minut a 30 sekund na kolo," uvedl nejmenovaný zdroj a dodal: „Jsme si ale jisti, že má auto na víc."
Pokud však bude chtít Volkswagen na okruhu zazářit, bude muset svůj speciál výrazně upravit. V současné konfiguraci byl totiž připraven na náročný závod do kopce, během kterého bylo dokonce potřeba počítat s měnící se hustotou vzduchu a proměnlivým přítlakem. Automobilku tak nejspíš čeká úprava body-kitu, pohonného systému a možná i převodů.
Již v základní konfiguraci má přitom vůz víc než slušný potenciál. Z 0 na 100 km/h dokáže akcelerovat za 2.25 sekundy, jeho váha se pohybuje okolo 1 100 kilogramů a pod kapotou ukrývá dvojici elektromotorů o výkonu 500 kw s 650 Nm točivého momentu, které posílají výkon na obě nápravy.
Dobrou zprávou je i fakt, že za volantem by měl opět usednout Romain Dumas, který již dovedl vůz k vítězství na Pikes Peak. Dumas je totiž na Nürburgring téměř jako doma, o čemž ostatně svědčí i jeho 4 vítězství v čtyřiadvacetihodinových závodech na Nürburgringu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.