Raritní Škodovky v Alpách? Automobilka vyrazila na slavný závod Silvretta Classic

Kupé Škoda 130 RS z roku 1978 patří k legendám motoristického sportu 70.-80. let, a to nejen v kategorii do 1300 cm3. | foto: Škoda Auto

Silně obsazenou soutěž historických vozidel Silvretta Classic (5. až 7. července) obesílá Škoda Auto dvěma nepřehlédnutelnými vozy. Škoda 100 L Rallye a Škoda 130 RS se ve čtvrtek vydají na přibližně 650-kilometrovou náročnou trať po území Rakouska, Lichtenštejnska a Švýcarska.

Automobily Laurin & Klement / Škoda jsou v Alpách jako doma již od počátku 20. století. Kromě vítězství v bezpočtu závodů a soutěží pořádaných v náročném horském terénu se mladoboleslavská značka pevně etablovala i na místních trzích. Historické vozy Škoda rozhodně nejsou nováčkem ani na jednom z vrcholných setkání automobilových pokladů, soutěži Silvretta Classic, pořádané již od roku 1998. Na start letošního 21. ročníku vysílá Škoda dvojici vozů s rallyeovým DNA.

Sedan Škoda 100 L Rallye s litrovým čtyřválcem, vyrobený v roce 1970, zaujme velmi autentickými prvky výbavy, tak jej bylo možné v 70. letech vídat nejen na tratích československých závodů. Do oka padnou působivé disky kol z lehké slitiny, tříramenný sportovní volant či anatomická sedadla Recaro. Uložení progresivního hliníkového motoru u poháněných zadních kol zajistí vozu v alpských stoupáních vynikající trakci a při sjezdech do hlubokých údolí přijde vhod rovnoměrnější zatížení brzd relativním odlehčením přední nápravy.

Skutečnou legendou automobilových soutěží a okruhových závodů 70. - 80. let minulého století je kupé Škoda 130 RS shodné koncepce pohonu. Exemplář z roku 1978 připomene velmi úspěšnou kariéru tohoto modelu. K jejím vrcholům patří dvojité vítězství ve třídě do 1300 cm3 na prestižní Rallye Monte Carlo 1977 nebo stylové rozloučení 130 RS se závodními okruhy celkovým vítězstvím v mistrovství Evropy cestovních vozů 1981.

Startovní výstřel soutěže Silvretta Classic 2018 padne ve čtvrtek 5. července po poledni v rakouském městě Partenen, hned první etapa zahrnuje i legendární Silvretta-Hochalpenstrasse. V následujících dvou dnech se účastníci budou pohybovat po řadě dalších dechberoucích úseků
alpských silnic na území Rakouska, Lichtenštejnska a Švýcarska, včetně průsmyků ležících ve výšce až 2315 metrů (páteční Albulapass). Historické vozy projedou cílem soutěže po třech dnech a absolvování asi 650 kilometrů, v odpoledních hodinách soboty 7. července.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy