Italští karosáři opět předvedli své umění, z nového Ferrari vykouzlili moderní skvost 90. let

Project Pony je moderním pojetím Ferrari 412, jehož základem se stalo Ferrari GTC4 Lusso
Project Pony je moderním pojetím Ferrari 412, jehož základem se stalo Ferrari GTC4 Lusso, foto: ARES Design **https://aresdesign.com**
Antonín Marek , AutoRoad.cz 18. října 2018 16:23
Sdílej:

Snad žádná země není tolik spjata s krásnými, rychlými a ikonickými automobily, jako právě Itálie. Země, která dala světu několik renomovaných automobilových značek a slavná designová studia, má však stále co nabídnout. Důkazem je ostatně i nový projekt Pony z dílny společnosti Ares Design.

Ačkoliv to nemusí být na první pohled patrné, základem tohoto projektu se stalo Ferrari GTC4 Lusso, které se však po rozsáhlé a náročné úpravě karoserie proměnilo v moderního nástupce modelu 412. Poslední varianty z řady 400, kterou Ferrari vyrábělo mezi lety 1985 až 1989.

Vůz s označením Project Pony se snaží navázat na dřívější představu čtyřmístných modelů z Maranella, ovšem bez karoserie ve stylu Shooting Brake. Místo toho raději designéři vsadili na tradičnější tvary dvoudveřového kupé.

Většina karoserie musela být přepracována a vyrobena kompletně znovu - jak jinak než z karbonu. Designéři si však dali velice záležet, aby vozu vdechly ostře řezané tvary a výrazné linky, které podtrhují i retro-kola. Nechybí dokonce ani vyklápěcí světlomety nebo odvětrávání na kapotě. Přední maska a zadní svítilny však zůstaly ve stylu moderního GTC4Lusso.

Důležitý je ale také interiér, který si zachoval svou konfiguraci 2+2. Palubní deska však byla upravena a kabina byla přečalouněna. V tomto případě se díváme na kombinaci černé a hnědé kůže s kontrastním prošíváním. Zajímavostí je také tradičně kulatý volant, na místo dole-zploštěného stylu, který je dnes v módě.

Pohonný systém však zůstal v naprosto sériové podobě, jak ho známe ze standardního Ferrari GTC4 Lusso. Pod zcela novou karoserií se tak opět ukrývá pohon na všechna kola, nebo systém natáčení zadní nápravy. Zkrátka kombinace, díky které si člověk může užít cestování prakticky kdykoliv a za jakéhokoliv počasí.

Pod kapotou se ukrývá stále ten samý atmosferický 6.3 litrový motor V12, který generuje okolo 690 koní a 697 Nm točivého momentu. Standardní Lusso s ním bylo schopno akcelerovat z 0 na 100 km/h během 3.4 sekund a maximální rychlost byla okolo 335 km/h. Od nové karosářské varianty se tak dá očekávat v podstatě totéž.

Zbývá už zodpovědět jedinou otázku: cena. O té se ale společnost nezmínila a tak nezbývá než hádat. Podle CarScoops by se však mohla pohybovat okolo 700 000 euro, což cca 18 milionů korun. Moderní reinkarnace Ferrari 412 by tak byla víc než dvakrát dražší, než její základ - tedy standardní nové Ferrari GTC4 Lusso.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.