Dva měsíce po rozsáhlé designové i technické modernizaci modelu Škoda Fabia představuje česká automobilka tento vůz také v offroadově laděném provedení Scoutline. Škoda Fabia Combi Scoutline své dobrodružné geny dokazuje výraznými matně černými a stříbrnými prvky karoserie i šestnácti- či sedmnáctipalcovými koly z lehkých slitin. Nová verze je na českém trhu k dispozici s motory TSI, ve všech sériových barevných odstínech.
Dynamický vzhled přepracované masky chladiče a nižších světlometů nového vozu Škoda Fabia Combi Scoutline posiluje specifický matně černý přední spoiler se stříbrnými prvky. Matně černé jsou i robustní lemy blatníků a prahů; kryty vnějších zpětných zrcátek a střešní nosiče jsou zářivě stříbrné. Také nový zadní nárazník s difuzérem stejně jako přední spoiler kombinuje matně černou a stříbrnou barvu. Standardem ve verzi Scoutline jsou šestnáctipalcová kola Rock z lehkých slitin, na přání se dodávají sedmnáctipalcová kola Braga v kartáčované antracitovémetalíze.
Motory 1,0 TSI, splňující emisní normu Euro 6d-TEMP
Škoda Fabia Combi Scoutline je na českém trhu k dispozici s motory TSI. Mají tři válce, zdvihový objem 1,0 l a splňují aktuální emisní normu Euro 6d-TEMP. Motory jsou standardně vybaveny systémem start-stop a rekuperací brzdné energie. Obě pohonné jednotky TSI jsou vybaveny filtrem pevných částic.
Škoda Fabia Combi Scoutline samozřejmě profituje ze všech dalších zlepšení nedávno přepracované modelové řady Fabia. Celosvětově druhý nejprodávanější vůz modelové palety značky Škoda se v srpnu 2018 vedle výraznějšího exteriéru dočkal i nových potahových materiálů sedadel a nového přístrojového panelu. Poprvé Škoda Fabia nabízí standardně ve výbavovém stupni Style světlomety a zadní skupinové svítilny s technologií LED.
Na přání jsou dodávány nové asistenční systémy - asistent dálkových světel Auto Light Assist, systém detekce mrtvého úhlu Blind Spot Detect a asistent vyparkování Rear Traffic Alert low. Tento systém pomocí radarových senzorů při vyjíždění z parkovacího místa nebo z vjezdu k domu sleduje provoz za vozidlem a včas řidiče informuje před přibližujícími se vozy.
Za zmínku stojí i nové Simply Clever detaily, jako dva USB-konektory pro cestující na zadních sedadlech, oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru, a vyjímatelná a za jízdy dobíjená LED svítilna v zavazadlovém prostoru, který je se svými 530 až 1.395 litry nejobjemnějším ve své třídě.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?