Výroba se bude soustředit jak na elektrické vozy Mini, tak na ostatní elektrovozy čínské automobilky Great Wall. "Podepsání této dohody představuje zcela novou úroveň spolupráce mezi Německem a Čínou," řekl Harald Krüger, generální ředitel automobilky BMW. "Toto strategické partnerství je jasným přínosem pro obě strany - BMW Group i Great Wall Motor, a umožňuje nám přispět k čínským ambiciózním plánům, jak rozšířit nové elektrovozy a snížit emise v odvětví mobility."
BMW zvažovalo tento krok již dlouhou dobu. Dobře si uvědomuje velikost a důležitost čínského trhu. Vždyť jen za minulý rok zde německá automobilka prodala na 560 000 vozů, což je více, než ve Spojených státech a Německu dohromady. Čínský trh je tedy pro BMW velice důležitý, stejně jako pro automobilku Mini, která zde v loni prodala více než 35 000 automobilů.
Pro pořádek uvádíme, že britská automobilka Mini je v majetku mateřské automobilky BMW od roku 2001. Spolupráce na vývoji a produkci elektrovozů v Číně by měla být výhodná pro všechny strany. Ani čínský výrobce SUV Great Wall není žádným nováčkem - patří mezi největší čínské výrobce těchto vozidel a ročně jich prodá více jak jeden milion.
Elektrovozy v Číně jsou navíc na vzestupu - nárůst prodeje ročně posílil o 82% na 468 000 vozů. Z údajů nashromážděných společností CAAM (Čínské sdružení výrobců aut) tak vyplývá, že se zde za loňský rok prodal více než dvojnásobek elektrovozů oproti Spojeným státům, kde čísla hovoří "pouze" o 200 000 prodaných aut.