Italští karosáři opět předvedli své umění, z nového Ferrari vykouzlili moderní skvost 90. let

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 18. října 2018, 16:23 Google+

Snad žádná země není tolik spjata s krásnými, rychlými a ikonickými automobily, jako právě Itálie. Země, která dala světu několik renomovaných automobilových značek a slavná designová studia, má však stále co nabídnout. Důkazem je ostatně i nový projekt Pony z dílny společnosti Ares Design.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Project Pony je moderním pojetím Ferrari 412, jehož základem se stalo Ferrari GTC4 Lusso

Project Pony je moderním pojetím Ferrari 412, jehož základem se stalo Ferrari GTC4 Lusso | foto: ARES Design

Sdílejte článek

Ačkoliv to nemusí být na první pohled patrné, základem tohoto projektu se stalo Ferrari GTC4 Lusso, které se však po rozsáhlé a náročné úpravě karoserie proměnilo v moderního nástupce modelu 412. Poslední varianty z řady 400, kterou Ferrari vyrábělo mezi lety 1985 až 1989.

Vůz s označením Project Pony se snaží navázat na dřívější představu čtyřmístných modelů z Maranella, ovšem bez karoserie ve stylu Shooting Brake. Místo toho raději designéři vsadili na tradičnější tvary dvoudveřového kupé.

Většina karoserie musela být přepracována a vyrobena kompletně znovu - jak jinak než z karbonu. Designéři si však dali velice záležet, aby vozu vdechly ostře řezané tvary a výrazné linky, které podtrhují i retro-kola. Nechybí dokonce ani vyklápěcí světlomety nebo odvětrávání na kapotě. Přední maska a zadní svítilny však zůstaly ve stylu moderního GTC4Lusso.

Důležitý je ale také interiér, který si zachoval svou konfiguraci 2+2. Palubní deska však byla upravena a kabina byla přečalouněna. V tomto případě se díváme na kombinaci černé a hnědé kůže s kontrastním prošíváním. Zajímavostí je také tradičně kulatý volant, na místo dole-zploštěného stylu, který je dnes v módě.

Pohonný systém však zůstal v naprosto sériové podobě, jak ho známe ze standardního Ferrari GTC4 Lusso. Pod zcela novou karoserií se tak opět ukrývá pohon na všechna kola, nebo systém natáčení zadní nápravy. Zkrátka kombinace, díky které si člověk může užít cestování prakticky kdykoliv a za jakéhokoliv počasí.

zdroj: youtube.com

Pod kapotou se ukrývá stále ten samý atmosferický 6.3 litrový motor V12, který generuje okolo 690 koní a 697 Nm točivého momentu. Standardní Lusso s ním bylo schopno akcelerovat z 0 na 100 km/h během 3.4 sekund a maximální rychlost byla okolo 335 km/h. Od nové karosářské varianty se tak dá očekávat v podstatě totéž.

Zbývá už zodpovědět jedinou otázku: cena. O té se ale společnost nezmínila a tak nezbývá než hádat. Podle CarScoops by se však mohla pohybovat okolo 700 000 euro, což cca 18 milionů korun. Moderní reinkarnace Ferrari 412 by tak byla víc než dvakrát dražší, než její základ - tedy standardní nové Ferrari GTC4 Lusso.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Italští karosáři opět předvedli své umění, z nového Ferrari vykouzlili moderní skvost 90. let

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Kamiq Scoutline

ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE, to je městské SUV s dobrodružným vzhledem

mitsubishi l200

Test: Mitsubishi L200 Double Cab, oldschoolový parťák s diamanty ve znaku

Škoda Octavia Liftback

NOVÁ ŠKODA OCTAVIA LIFTBACK se rozjíždí za zákazníky

Honda Civic Type R

Modernizovaná Honda Civic Type-R se chce vrátit na post krále hot-hatch

Brussels-Motor-Show

Jsou PHEV trumfem výrobců automobilů pro rok 2020?

Toyota RAV4 plug in hybrid

Stane se Toyota RAV4 Plug-in Hybrid bestsellerem roku 2020?

Toyota GR Supra

Toyota představuje model GR Supra s novým přeplňovaným motorem 2,0 litru

VAZ-2107 Mad Max

Postapokalyptická Lada pro Šíleného Maxe? Na Ukrajině je možné vše

Toyota

Toyota spouští službu KINTO na pronájem sdílení a spolujízdu aut

Panda 4x4

Elektrická Panda 4x4 od Garage Italia Customs

reklama

Doporučujeme

Peugeot e-Legend Concept

Elektrické sporťáky značky Peugeot? Automobilka prozradila, kdy dorazí na trh

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Stane se Toyota RAV4 Plug-in Hybrid bestsellerem roku 2020?

  2. Modernizovaná Honda Civic Type-R se chce vrátit na post krále hot-hatch

  3. NOVÝ super úsporný MOTOR ECO-G. Které modely Dacie ho dostanou?

  4. Toyota má úspěch

  5. Test: Honda HR-V 1.5 VTEC TURBO Sport, hot-hatch na chůdách

  6. Po městě bez emisí, e-skútry od firmy Hecht

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud