Tesla představila dosud nejlevnější Model 3, zákazníci si přesto připlatí

Tesla Model 3 | foto: Tesla Motors

Když automobilka Tesla představovala Model 3, zaskočila většinu zájemců informacemi o základním provedení, jehož cena se měla pohybovat okolo 35 000 dolarů. Nedávno ovšem médii proběhla informace, že jeho výroba bude zahájena až během příštího roku. Pokud tedy automobilka nechtěla ztratit zákazníky toužící po něčem levnějším, musela přijít s novým plánem.

Poptávka po elektromobilech se ruku v ruce s jejich nabídkou zvyšuje, což pomalu začíná tlačit na jejich cenu. A jelikož nejlevnější Model 3 za 35 000 dolarů je ještě v nedohlednu, představila Tesla mid-range Model 3, který za příplatek 10 000 dolarů slibuje údajně ideální poměr mezi cenou a výbavou.

Nový Model 3 mid-range je postaven na stejné platformě se stejným bateriovým modulem, jaký má Model 3 s delším dojezdem (310 mil). Oproti němu však dostal Model 3 se středním dojezdem méně článků, díky spadl jeho dojezd na 260 mil.

Menší dojezd ovšem znamená lepší cenu, což je vždy vítaný argument. Méně článků se ale bohužel projevilo i na výkonu. Zatímco Model 3 s delším dojezdem vytáhne až 233 km/h a z 0 na 96 km/h se dostane za 4,5. Oproti tomu je maximálka modelu se středním dojezdem "jen" 201 km/h a akcelerace trvá 5.6 sekundy.

Samotné auto je tedy k dispozici za 45 000 dolarů, ovšem pokud by měli zákazníci zájem o bohatší výbavu, jako je například Autopilot, budou si muset připlatit dalších 5 000 dolarů. Pokud by ale toužili i po pohonu všech kol, budou mít smůlu. Tato varianta Modelu 3 totiž bude dostupná pouze s pohonem na zadní kola.

Zajímavostí je také skutečnost, že zatímco mid-range Model 3 už je uvedena v ceníku, první majitelé si na ní budou muset počkat. I kdyby složili zálohu okamžitě, dočkají se svého vozu až v průběhu února příštího roku. Nabízí se tedy otázka, kdy vlastně dorazí zcela základní Model 3 za slibovaných 35 000 dolarů. Pokud vůbec dorazí.

Výroba Tesly Model 3 | foto: youtube.com

Sama automobilka okomentovala uvedení nového modelu na trh zprávou, podle které se automobilce díky pokračujícímu nárůstu výroby i prodejů podařilo najít kapacitu, které ji umožní diverzifikovat své produkty a nabídnout je tak většímu počtu zákazníků. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy