Parkuje vám na zahradě či před domem postarší automobil, ke kterému máte citový vztah, ale nejste schopni ho z jakéhokoliv důvodu přeměnit na opět plně funkční stroj? Ještě než ho pošlete do šrotu, zkuste popřemýšlet nad jiným využitím. Co z něj třeba udělat umělecké dílo, které budete mít stále na očích a bude vám neustále přinášet radost?
Může to zní možná až příliš bláznivě, přesto se ve světě najdou nadšenci, kteří se touto cestou vydali. Jedním z nich je i člověk, který se nedávno pochlubil svým zářivě červeným BMW M1, které visí na stěně jeho garáže. Že vám to přijde jako znesvěcení klasiky? Nic takového top rozhodně nebylo.
Příběh tohoto BMW se totiž začal psát již v roce 2015, kdy uživatel s přezdívkou PKI nalezl na aukčním webu Bring A Trailer nabourané BMW M1 a koupil ho s myšlenkou renovace. Připomeňme však, že ani pořízení vraku není levný špás. BMW totiž vyrobilo mezi lety 1978 až 1981 pouze 453 kusů, díky čemuž se i ceny vraků blíží k milionovým cifrám.
Od roku 2015 se ale posuňme do současnosti, kdy člověk s přezdívkou PKI koupil na Bring A Trailer další zdemolované BMW M1, které po nehodě ještě ohořelo. Jeho cílem však bylo použít součástky z obou vozů a vytvořit tak jeden funkční.
Myšlenka to byla hezká a svým způsobem i ušlechtilá, ve výsledku ale téměř nerealizovatelná. Jak PKI uvedl na výše zmíněném aukčním webu, vytvořit ze dvou vraků jedno fungující auto by mohlo být na hraně zákona. Místo toho se tak rozhodl vytvořit ze dvou vraků jedno umělecké dílo, které si nechal zavěsit na zeď své garáže.
Vůz byl postaven na lehký hliníkový rám a jeho interiéru nic nechybí - na člověka působí dojmem, že by stačilo ho sundat ze zdi a může jezdit. Karoserie navíc dostala zářivý červený lak prvotřídní kvality. Motor byste ale pod kapotou nenašli. Pohonná jednotka z modelu koupeného v roce 2015 totiž byla vyjmuta a je vystavena v jiné části garáže.
„Mnoho talentovaných lidí strávilo dlouhé hodiny tím, že vytvářeli z mého snu o M1 Art Display realitu. Na začátku července 2018 se ale vše povedlo a vůz visí na mé stěně" uvedl k věci vlastník PKI.
Časosběrné video zachycuje umístění připraveného vozu na stěnu pomocí speciální konstrukce, která pomocí navijáků dokázala vyzdvihnout vůz do výšky a umístit na předem připravené kotvící body. Pak už stačilo jen vůz upevnit, nasadit kola a bylo hotovo.
A nápad přeměnit vůz v umělecké dílo přivedla majitele diskuze pod článkem o jeho nabouraném voze. Někdo navrhoval, aby z vozu udělal umělecké dílo a tak se nechal inspirovat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.