Parkuje vám na zahradě či před domem postarší automobil, ke kterému máte citový vztah, ale nejste schopni ho z jakéhokoliv důvodu přeměnit na opět plně funkční stroj? Ještě než ho pošlete do šrotu, zkuste popřemýšlet nad jiným využitím. Co z něj třeba udělat umělecké dílo, které budete mít stále na očích a bude vám neustále přinášet radost?
Může to zní možná až příliš bláznivě, přesto se ve světě najdou nadšenci, kteří se touto cestou vydali. Jedním z nich je i člověk, který se nedávno pochlubil svým zářivě červeným BMW M1, které visí na stěně jeho garáže. Že vám to přijde jako znesvěcení klasiky? Nic takového top rozhodně nebylo.
Příběh tohoto BMW se totiž začal psát již v roce 2015, kdy uživatel s přezdívkou PKI nalezl na aukčním webu Bring A Trailer nabourané BMW M1 a koupil ho s myšlenkou renovace. Připomeňme však, že ani pořízení vraku není levný špás. BMW totiž vyrobilo mezi lety 1978 až 1981 pouze 453 kusů, díky čemuž se i ceny vraků blíží k milionovým cifrám.
Od roku 2015 se ale posuňme do současnosti, kdy člověk s přezdívkou PKI koupil na Bring A Trailer další zdemolované BMW M1, které po nehodě ještě ohořelo. Jeho cílem však bylo použít součástky z obou vozů a vytvořit tak jeden funkční.
Myšlenka to byla hezká a svým způsobem i ušlechtilá, ve výsledku ale téměř nerealizovatelná. Jak PKI uvedl na výše zmíněném aukčním webu, vytvořit ze dvou vraků jedno fungující auto by mohlo být na hraně zákona. Místo toho se tak rozhodl vytvořit ze dvou vraků jedno umělecké dílo, které si nechal zavěsit na zeď své garáže.
Vůz byl postaven na lehký hliníkový rám a jeho interiéru nic nechybí - na člověka působí dojmem, že by stačilo ho sundat ze zdi a může jezdit. Karoserie navíc dostala zářivý červený lak prvotřídní kvality. Motor byste ale pod kapotou nenašli. Pohonná jednotka z modelu koupeného v roce 2015 totiž byla vyjmuta a je vystavena v jiné části garáže.
„Mnoho talentovaných lidí strávilo dlouhé hodiny tím, že vytvářeli z mého snu o M1 Art Display realitu. Na začátku července 2018 se ale vše povedlo a vůz visí na mé stěně" uvedl k věci vlastník PKI.
Časosběrné video zachycuje umístění připraveného vozu na stěnu pomocí speciální konstrukce, která pomocí navijáků dokázala vyzdvihnout vůz do výšky a umístit na předem připravené kotvící body. Pak už stačilo jen vůz upevnit, nasadit kola a bylo hotovo.
A nápad přeměnit vůz v umělecké dílo přivedla majitele diskuze pod článkem o jeho nabouraném voze. Někdo navrhoval, aby z vozu udělal umělecké dílo a tak se nechal inspirovat.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.