Na zimních pneumatikách nešetřete, výsledky testů hovoří jasně

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 18. října 2018, 12:46 Google+

Chladné dny mohou přijít velmi rychle, a s nimi i povinnost zimního obutí aut. Zákon stanoví, že pokud mají zimní pneumatiky vzorek nižší než 4 mm, je třeba pořídit nové. Podle doporučení výrobců byste měli měnit pneumatiky po čtyřech až šesti letech užívání. Spolehlivým rádcem při výběru kvalitních gum je časopis dTest, který ve spolupráci s německým autoklubem ADAC přinesl výsledky nového testu zimních pneumatik o průměru ráfku 14 a 16 palců. Závěr je jednoznačný – šetřit se nevyplácí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: dTest

Sdílejte článek

Základem je, aby zimní pneu vykazovaly dobré jízdní vlastnosti na vodě, sněhu, ledu i na suchu. „Testujeme chování pneumatik na různých površích při různých klimatických podmínkách. Kromě toho také sledujeme, kolik pneumatika vydrží, jak ovlivňuje spotřebu pohonných hmot, jestli není příliš hlučná a jestli skutečně vydrží jízdu při rychlosti, pro kterou byla konstruovaná. Propadlíky nejnovějších testů byly ty nejlevnější výrobky,“ komentuje průběh a výsledek testu Michal Mikoláš, redaktor časopisu dTest.

Zimní pneumatiky měly nejčastěji problém s chováním na mokré asfaltové nebo betonové vozovce, což je častější situace, než jízda po zledovatělém povrchu. Za špatné směrové vedení, ovladatelnost, případně za dlouhou brzdnou dráhu dTest rozdal několik nedostatečných hodnocení.

„Nejhůře mezi čtrnáctkami dopadl čínský výrobek Nankang Snow SV-3, a to kvůli špatné ovladatelnosti na mokré vozovce i na sněhu. Pneumatika na sněhu klouzala, špatně se ovládala a měla dlouhou brzdnou dráhu. S mírně sjetým vzorkem bylo rozjíždění do zasněženého kopce prakticky nemožné. Podle odborníků ji stěží lze považovat za zimní pneumatiku,“ říká Michal Mikoláš. Naopak pochvalu si zaslouží gumy Continental Winter Contact TS860 a Dunlop Winter Response 2, které dopadly dobře na všech testovaných površích.

Mezi pneumatikami o průměru 16 palců byla největším propadákem pneumatika Laufenn I FIT LW31, která byla téměř nepoužitelná na mokré vozovce. Z šestnáctek dostaly nejlepší hodnocení Continental Winter Contact TS860 a Goodyear UltraGrip 9.

Ve snaze ušetřit si řidiči pořizují takzvané celoroční pneumatiky, ty ale nejsou tak univerzální, jak si motoristé myslí. „Náš nedávný test ukázal, že celoroční pneumatiky jsou sice použitelné v létě i v zimě, ale vždy je to značný kompromis. Není možné vyrobit kvalitní pneumatiku tak, aby byla přizpůsobena na všechny podmínky, do kterých se s autem můžete během roku dostat. Doporučujeme proto spotřebitelům střídání kvalitních letních a zimních pneumatik,“ radí Michal Mikoláš.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: dTest

Zákon ukládá povinnost mít obuté zimní pneumatiky v období 1. listopadu až 31. března, pokud se na silnici nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo by se podle předpovědi počasí mohla vyskytovat. Pokud se venku teploty udrží vysoko nad nulou, nemusíte mít přezuto hned 1. listopadu.

Kompletní výsledky testu zimních pneumatik vyšly v říjnovém vydání časopisu dTest. Do konce října jsou volně přístupné i na webu dTest. Ať už naše vozovky budou mokré, zasněžené nebo zledovatělé, je dobré se na ně patřičně připravit.

Tipy dTestu:

  • Při výběru pneumatik je nejdůležitější řídit se rozměry pneumatik uvedenými ve velkém technickém průkazu.
  • Jak se vyznat v označení pneumatik:
img-responsive

Ilustrační foto | foto: dTest

  • Pokud si koupíte nové pneumatiky přímo v pneuservisu, zároveň si kupujete i likvidaci starých gum. Servis tedy následně nechá staré kusy ekologicky zlikvidovat.
  • Ekologickou likvidaci zajišťují výrobci a dovozci pneumatik, kteří musejí zajistit místa zpětného odběru a zveřejňovat je na svých internetových stránkách.
Vytisknout

Diskuze: Na zimních pneumatikách nešetřete, výsledky testů hovoří jasně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Rusové vyměnili motor starého BMW za pomocný turbínový motor TS-21 z MIGu-23

Rusové vyměnili motor BMW e30 za turbínu ze stíhačky. Výsledek je naprosto…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud