Před pár měsíci představila Audi svůj první čistě elektrický model, který dostal jméno E-Tron. Podle dostupných informací bychom se však v blízké době měli dočkat dalších dvou variant tohoto elektromobilu. Jedna by měla představovat "základní" dostupný model, zatímco druhá má být orientována hlavně na výkon
Podle informací magazínu Top Gear bychom se v příštím roce měli dočkat hned dvou dalších provedení elektrického modelu Audi E-Tron. Začátkem roku by měla dorazit tzv. "základní-varianta," která bude zřejmě reprezentovat nejdostupnější model z nabídky.
Na své by si však měli přijít i milovníci výkonu, pro které se údajně chystá varianta s označením "High-Performance." Zájemci o dynamičtější svezení si však budou muset počkat, neboť druhá novinka je očekávána až začátkem roku 2020.
O specifikacích ani cenách zatím nepadlo ani slovo, přesto by rozšíření nabídky mohlo Audi jedině pomoci. V současnosti je například na americkém trhu levnější než známá Tesla Model X, současně je ale nepatrně dražší než Jaguar I-Pace.
Tzv. základní model by měl nabídnout nižší cenu, otázkou však zůstává, jak toho bude dosaženo. Jako tradičně se však dá očekávat zmenšení baterií a tím i omezení výkonu a dojezdu. Zajímavější variantou tak bude nejspíš výkonnější model, který by podle Top Gearu mohl dostat druhý elektromotor.
Další elektromotor, který by měl pohánět zadní kola, by byl již třetím pod kapotou e-tronu. Celkový výkon vozu by se pak podle dosavadních spekulací mohl zvednout až na cca 477 kW, tedy okolo 648 koní.
V současnosti nabízí standardní Audi E-Tron quattro dvojici elektromotorů o celkovém výkonu 300 kW (407 koní) s točivým momentem 664 Nm. O napájení motorů se stará Li-Ion baterie s kapacitou 95 kWh, což by mělo podle testování WLTP zajistit dojezd okolo 417 kilometrů. Audi e-Tron však nebude ani žádný louda. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 5.7 sekundy a maximální rychlost dosahuje 200 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.