Parkuje vám na zahradě či před domem postarší automobil, ke kterému máte citový vztah, ale nejste schopni ho z jakéhokoliv důvodu přeměnit na opět plně funkční stroj? Ještě než ho pošlete do šrotu, zkuste popřemýšlet nad jiným využitím. Co z něj třeba udělat umělecké dílo, které budete mít stále na očích a bude vám neustále přinášet radost?
Může to zní možná až příliš bláznivě, přesto se ve světě najdou nadšenci, kteří se touto cestou vydali. Jedním z nich je i člověk, který se nedávno pochlubil svým zářivě červeným BMW M1, které visí na stěně jeho garáže. Že vám to přijde jako znesvěcení klasiky? Nic takového top rozhodně nebylo.
Příběh tohoto BMW se totiž začal psát již v roce 2015, kdy uživatel s přezdívkou PKI nalezl na aukčním webu Bring A Trailer nabourané BMW M1 a koupil ho s myšlenkou renovace. Připomeňme však, že ani pořízení vraku není levný špás. BMW totiž vyrobilo mezi lety 1978 až 1981 pouze 453 kusů, díky čemuž se i ceny vraků blíží k milionovým cifrám.
Od roku 2015 se ale posuňme do současnosti, kdy člověk s přezdívkou PKI koupil na Bring A Trailer další zdemolované BMW M1, které po nehodě ještě ohořelo. Jeho cílem však bylo použít součástky z obou vozů a vytvořit tak jeden funkční.
Myšlenka to byla hezká a svým způsobem i ušlechtilá, ve výsledku ale téměř nerealizovatelná. Jak PKI uvedl na výše zmíněném aukčním webu, vytvořit ze dvou vraků jedno fungující auto by mohlo být na hraně zákona. Místo toho se tak rozhodl vytvořit ze dvou vraků jedno umělecké dílo, které si nechal zavěsit na zeď své garáže.
Vůz byl postaven na lehký hliníkový rám a jeho interiéru nic nechybí - na člověka působí dojmem, že by stačilo ho sundat ze zdi a může jezdit. Karoserie navíc dostala zářivý červený lak prvotřídní kvality. Motor byste ale pod kapotou nenašli. Pohonná jednotka z modelu koupeného v roce 2015 totiž byla vyjmuta a je vystavena v jiné části garáže.
„Mnoho talentovaných lidí strávilo dlouhé hodiny tím, že vytvářeli z mého snu o M1 Art Display realitu. Na začátku července 2018 se ale vše povedlo a vůz visí na mé stěně" uvedl k věci vlastník PKI.
Časosběrné video zachycuje umístění připraveného vozu na stěnu pomocí speciální konstrukce, která pomocí navijáků dokázala vyzdvihnout vůz do výšky a umístit na předem připravené kotvící body. Pak už stačilo jen vůz upevnit, nasadit kola a bylo hotovo.
A nápad přeměnit vůz v umělecké dílo přivedla majitele diskuze pod článkem o jeho nabouraném voze. Někdo navrhoval, aby z vozu udělal umělecké dílo a tak se nechal inspirovat.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.