Před pár měsíci představila Audi svůj první čistě elektrický model, který dostal jméno E-Tron. Podle dostupných informací bychom se však v blízké době měli dočkat dalších dvou variant tohoto elektromobilu. Jedna by měla představovat "základní" dostupný model, zatímco druhá má být orientována hlavně na výkon
Podle informací magazínu Top Gear bychom se v příštím roce měli dočkat hned dvou dalších provedení elektrického modelu Audi E-Tron. Začátkem roku by měla dorazit tzv. "základní-varianta," která bude zřejmě reprezentovat nejdostupnější model z nabídky.
Na své by si však měli přijít i milovníci výkonu, pro které se údajně chystá varianta s označením "High-Performance." Zájemci o dynamičtější svezení si však budou muset počkat, neboť druhá novinka je očekávána až začátkem roku 2020.
O specifikacích ani cenách zatím nepadlo ani slovo, přesto by rozšíření nabídky mohlo Audi jedině pomoci. V současnosti je například na americkém trhu levnější než známá Tesla Model X, současně je ale nepatrně dražší než Jaguar I-Pace.
Tzv. základní model by měl nabídnout nižší cenu, otázkou však zůstává, jak toho bude dosaženo. Jako tradičně se však dá očekávat zmenšení baterií a tím i omezení výkonu a dojezdu. Zajímavější variantou tak bude nejspíš výkonnější model, který by podle Top Gearu mohl dostat druhý elektromotor.
Další elektromotor, který by měl pohánět zadní kola, by byl již třetím pod kapotou e-tronu. Celkový výkon vozu by se pak podle dosavadních spekulací mohl zvednout až na cca 477 kW, tedy okolo 648 koní.
V současnosti nabízí standardní Audi E-Tron quattro dvojici elektromotorů o celkovém výkonu 300 kW (407 koní) s točivým momentem 664 Nm. O napájení motorů se stará Li-Ion baterie s kapacitou 95 kWh, což by mělo podle testování WLTP zajistit dojezd okolo 417 kilometrů. Audi e-Tron však nebude ani žádný louda. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 5.7 sekundy a maximální rychlost dosahuje 200 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.