BMW rozšiřuje portfolio na čínském trhu. Úspěch má zajistit elektrické Mini

-jka / AutoRoad.cz, 15. července 2018, 09:30 Google+

Tento týden (po dlouhém zvažování) nakonec německá automobilka BMW podepsala dohodu s tradičním čínským výrobcem SUV Great Wall o společné výrobě elektrických Mini. Oba partneři budou mít stejný podíl v nově vzniklé společnosti nesoucí název "Spotlight Automotive", která bude vyvíjet a vyrábět plně elektrické modely v nové továrně v provincii Jiangsu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
MINI

MINI | foto: MINI

Sdílejte článek

Výroba se bude soustředit jak na elektrické vozy Mini, tak na ostatní elektrovozy čínské automobilky Great Wall. "Podepsání této dohody představuje zcela novou úroveň spolupráce mezi Německem a Čínou," řekl Harald Krüger, generální ředitel automobilky BMW. "Toto strategické partnerství je jasným přínosem pro obě strany - BMW Group i Great Wall Motor, a umožňuje nám přispět k čínským ambiciózním plánům, jak rozšířit nové elektrovozy a snížit emise v odvětví mobility."

BMW zvažovalo tento krok již dlouhou dobu. Dobře si uvědomuje velikost a důležitost čínského trhu. Vždyť jen za minulý rok zde německá automobilka prodala na 560 000 vozů, což je více, než ve Spojených státech a Německu dohromady. Čínský trh je tedy pro BMW velice důležitý, stejně jako pro automobilku Mini, která zde v loni prodala více než 35 000 automobilů. 

img-responsive

MINI | foto: MINI

Pro pořádek uvádíme, že britská automobilka Mini je v majetku mateřské automobilky BMW od roku 2001. Spolupráce na vývoji a produkci elektrovozů v Číně by měla být výhodná pro všechny strany. Ani čínský výrobce SUV Great Wall není žádným nováčkem - patří mezi největší čínské výrobce těchto vozidel a ročně jich prodá více jak jeden milion. 

Elektrovozy v Číně jsou navíc na vzestupu - nárůst prodeje ročně posílil o 82% na 468 000 vozů. Z údajů nashromážděných společností CAAM (Čínské sdružení výrobců aut) tak vyplývá, že se zde za loňský rok prodal více než dvojnásobek elektrovozů oproti Spojeným státům, kde čísla hovoří "pouze" o  200 000 prodaných aut. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: BMW rozšiřuje portfolio na čínském trhu. Úspěch má zajistit elektrické Mini

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lynk & Co 03

Lynk & Co 03 TCR - Levnější Volvo láká na sportovní model speciálem pro WTCR

ZAZ 966

Maďar přivezl sovětského prcka po 45 letech na brzdu. Nestačil se divit

Bloodhound SSC

Sen o rychlosti 1 609 km/h opět ožívá! Bloodhound SSC našel nového majitele

BelAZ 75710

Úplně největší automobil na světě? Každý údaj o Belazu 75710 je extrémní

NIO ES6

Elektrický konkurent Audi Q5 byl představen, má ambice podívat se do Evropy

Hyundai Kona

Hyundai Kona zvolena „Nejlepším vozem roku" ve Španělsku. Čím si získala hlasy odborníků?

reklama
reklama

Doporučujeme

Koncept BMW M Performance Parts

Odlehčená konstrukce inspirovaná světem závodů? BMW představilo nový koncept M…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  2. Toyota neuhlídala novou Supru, seznamte se s nástupcem legendy

  3. TEST: Škoda Karoq 1.5 TSI - Skutečně nejlepší volba? Záleží na povaze řidiče a očekáváních

  4. Nabíjení rychlé jako tankování? BMW a Porsche odstraňují největší problém elektromobilů

  5. Bazarové perličky: Mitsubishi Legnum VR4 2.5 TwinTurbo

  6. Moskvič 4x4 - Terénní Moskvič byl odmítnut i přes 15 let vývoje

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud