Vysokým standardům automobilů z Mladé Boleslavi tradičně odpovídá špičková úroveň péče o zákazníky. Platilo to také v období první republiky: v krátkém období 1918 - 1938 několikanásobně vzrostl počet prodejních i servisních míst značky na území ČSR a výrazně se rozšířila nabídka služeb, včetně komisního prodeje ojetých automobilů.
Po první světové válce, přinášející rozpad tradičních odbytišť, se značka Laurin & Klement výrazně zaměřila na posilování pozic na domácím trhu. V intenzitě budování distribuční a servisní sítě se pochopitelně odrážely propastné rozdíly v ekonomické rozvinutosti jednotlivých regionů Československé republiky, od výrazně průmyslových oblastí Čech, Moravy a Slezska přes tehdy ještě převážně agrární Slovensko po nejméně vyspělou východní část nového státu, Podkarpatskou Rus, nyní součást Ukrajiny.
První výraznou kvalitativní změnu znamenalo v létě 1920 vybudování moderního servisního centra „Elka, výzbroj a opravy automobilů, a.s.“. Do té doby svěřovali zákazníci společnosti L&K větší opravy svých vozidel přímo výrobnímu závodu v Mladé Boleslavi, Elka (název vznikl fonetizací značky L&K) zlepšila dostupnost služeb v největším odbytišti, metropoli Praze. Tato dceřiná společnost automobilky působila v historickém centru města, v jedné polovině Valdštejnské jízdárny. V současné době tento barokní areál využívá Národní galerie a Senát Parlamentu ČR. Kromě oprav zajišťovala Elka také distribuci náhradních dílů, pneumatik či maziv a tehdy ještě málo obvyklý komisní prodej ojetých vozidel.
V polovině 20. let bylo zákazníkům značky k dispozici již 25 prodejních míst, z toho 22 na území současné České republiky, dvě na Slovensku a jedno na Podkarpatské Rusi. Velkorysý rozvoj automobilky, včetně rozšiřování jejího výrobního zázemí a distribuční sítě, umožnila v roce 1925 fúze firmy Laurin & Klement s Akciovou společností, dříve Škodovými závody v Plzni. Obchodní zástupci začali nově nabízet například ekonomické nákladní parovozy Škoda -Sentinel, distribuce a servis luxusních osobních automobilů Škoda Hispano-Suiza byly nadále soustředěny v Plzni.
Nejintenzivnější rozvoj služeb zákazníkům značky Škoda je spojen s přelomem 20. a 30. let, kdy současně došlo k zahájení pásové výroby v nově vybudované moderní mladoboleslavské továrně. Na jaře 1929 bylo v ČSR k dispozici 30 prodejen, o 12 měsíců později již zákazníkům sloužilo 61 tuzemských zastoupení, z nichž 20 nabízelo také opravy vozidel. Pro zajímavost: v roce 1932 hlavní pražská prodejna značky Škoda na náměstí Republiky předala zákazníkům 465 automobilů.
Za řečí čísel jsou skryty zajímavé příběhy konkrétních automobilů Škoda , jejich spokojených zákaznic a zákazníků. Můžeme je rekonstruovat díky pečlivě vedeným dobovým rukopisným záznamům, dochovaným v Archivu Škoda Auto. Například 28. května 1935 byl hlavní pražskou prodejnou předán herečce Olze Scheinpflugové uzavřený dvoudveřový automobil Škoda 418 Popular s motorem číslo 41 955. Byl vyroben 15. května, přičemž známe i detaily zakázky: kód barvy laku „04“ znamená rudohnědou „Maron“, čalounění vzoru „85“ reprezentovalo textilii hnědé barvy. Olga Scheinpflugová podnikla se svým přítelem, spisovatelem Karlem Čapkem tímto vozem v létě 1935 cestu do Alp, po níž je Popular dovezl na svatební obřad. O dvě léta později si umělecká dvojice na stejném místě přebírala vůz vyšší třídy, automobil Škoda Rapid.
Po překonání negativních důsledků světové hospodářské krize, odeznívající až v polovině 30. let, nastoupila značka Škoda s novým výrobním programem cestu na vrchol. V roce 1936 se stala největším domácím výrobcem osobních a užitkových automobilů. Významně se o to zasloužila právě efektivní distribuční a servisní síť. Na samém sklonku prvorepublikové éry, v roce 1938, bylo na území Čech nově registrováno 2749 vozů s okřídleným šípem (54,7 % celkového odbytu značky), na Moravě 977 kusů (19,4 %), v oblasti odtržených tzv. „Sudet“ 749 vozů (14,9 %) a na Slovensku 399 automobilů (7,9 %). Tržní podíl značky Škoda na československém trhu (bez Podkarpatské Rusi) tak dosáhl úctyhodné hodnoty 39,30 %.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.