Na zimních pneumatikách nešetřete, výsledky testů hovoří jasně

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 18. října 2018, 12:46 Google+

Chladné dny mohou přijít velmi rychle, a s nimi i povinnost zimního obutí aut. Zákon stanoví, že pokud mají zimní pneumatiky vzorek nižší než 4 mm, je třeba pořídit nové. Podle doporučení výrobců byste měli měnit pneumatiky po čtyřech až šesti letech užívání. Spolehlivým rádcem při výběru kvalitních gum je časopis dTest, který ve spolupráci s německým autoklubem ADAC přinesl výsledky nového testu zimních pneumatik o průměru ráfku 14 a 16 palců. Závěr je jednoznačný – šetřit se nevyplácí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: dTest

Sdílejte článek

Základem je, aby zimní pneu vykazovaly dobré jízdní vlastnosti na vodě, sněhu, ledu i na suchu. „Testujeme chování pneumatik na různých površích při různých klimatických podmínkách. Kromě toho také sledujeme, kolik pneumatika vydrží, jak ovlivňuje spotřebu pohonných hmot, jestli není příliš hlučná a jestli skutečně vydrží jízdu při rychlosti, pro kterou byla konstruovaná. Propadlíky nejnovějších testů byly ty nejlevnější výrobky,“ komentuje průběh a výsledek testu Michal Mikoláš, redaktor časopisu dTest.

Zimní pneumatiky měly nejčastěji problém s chováním na mokré asfaltové nebo betonové vozovce, což je častější situace, než jízda po zledovatělém povrchu. Za špatné směrové vedení, ovladatelnost, případně za dlouhou brzdnou dráhu dTest rozdal několik nedostatečných hodnocení.

„Nejhůře mezi čtrnáctkami dopadl čínský výrobek Nankang Snow SV-3, a to kvůli špatné ovladatelnosti na mokré vozovce i na sněhu. Pneumatika na sněhu klouzala, špatně se ovládala a měla dlouhou brzdnou dráhu. S mírně sjetým vzorkem bylo rozjíždění do zasněženého kopce prakticky nemožné. Podle odborníků ji stěží lze považovat za zimní pneumatiku,“ říká Michal Mikoláš. Naopak pochvalu si zaslouží gumy Continental Winter Contact TS860 a Dunlop Winter Response 2, které dopadly dobře na všech testovaných površích.

Mezi pneumatikami o průměru 16 palců byla největším propadákem pneumatika Laufenn I FIT LW31, která byla téměř nepoužitelná na mokré vozovce. Z šestnáctek dostaly nejlepší hodnocení Continental Winter Contact TS860 a Goodyear UltraGrip 9.

Ve snaze ušetřit si řidiči pořizují takzvané celoroční pneumatiky, ty ale nejsou tak univerzální, jak si motoristé myslí. „Náš nedávný test ukázal, že celoroční pneumatiky jsou sice použitelné v létě i v zimě, ale vždy je to značný kompromis. Není možné vyrobit kvalitní pneumatiku tak, aby byla přizpůsobena na všechny podmínky, do kterých se s autem můžete během roku dostat. Doporučujeme proto spotřebitelům střídání kvalitních letních a zimních pneumatik,“ radí Michal Mikoláš.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: dTest

Zákon ukládá povinnost mít obuté zimní pneumatiky v období 1. listopadu až 31. března, pokud se na silnici nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo by se podle předpovědi počasí mohla vyskytovat. Pokud se venku teploty udrží vysoko nad nulou, nemusíte mít přezuto hned 1. listopadu.

Kompletní výsledky testu zimních pneumatik vyšly v říjnovém vydání časopisu dTest. Do konce října jsou volně přístupné i na webu dTest. Ať už naše vozovky budou mokré, zasněžené nebo zledovatělé, je dobré se na ně patřičně připravit.

Tipy dTestu:

  • Při výběru pneumatik je nejdůležitější řídit se rozměry pneumatik uvedenými ve velkém technickém průkazu.
  • Jak se vyznat v označení pneumatik:
img-responsive

Ilustrační foto | foto: dTest

  • Pokud si koupíte nové pneumatiky přímo v pneuservisu, zároveň si kupujete i likvidaci starých gum. Servis tedy následně nechá staré kusy ekologicky zlikvidovat.
  • Ekologickou likvidaci zajišťují výrobci a dovozci pneumatik, kteří musejí zajistit místa zpětného odběru a zveřejňovat je na svých internetových stránkách.
Vytisknout

Diskuze: Na zimních pneumatikách nešetřete, výsledky testů hovoří jasně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Rusové vyměnili motor starého BMW za pomocný turbínový motor TS-21 z MIGu-23

Rusové vyměnili motor BMW e30 za turbínu ze stíhačky. Výsledek je naprosto…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud