Italští karosáři opět předvedli své umění, z nového Ferrari vykouzlili moderní skvost 90. let

Project Pony je moderním pojetím Ferrari 412, jehož základem se stalo Ferrari GTC4 Lusso
Project Pony je moderním pojetím Ferrari 412, jehož základem se stalo Ferrari GTC4 Lusso, foto: ARES Design **https://aresdesign.com**
Antonín Marek , AutoRoad.cz 18. října 2018 16:23
Sdílej:

Snad žádná země není tolik spjata s krásnými, rychlými a ikonickými automobily, jako právě Itálie. Země, která dala světu několik renomovaných automobilových značek a slavná designová studia, má však stále co nabídnout. Důkazem je ostatně i nový projekt Pony z dílny společnosti Ares Design.

Ačkoliv to nemusí být na první pohled patrné, základem tohoto projektu se stalo Ferrari GTC4 Lusso, které se však po rozsáhlé a náročné úpravě karoserie proměnilo v moderního nástupce modelu 412. Poslední varianty z řady 400, kterou Ferrari vyrábělo mezi lety 1985 až 1989.

Vůz s označením Project Pony se snaží navázat na dřívější představu čtyřmístných modelů z Maranella, ovšem bez karoserie ve stylu Shooting Brake. Místo toho raději designéři vsadili na tradičnější tvary dvoudveřového kupé.

Většina karoserie musela být přepracována a vyrobena kompletně znovu - jak jinak než z karbonu. Designéři si však dali velice záležet, aby vozu vdechly ostře řezané tvary a výrazné linky, které podtrhují i retro-kola. Nechybí dokonce ani vyklápěcí světlomety nebo odvětrávání na kapotě. Přední maska a zadní svítilny však zůstaly ve stylu moderního GTC4Lusso.

Důležitý je ale také interiér, který si zachoval svou konfiguraci 2+2. Palubní deska však byla upravena a kabina byla přečalouněna. V tomto případě se díváme na kombinaci černé a hnědé kůže s kontrastním prošíváním. Zajímavostí je také tradičně kulatý volant, na místo dole-zploštěného stylu, který je dnes v módě.

Pohonný systém však zůstal v naprosto sériové podobě, jak ho známe ze standardního Ferrari GTC4 Lusso. Pod zcela novou karoserií se tak opět ukrývá pohon na všechna kola, nebo systém natáčení zadní nápravy. Zkrátka kombinace, díky které si člověk může užít cestování prakticky kdykoliv a za jakéhokoliv počasí.

Pod kapotou se ukrývá stále ten samý atmosferický 6.3 litrový motor V12, který generuje okolo 690 koní a 697 Nm točivého momentu. Standardní Lusso s ním bylo schopno akcelerovat z 0 na 100 km/h během 3.4 sekund a maximální rychlost byla okolo 335 km/h. Od nové karosářské varianty se tak dá očekávat v podstatě totéž.

Zbývá už zodpovědět jedinou otázku: cena. O té se ale společnost nezmínila a tak nezbývá než hádat. Podle CarScoops by se však mohla pohybovat okolo 700 000 euro, což cca 18 milionů korun. Moderní reinkarnace Ferrari 412 by tak byla víc než dvakrát dražší, než její základ - tedy standardní nové Ferrari GTC4 Lusso.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.