Před pár měsíci představila Audi svůj první čistě elektrický model, který dostal jméno E-Tron. Podle dostupných informací bychom se však v blízké době měli dočkat dalších dvou variant tohoto elektromobilu. Jedna by měla představovat "základní" dostupný model, zatímco druhá má být orientována hlavně na výkon
Podle informací magazínu Top Gear bychom se v příštím roce měli dočkat hned dvou dalších provedení elektrického modelu Audi E-Tron. Začátkem roku by měla dorazit tzv. "základní-varianta," která bude zřejmě reprezentovat nejdostupnější model z nabídky.
Na své by si však měli přijít i milovníci výkonu, pro které se údajně chystá varianta s označením "High-Performance." Zájemci o dynamičtější svezení si však budou muset počkat, neboť druhá novinka je očekávána až začátkem roku 2020.
O specifikacích ani cenách zatím nepadlo ani slovo, přesto by rozšíření nabídky mohlo Audi jedině pomoci. V současnosti je například na americkém trhu levnější než známá Tesla Model X, současně je ale nepatrně dražší než Jaguar I-Pace.
Tzv. základní model by měl nabídnout nižší cenu, otázkou však zůstává, jak toho bude dosaženo. Jako tradičně se však dá očekávat zmenšení baterií a tím i omezení výkonu a dojezdu. Zajímavější variantou tak bude nejspíš výkonnější model, který by podle Top Gearu mohl dostat druhý elektromotor.
Další elektromotor, který by měl pohánět zadní kola, by byl již třetím pod kapotou e-tronu. Celkový výkon vozu by se pak podle dosavadních spekulací mohl zvednout až na cca 477 kW, tedy okolo 648 koní.
V současnosti nabízí standardní Audi E-Tron quattro dvojici elektromotorů o celkovém výkonu 300 kW (407 koní) s točivým momentem 664 Nm. O napájení motorů se stará Li-Ion baterie s kapacitou 95 kWh, což by mělo podle testování WLTP zajistit dojezd okolo 417 kilometrů. Audi e-Tron však nebude ani žádný louda. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 5.7 sekundy a maximální rychlost dosahuje 200 km/h.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).