Nissan GT-R50 slaví úspěch, automobilka dokonce zvažuje produkční minisérii 50 kusů

Nissan GT-R50 by Italdesign | foto: Nissan

Z historicky první spolupráce společností Nissan a Italdesign vzešel prototyp modelu GT-R50, představený v Goodwoodu, který by mohl být předlohou pro velmi malou, ručně vyráběnou sérii. Prototyp vznikl jako připomínka 50. narozenin modelu GT-R (2019) i společnosti Italdesign (2018).

„Festival of Speed v Goodwoodu je pro představení Nissanu GT-R50 by Italdesign ideální prostředí. Spojením výkonu a umění oslavujeme to, že již 50 let inspirujeme sny svých zákazníků,“ uvedl Alfonso Albaisa, senior viceprezident pro globální design ve společnosti Nissan. „Stejně jako prototyp vozu, je i festival v Goodwoodu oslavou designu a výkonu a také oslavou drobné slabosti i obrovského nadšení pro minulou i budoucí tvář kreativity v automobilovém průmyslu. Jedná se o dokonalé prostředí, kde je možné představit vozidlo, které rozvíří představivost lidí a podnítí v nich ještě smělejší sny.“

Ohlas, který model GT-R50 od společnosti Italdesign vzbudil v Goodwoodu a vzbudí během dalších měsíců i jinde ve světě, bude důležitý pro rozhodnutí, zda se tento prototyp dočká i produkční série. Společnost Italdesign v takovém případě nevyrobí více než 50 kusů tohoto vozu. Každé vozidlo pak jednotlivým zákazníkům přizpůsobí na míru. Cena takového vozu bude začínat odhadem na 900 000 EUR, tedy cca 23.3 mil. korun.

Přesnost, mistrovská zručnost a nezkrotná síla

Základem modelu GT-R50 by Italdesign je nejnovější modelová řada GT-R NISMO. Prototyp jí citlivě propůjčuje evropský charakter, díky čemuž vzniká kombinace nezkrotné síly a italské mistrovské zručnosti a schopnosti upravit vůz na míru. O pohon se stará speciální pohonná jednotka, která je o 120 koní výkonnější než sériová verze. Pod novou karoserií se skrývá také upravený podvozek a hnací ústrojí.

Vozidlo vyvinula, navrhla a postavila společnost Italdesign. Výrazný a čistý vnější i vnitřní design vozu je dílem týmů Nissan Design Europe a Nissan Design America. Mezi hlavní designové prvky patří zvýrazněné prolisy kapoty, protažené LED světlomety, snížená střecha a výrazné výstupy chladicího vzduchu za předními koly – ty připomínají samurajský meč. A pomyslnou třešničku na dortu představuje velký a nastavitelný zadní spoiler na dvou vzpěrách. Šedý lak karoserie v odstínu Liquid Kinetic doplňují charakteristické zlaté detaily v odstínu Energetic Sigma Gold.

Moderně laděný interiér Nissanu GT-R50 od společnosti Italdesign odráží stejně tak noblesu, jako vysoký výkon. Na středové konzole, přístrojové desce a dekorech dveří se střídají dva různé povrchy z uhlíkových vláken. Sedadla jsou potažena kombinací černého materiálu Alcantara® a jemné černé italské kůže. Celý kokpit je pak dekorovaný zlatými detaily.

GT-R50 v Goodwoodu | zdroj: youtube.com

Pod kapotou nového Nissanu GT-R50 od společnosti Italdesign dříme mohutný výkon. Divize NISMO na základě zkušeností se závodními vozy Nissan GT3 zdokonalila ručně montovaný 3,8litrový motor V6 VR38DETT tak, aby dosahoval výkonu 720 koní a točivého momentu 780 Nm. Zvýšenou porci výkonu pak pomáhá zvládat přepracované odpružení Bilstein a zdokonalená brzdová soustava Brembo.

„Ve společnosti Italdesign se realizaci snů našich zákazníků věnujeme už dlouho. Díky partnerství se společností Nissan se nám podařilo přivést na svět dokonalý model GT-R,“ popsal Joerg Astalosch, výkonný ředitel společnosti Italdesign-Giugiaro S.p.A. „Sdílíme společný cíl, kterým je změnit díky tomuto monstru život padesáti velmi pečlivě vybraným nadšencům. Jejich čekání už je skoro u konce.“

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy