Souboj o nejrychlejší SUV? Souboj čtyř titánů měl jednoznačného vítěze

Závod o nejrychlejší SUV měl naprosto jednoznačného vítěze | foto: youtube.com

Automobily kategorie SUV mají na trhu bohaté zastoupení a to už i mezi extrémně výkonnými vozy. Svými jízdními vlastnostmi sice nikdy nedosáhnou kvalit tradičních sporťáků, ovšem v disciplíně brutálního zrychlení mají rozhodně co nabídnout. Napadlo vás ale někdy, které z výkonných SUV je to nejrychlejší? A co ukrývá pod kapotou?

Odpověď na tuto otázku se rozhodl zjistit britský automobilový kanál CarWow, který postavil na startovní čáru čtyři extrémní SUV. Výzvu na souboj ve sprintu přijal Mercedes-AMG G63, Lamborghini Urus, Range Rover Sport SVR a Tesla Model X.

Německý reprezentant, Mercedes-AMG G63, má sice díky svým tradičním tvarům potíže s aerodynamikou, ovšem ty kompenzuje pořádným motorem. Tím je 4.0 litrová bi-turbo V8, která generuje okolo 577 koní a cca 850 Nm točivého momentu. Vše přitom putuje na všechna čtyři kola.

Působivými parametry se může pochlubit i Lamborghini Urus, které je po právu označováno za jedno z vůbec nejvýkonnějších SUV a současně za nejpraktičtější Lamborghini vůbec,  jak dodává web Motor1. Pod jeho kapotou je opět ukryt 4.0 litrový bi-turbo motor V8, ovšem tentokrát o výkonu cca 650 koní a 850 Nm. Akceleraci z 0 na 100 km/h tak pokoří za cca 3.2 sekundy.

Tak trochu černou ovcí závodu byl britský reprezentant, Range Rover Sport SVR, který se snaží kombinovat tradiční luxus, pověstné terénní dovednosti a ještě brutální výkon. Pod kapotu proto dostal 5.0 litrový motor V8 přeplňovaný kompresorem, který pochází z Jaguáru F-Type. Celkový výkon se pohybuje okolo 575 koní a akcelerace z 0 na 97 km/h trvá okolo 4 sekund.

Posledním vozem pak byla Tesla Model X, samozřejmě v té nejextrémnější variantě P100D. O kvalitách a schopnostech Tesly co se výkonu týče už jsme psali mnohokrát, ovšem pro připomenutí dodáme, že výkon tohohle elektrického drobka se pohybuje okolo 772 koní, jeho točivý moment je naprosto dechberoucí a 97 km/h pokoří z klidu za 2.9 sekundy.

zdroj: youtube.com

Tesla sice na začátku potřebovala hodinku na zahřívání baterií, za což si ji majitel Lamborghini dobíral, ovšem po začátku závodu mu naprosto došla slova. Ačkoliv se Tesle a Lambu podařilo odstartovat stejně rychle, brzy Lambo ztratilo dech a Tesla všem ukázala záda. Situace se pak opakovala i při závodu s volným startem, kde do hry na chvíli promluvilo i AMG. Range Rover však bohužel zůstal vždy až na konci. V této konkurenci ale zkrátka moc šancí neměl.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy