Snad žádná země není tolik spjata s krásnými, rychlými a ikonickými automobily, jako právě Itálie. Země, která dala světu několik renomovaných automobilových značek a slavná designová studia, má však stále co nabídnout. Důkazem je ostatně i nový projekt Pony z dílny společnosti Ares Design.
Ačkoliv to nemusí být na první pohled patrné, základem tohoto projektu se stalo Ferrari GTC4 Lusso, které se však po rozsáhlé a náročné úpravě karoserie proměnilo v moderního nástupce modelu 412. Poslední varianty z řady 400, kterou Ferrari vyrábělo mezi lety 1985 až 1989.
Vůz s označením Project Pony se snaží navázat na dřívější představu čtyřmístných modelů z Maranella, ovšem bez karoserie ve stylu Shooting Brake. Místo toho raději designéři vsadili na tradičnější tvary dvoudveřového kupé.
Většina karoserie musela být přepracována a vyrobena kompletně znovu - jak jinak než z karbonu. Designéři si však dali velice záležet, aby vozu vdechly ostře řezané tvary a výrazné linky, které podtrhují i retro-kola. Nechybí dokonce ani vyklápěcí světlomety nebo odvětrávání na kapotě. Přední maska a zadní svítilny však zůstaly ve stylu moderního GTC4Lusso.
Důležitý je ale také interiér, který si zachoval svou konfiguraci 2+2. Palubní deska však byla upravena a kabina byla přečalouněna. V tomto případě se díváme na kombinaci černé a hnědé kůže s kontrastním prošíváním. Zajímavostí je také tradičně kulatý volant, na místo dole-zploštěného stylu, který je dnes v módě.
Pohonný systém však zůstal v naprosto sériové podobě, jak ho známe ze standardního Ferrari GTC4 Lusso. Pod zcela novou karoserií se tak opět ukrývá pohon na všechna kola, nebo systém natáčení zadní nápravy. Zkrátka kombinace, díky které si člověk může užít cestování prakticky kdykoliv a za jakéhokoliv počasí.
Pod kapotou se ukrývá stále ten samý atmosferický 6.3 litrový motor V12, který generuje okolo 690 koní a 697 Nm točivého momentu. Standardní Lusso s ním bylo schopno akcelerovat z 0 na 100 km/h během 3.4 sekund a maximální rychlost byla okolo 335 km/h. Od nové karosářské varianty se tak dá očekávat v podstatě totéž.
Zbývá už zodpovědět jedinou otázku: cena. O té se ale společnost nezmínila a tak nezbývá než hádat. Podle CarScoops by se však mohla pohybovat okolo 700 000 euro, což cca 18 milionů korun. Moderní reinkarnace Ferrari 412 by tak byla víc než dvakrát dražší, než její základ - tedy standardní nové Ferrari GTC4 Lusso.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.