Snad žádná země není tolik spjata s krásnými, rychlými a ikonickými automobily, jako právě Itálie. Země, která dala světu několik renomovaných automobilových značek a slavná designová studia, má však stále co nabídnout. Důkazem je ostatně i nový projekt Pony z dílny společnosti Ares Design.
Ačkoliv to nemusí být na první pohled patrné, základem tohoto projektu se stalo Ferrari GTC4 Lusso, které se však po rozsáhlé a náročné úpravě karoserie proměnilo v moderního nástupce modelu 412. Poslední varianty z řady 400, kterou Ferrari vyrábělo mezi lety 1985 až 1989.
Vůz s označením Project Pony se snaží navázat na dřívější představu čtyřmístných modelů z Maranella, ovšem bez karoserie ve stylu Shooting Brake. Místo toho raději designéři vsadili na tradičnější tvary dvoudveřového kupé.
Většina karoserie musela být přepracována a vyrobena kompletně znovu - jak jinak než z karbonu. Designéři si však dali velice záležet, aby vozu vdechly ostře řezané tvary a výrazné linky, které podtrhují i retro-kola. Nechybí dokonce ani vyklápěcí světlomety nebo odvětrávání na kapotě. Přední maska a zadní svítilny však zůstaly ve stylu moderního GTC4Lusso.
Důležitý je ale také interiér, který si zachoval svou konfiguraci 2+2. Palubní deska však byla upravena a kabina byla přečalouněna. V tomto případě se díváme na kombinaci černé a hnědé kůže s kontrastním prošíváním. Zajímavostí je také tradičně kulatý volant, na místo dole-zploštěného stylu, který je dnes v módě.
Pohonný systém však zůstal v naprosto sériové podobě, jak ho známe ze standardního Ferrari GTC4 Lusso. Pod zcela novou karoserií se tak opět ukrývá pohon na všechna kola, nebo systém natáčení zadní nápravy. Zkrátka kombinace, díky které si člověk může užít cestování prakticky kdykoliv a za jakéhokoliv počasí.
Pod kapotou se ukrývá stále ten samý atmosferický 6.3 litrový motor V12, který generuje okolo 690 koní a 697 Nm točivého momentu. Standardní Lusso s ním bylo schopno akcelerovat z 0 na 100 km/h během 3.4 sekund a maximální rychlost byla okolo 335 km/h. Od nové karosářské varianty se tak dá očekávat v podstatě totéž.
Zbývá už zodpovědět jedinou otázku: cena. O té se ale společnost nezmínila a tak nezbývá než hádat. Podle CarScoops by se však mohla pohybovat okolo 700 000 euro, což cca 18 milionů korun. Moderní reinkarnace Ferrari 412 by tak byla víc než dvakrát dražší, než její základ - tedy standardní nové Ferrari GTC4 Lusso.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?