Dva měsíce po rozsáhlé designové i technické modernizaci modelu Škoda Fabia představuje česká automobilka tento vůz také v offroadově laděném provedení Scoutline. Škoda Fabia Combi Scoutline své dobrodružné geny dokazuje výraznými matně černými a stříbrnými prvky karoserie i šestnácti- či sedmnáctipalcovými koly z lehkých slitin. Nová verze je na českém trhu k dispozici s motory TSI, ve všech sériových barevných odstínech.
Dynamický vzhled přepracované masky chladiče a nižších světlometů nového vozu Škoda Fabia Combi Scoutline posiluje specifický matně černý přední spoiler se stříbrnými prvky. Matně černé jsou i robustní lemy blatníků a prahů; kryty vnějších zpětných zrcátek a střešní nosiče jsou zářivě stříbrné. Také nový zadní nárazník s difuzérem stejně jako přední spoiler kombinuje matně černou a stříbrnou barvu. Standardem ve verzi Scoutline jsou šestnáctipalcová kola Rock z lehkých slitin, na přání se dodávají sedmnáctipalcová kola Braga v kartáčované antracitovémetalíze.
Motory 1,0 TSI, splňující emisní normu Euro 6d-TEMP
Škoda Fabia Combi Scoutline je na českém trhu k dispozici s motory TSI. Mají tři válce, zdvihový objem 1,0 l a splňují aktuální emisní normu Euro 6d-TEMP. Motory jsou standardně vybaveny systémem start-stop a rekuperací brzdné energie. Obě pohonné jednotky TSI jsou vybaveny filtrem pevných částic.
Škoda Fabia Combi Scoutline samozřejmě profituje ze všech dalších zlepšení nedávno přepracované modelové řady Fabia. Celosvětově druhý nejprodávanější vůz modelové palety značky Škoda se v srpnu 2018 vedle výraznějšího exteriéru dočkal i nových potahových materiálů sedadel a nového přístrojového panelu. Poprvé Škoda Fabia nabízí standardně ve výbavovém stupni Style světlomety a zadní skupinové svítilny s technologií LED.
Na přání jsou dodávány nové asistenční systémy - asistent dálkových světel Auto Light Assist, systém detekce mrtvého úhlu Blind Spot Detect a asistent vyparkování Rear Traffic Alert low. Tento systém pomocí radarových senzorů při vyjíždění z parkovacího místa nebo z vjezdu k domu sleduje provoz za vozidlem a včas řidiče informuje před přibližujícími se vozy.
Za zmínku stojí i nové Simply Clever detaily, jako dva USB-konektory pro cestující na zadních sedadlech, oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru, a vyjímatelná a za jízdy dobíjená LED svítilna v zavazadlovém prostoru, který je se svými 530 až 1.395 litry nejobjemnějším ve své třídě.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.