Volkswagen chce urvat nový rekord na Nürburgringu. Elektrické I.D. R si troufá na čas 5:30

Volkswagen I.D. R Pikes Peak | foto: Volkswagen

Elektrický závodní speciál Volkswagen I.D. R je skutečně pozoruhodným strojem, který své kvality předvedl již na světoznámém závodě do vrchu Pikes Peak International Hull Climb, kde vytvořil nový absolutní rekord. Automobilka si však v rámci propagace svých elektrických vozů troufá i na pokoření rekordu na jednom z nejnáročnějších okruhů světa - německém Nürburgringu.

Pokořit rekordní čas na Nürburgringu je výzvou pro každou automobilku. A zatímco u běžných silničních modelů se nad tím většinou pozastavujeme, zvláště u ostrých SUV, v případě závodního speciálu Volkswagen I.D. R nám to zas tak šílené nepřijde.Tohle auto totiž bylo k podobným účelům stvořeno.

Podle informací webu Autocar by se měl elektrický závodní Volkswagen vypravit na slavný okruh v květnu příštího roku, přičemž jeho hlavním cílem bude pokořit nejlepší čas mezi elektrickými vozy. Ten v současnosti drží čínské NIO EP9, které zajelo skvělý čas 6 minut a 45.9 sekundy.

Podle dosavadních simulací by Volkswagen I.D. R měl být schopen okruh zvládnout v čase okolo 5 minut a 30 sekund, což mu dává velké naděje na vítězství mezi elektromobily. Celkový rekord 5 minut a 19.55 sekundy, který drží závodní speciál Porsche 919 Hybrid Evo, však nejspíš zůstane nedotčený. I když kdo ví - na Pikes Peak nás I.D. R také všechny překvapilo.

Informace webu Autocar, které pocházejí z interního prostředí Volkswagen Motorsport, jsou navíc stále poměrně obecně „Stále jsme v prvních fázích příprav, ovšem už nyní jsme se na simulátoru dokázali dostat na čas pod 5 minut a 30 sekund na kolo," uvedl nejmenovaný zdroj a dodal: „Jsme si ale jisti, že má auto na víc."

Pokud však bude chtít Volkswagen na okruhu zazářit, bude muset svůj speciál výrazně upravit. V současné konfiguraci byl totiž připraven na náročný závod do kopce, během kterého bylo dokonce potřeba počítat s měnící se hustotou vzduchu a proměnlivým přítlakem. Automobilku tak nejspíš čeká úprava body-kitu, pohonného systému a možná i převodů.

Rekordní jízda na Pikes Peak | zdroj: youtube.com

Již v základní konfiguraci má přitom vůz víc než slušný potenciál. Z 0 na 100 km/h dokáže akcelerovat za 2.25 sekundy, jeho váha se pohybuje okolo 1 100 kilogramů a pod kapotou ukrývá dvojici elektromotorů o výkonu 500 kw s 650 Nm točivého momentu, které posílají výkon na obě nápravy.

Dobrou zprávou je i fakt, že za volantem by měl opět usednout Romain Dumas, který již dovedl vůz k vítězství na Pikes Peak. Dumas je totiž na Nürburgring téměř jako doma, o čemž ostatně svědčí i jeho 4 vítězství v čtyřiadvacetihodinových závodech na Nürburgringu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy