BMW rozšiřuje portfolio na čínském trhu. Úspěch má zajistit elektrické Mini

-jka / AutoRoad.cz, 15. července 2018, 09:30 Google+

Tento týden (po dlouhém zvažování) nakonec německá automobilka BMW podepsala dohodu s tradičním čínským výrobcem SUV Great Wall o společné výrobě elektrických Mini. Oba partneři budou mít stejný podíl v nově vzniklé společnosti nesoucí název "Spotlight Automotive", která bude vyvíjet a vyrábět plně elektrické modely v nové továrně v provincii Jiangsu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
MINI

MINI | foto: MINI

Sdílejte článek

Výroba se bude soustředit jak na elektrické vozy Mini, tak na ostatní elektrovozy čínské automobilky Great Wall. "Podepsání této dohody představuje zcela novou úroveň spolupráce mezi Německem a Čínou," řekl Harald Krüger, generální ředitel automobilky BMW. "Toto strategické partnerství je jasným přínosem pro obě strany - BMW Group i Great Wall Motor, a umožňuje nám přispět k čínským ambiciózním plánům, jak rozšířit nové elektrovozy a snížit emise v odvětví mobility."

BMW zvažovalo tento krok již dlouhou dobu. Dobře si uvědomuje velikost a důležitost čínského trhu. Vždyť jen za minulý rok zde německá automobilka prodala na 560 000 vozů, což je více, než ve Spojených státech a Německu dohromady. Čínský trh je tedy pro BMW velice důležitý, stejně jako pro automobilku Mini, která zde v loni prodala více než 35 000 automobilů. 

img-responsive

MINI | foto: MINI

Pro pořádek uvádíme, že britská automobilka Mini je v majetku mateřské automobilky BMW od roku 2001. Spolupráce na vývoji a produkci elektrovozů v Číně by měla být výhodná pro všechny strany. Ani čínský výrobce SUV Great Wall není žádným nováčkem - patří mezi největší čínské výrobce těchto vozidel a ročně jich prodá více jak jeden milion. 

Elektrovozy v Číně jsou navíc na vzestupu - nárůst prodeje ročně posílil o 82% na 468 000 vozů. Z údajů nashromážděných společností CAAM (Čínské sdružení výrobců aut) tak vyplývá, že se zde za loňský rok prodal více než dvojnásobek elektrovozů oproti Spojeným státům, kde čísla hovoří "pouze" o  200 000 prodaných aut. 

Vytisknout

Diskuze: BMW rozšiřuje portfolio na čínském trhu. Úspěch má zajistit elektrické Mini

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Koncept BMW M Performance Parts

Odlehčená konstrukce inspirovaná světem závodů? BMW představilo nový koncept M…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud