Chcete si vyrazit na okruh? Na tohle pozor, ať neskončíte jako majitel hořícího BMW

Pohozená plechovka s olejem způsobila požár vozu | foto: facebook

Dny volných jízd na okruzích sice v Česku nejsou tak časté jako v zahraničí, přesto se čas od času nějaké ty termíny objeví. Základem pro každého řidiče by měla být helma a bezchybný stav vozidla, kromě toho se ale hodí nezapomenout ještě na jednu věc, která vám může ušetřit pořádné starosti a někdy i výdaje.

Pokud se chystáte vyrazit si na okruh, pravděpodobně hledáte zábavu za volantem, nebo bezpečný prostor k prověření vašich řidičských schopností, nebo limitů vašeho vozu. V některých případech se však z výletů na okruh může stát lapálie, která člověka ještě dlouho mrzí.

Na vlastní kůži se o tom přesvědčil i majitel tohoto bílého BMW trojkové řady generace e36, který nechal v kufru pohozený olej WD-40. Tento všemi milovaný pomocník každého kutila si tak dlouho lítal kufrem, až se mu podařilo narazit na odhalené kontakty baterie.

V ten moment plechovka explodovala a prostor kufru rychle zachvátily plameny. Řidič vozu zastavil mimo trať a posádka vůz opustila. V autě však chyběl hasicí přístroj, nikdo z ostatních závodníků nezastavil a pracovníci okruhu byli poměrně daleko.

Do jejich příjezdu se tak plameny rozšířily na celý kufr poškodily i pravý zadní bok. Ačkoliv se dá předpokládat, že plameny napáchaly pořádnou neplechu, blinkry zůstaly stále funkční. Jsme si ale jistí, že i tak napáchal požár pořádnou neplechu.

Celé situaci se přitom dalo zabránit hned několika způsoby. Jak poznamenal jeden z komentujících na webu Jalopnik, který na video upozornil mezi prvními, pozitivní kontakt baterie by měl být vždy zakrytý. Před výletem na okruh by ale k samozřejmostem mělo patřit i vystěhování všeho nepotřebného z vozu, nebo alespoň zajištění veškerého nákladu.

Poslední zarážející skutečností je pak fakt, že člověk mířící se svým vozem na okruh s sebou nevozí hasicí přístroj. Česká legislativa ho sice nevyžaduje, v řadě zemí však patří k povinné výbavě a odborníci doporučují jeho vlastnictví i českým řidičům.

zdroj: facebook

Při pořízení hasicího přístroje ale dobře zvažte jeho umístění. Ačkoliv vám v kufru zabere nejméně místa, v této situaci by nebyl řidiči nic platný. Ideálně by měl být hasicí přístroj umístěný v dosahu řidiče tak, aby bylo možné na něj dosáhnout i v případě zaseknutých bezpečnostních pásů.

Před umístěním hasicího přístroje ale myslete i na jeho bezpečné a dostatečně pevné ukotvení. Stále se totiž jedná o poměrně těžkou věc, která by v případě uvolnění po silném nárazu mohla napáchat více škody než užitku. I proto některé automobilky umisťují hasicí přístroj pod nebo vedle sedačky řidiče / spolujezdce.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy