Tento týden (po dlouhém zvažování) nakonec německá automobilka BMW podepsala dohodu s tradičním čínským výrobcem SUV Great Wall o společné výrobě elektrických Mini. Oba partneři budou mít stejný podíl v nově vzniklé společnosti nesoucí název "Spotlight Automotive", která bude vyvíjet a vyrábět plně elektrické modely v nové továrně v provincii Jiangsu.
Výroba se bude soustředit jak na elektrické vozy Mini, tak na ostatní elektrovozy čínské automobilky Great Wall. "Podepsání této dohody představuje zcela novou úroveň spolupráce mezi Německem a Čínou," řekl Harald Krüger, generální ředitel automobilky BMW. "Toto strategické partnerství je jasným přínosem pro obě strany - BMW Group i Great Wall Motor, a umožňuje nám přispět k čínským ambiciózním plánům, jak rozšířit nové elektrovozy a snížit emise v odvětví mobility."
BMW zvažovalo tento krok již dlouhou dobu. Dobře si uvědomuje velikost a důležitost čínského trhu. Vždyť jen za minulý rok zde německá automobilka prodala na 560 000 vozů, což je více, než ve Spojených státech a Německu dohromady. Čínský trh je tedy pro BMW velice důležitý, stejně jako pro automobilku Mini, která zde v loni prodala více než 35 000 automobilů.
Pro pořádek uvádíme, že britská automobilka Mini je v majetku mateřské automobilky BMW od roku 2001. Spolupráce na vývoji a produkci elektrovozů v Číně by měla být výhodná pro všechny strany. Ani čínský výrobce SUV Great Wall není žádným nováčkem - patří mezi největší čínské výrobce těchto vozidel a ročně jich prodá více jak jeden milion.
Elektrovozy v Číně jsou navíc na vzestupu - nárůst prodeje ročně posílil o 82% na 468 000 vozů. Z údajů nashromážděných společností CAAM (Čínské sdružení výrobců aut) tak vyplývá, že se zde za loňský rok prodal více než dvojnásobek elektrovozů oproti Spojeným státům, kde čísla hovoří "pouze" o 200 000 prodaných aut.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.