Tento týden (po dlouhém zvažování) nakonec německá automobilka BMW podepsala dohodu s tradičním čínským výrobcem SUV Great Wall o společné výrobě elektrických Mini. Oba partneři budou mít stejný podíl v nově vzniklé společnosti nesoucí název "Spotlight Automotive", která bude vyvíjet a vyrábět plně elektrické modely v nové továrně v provincii Jiangsu.
Výroba se bude soustředit jak na elektrické vozy Mini, tak na ostatní elektrovozy čínské automobilky Great Wall. "Podepsání této dohody představuje zcela novou úroveň spolupráce mezi Německem a Čínou," řekl Harald Krüger, generální ředitel automobilky BMW. "Toto strategické partnerství je jasným přínosem pro obě strany - BMW Group i Great Wall Motor, a umožňuje nám přispět k čínským ambiciózním plánům, jak rozšířit nové elektrovozy a snížit emise v odvětví mobility."
BMW zvažovalo tento krok již dlouhou dobu. Dobře si uvědomuje velikost a důležitost čínského trhu. Vždyť jen za minulý rok zde německá automobilka prodala na 560 000 vozů, což je více, než ve Spojených státech a Německu dohromady. Čínský trh je tedy pro BMW velice důležitý, stejně jako pro automobilku Mini, která zde v loni prodala více než 35 000 automobilů.
Pro pořádek uvádíme, že britská automobilka Mini je v majetku mateřské automobilky BMW od roku 2001. Spolupráce na vývoji a produkci elektrovozů v Číně by měla být výhodná pro všechny strany. Ani čínský výrobce SUV Great Wall není žádným nováčkem - patří mezi největší čínské výrobce těchto vozidel a ročně jich prodá více jak jeden milion.
Elektrovozy v Číně jsou navíc na vzestupu - nárůst prodeje ročně posílil o 82% na 468 000 vozů. Z údajů nashromážděných společností CAAM (Čínské sdružení výrobců aut) tak vyplývá, že se zde za loňský rok prodal více než dvojnásobek elektrovozů oproti Spojeným státům, kde čísla hovoří "pouze" o 200 000 prodaných aut.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?