Odborníci připravili zprávu, jak vylepšit Teslu Model 3. Celkem našli 227 možností

Výroba Tesly Model 3 | foto: youtube.com

Vzpomínáte si na společnost Munro & Associates, která na přelomu roku rozebrala Teslu Model 3 a hledala její klady a zápory? Od té doby se na internetu objevilo několik videí, ve kterých automobilka selhala i excelovala, ovšem nyní se objevila zpráva o 227 možných vylepšeních, jejíž seznam zaslal šéf této společnosti bezplatně Elonu Muskovi.

Ještě před rozebráním několika zásadních bodů z tohoto seznamu bychom si ale měli připomenout, jak se věci mají. V únoru tohoto roku se na YouTube objevil rozhovor mezi redaktorem Autoline a panem Munro, ve kterém padla legendární věta kritizující kvalitu zpracování „Spáry na tomhle autě jsou viditelné až z Marsu."

Později se však objevilo několik dalších videí, již ne tolik známých, ve kterých Munro oceňuje jízdní komfort a hlavně naprostý údiv nad sofistikovaností a propracovaností elektroniky ve voze - ačkoliv si to mnozí neradi přiznávají, v tom zkrátka Tesla nemá konkurenci.

V červenci pak byla analýza vozu dokončena a následoval další rozhovor mezi redaktory Autoline a společností Munro & Associates. V něm padlo opět několik pozitiv vztahujících se k technice a elektronice vozu. A dokonce padly i zmínky o tom, že by Tesla na voze skutečně mohla vydělávat. Ovšem kdyby...

A teď se dostáváme k tomu zajímavému. My sice nemáme k dispozici všech 227 bodů, ve kterých by Tesla mohla udělat změny k lepšímu, ovšem podle webu InsideEV's by se většina problémů měla vztahovat ke karoserii. Munro například věří, že některé železné či hliníkové výztuhy v rámu jsou zbytečné, neboť už samotné baterie představují silný prvek výztuhy.

Další kritika se vztahuje třeba ke kufru, který Tesla dělá až příliš komplikovaně. Zadní část vozu totiž tvoří až 9 dílů, které je potřeba svářet a nýtovat. Podle Munra by zde však jiné automobilky využily například laminát.

K tomu se váže i další problém, kterým je podle Munra příliš vysoký počet zaměstnanců. Ti jsou totiž potřeba právě k věcem jako některé typy svařování nebo nýtování, které automatické stroje nedokáží provádět správně.

Tesla | foto: Tesla Motors

Agentura Bloomberg, která zprávu o 227 bodech zveřejnila, poukazuje na skutečnost, že továrny GM nebo Toyota produkují okolo 450 000 automobilů ročně, počet jejich zaměstnanců se přitom pohybuje okolo 4 400. V Tesle však pracuje okolo 10 000 zaměstnanců.

Dobrou zprávou ale je, že Tesla se drží filozofie neustálého vylepšování - takže na rozdíl od ostatních automobilek nebude s úpravami konstrukce či výroby čekat na modernizaci / facelift. Ostatně i ony pověstné „spáry viditelné až z Marsu" už se během výroby značně zmenšily a je vidět, že Tesla se neustále snaží dělat kroky kupředu.

Nezbývá tedy než doufat, že se Tesla ze zprávy poučí a pokusí se Model 3 vyrábět efektivněji. Každá rada je totiž pro Teslu v její cestě za výdělky dobrá. Zvláště když se objevují zvěsti, že by příští rok nemusela ustát.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy