V posledních týdnech si v Česku užíváme více než příjemné počasí, díky kterému měli mnozí pocit, že léto přišlo o několik týdnů dřív. Horké letní dny však občas vystřídají prudké bouřky, které bývají často doprovázeny krupobitím. A právě kroupy bývají jedním z největších strašáků řidičů, kteří jsou zrovna na cestách, nebo nemohou parkovat pod střechou.
v tomto roce už jsme byli svědky několika poměrně silných krupobití, která napáchala škody jak na domech a zahradách, tak na automobilech. Něco podobného, jako zažil řidič této postarší stříbrné Lady, však dlouho nepamatujeme a upřímně doufáme, že nic takového nezažijeme.
Video, které bylo pořízeno z interiéru vozu, začíná během lehkého krupobití, kvůli kterému řidič raději zastavil na kraji silnice. Kroupy jsou poměrně malé a není jich mnoho, takže autu neublíží. S postupujícím časem se však situace výrazně zhoršuje.
Zhruba v čase 1:44 dopadají na čelní sklo skutečně velké kroupy, které čelní sklo rozbíjejí. Řidič je z celé situace pochopitelně rozhořčen a během celého videa naštvaně vykřikuje poměrně dobře známé peprné ruské nadávky.
Celá demonstrace síly matka přírody tím však nekončí, ba naopak. Řidič je dokonce po chvíli nucen přemístit se na zadní sedadla, neboť obrovské kroupy narážející do čelního skla z něj pomalu vyráží drobné střepy, které padají do kabiny. Po chvíli už je čelní sklo téměř kompletně promáčklé do interiéru a v jednom z posledních záběrů dokonce zcela chybí.
O moc lépe na tom není ani sklo zadní, které odešlo zřejmě ještě před sklem čelním. Řidič dokonce sbírá jednu z ledových koulí a ukazuje její velikost, která se může směle rovnat kulečníkové kouli. Není proto divu, že kromě předního a zadního skla se díry objevují i v několika oknech bočních a uchráněny nezůstaly ani skla světlometů.
Jakmile krupobití přejde, řidič z vozu vystupuje a poprvé spatřuje celé dílo zkázy. Na karoserii stříbrné Lady totiž není místo, na kterém by nebyl po kroupách důlek. Technicky je Lada zřejmě stále provozuschopná, ovšem bez čelního skla to musela být jízda poměrně divoká. Navíc by nás zajímal i přístup pojišťovny, pokud tedy řidič byl pojištěn. Oprava takto poničeného vozu nám totiž přijde jako nerentabilní - zvlášť pokud by se někdo snažil opravit i poničenou karoserii.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?