Společnost Waymo, která stejně jako Google spadá do vlastnictví společnosti Alphabet, patří ke špičkám ve vývoji technologií potřebných k provozu plně autonomních vozidel. V současnosti provozuje Waymo své služby v několika státech USA, přičemž na některých místech už za volantem nenajdete řidiče. Waymo si je svými technologiemi dokonce tak jisté, že už podepsalo kontrakt na několik desítek automobilů, které budou v USA plnit roli autonomní přepravy. Dosud však byla řeč jen o USA, jaké jsou však vyhlídky pro Evropu?
Na tuto otázku odpovídal v rozhovoru pro německý magazín Handelsblatt přímo šéf společnosti Waymo, kterým je John Krafcik. Podle jeho slov se už i pro Evropu chystá pilotní program zahrnující flotilu plně autonomních vozidel, ovšem kdy nebo kde by měl být spuštěn zatím Krafcik neodpověděl.
„Nechci zatím zveřejňovat žádné konkrétní termíny. Znovu jsme se podívali na testy probíhající v Itálii, abychom mohli promluvit s některými evropskými automobilkami a pochopili tak, jaká společná strategie bude vhodná pro vstup na trh. Ve Waymo si totiž klademe globální cíle."
Společnost Waymo se přitom se svými ambicemi rozhodně nedrží při zemi. V nedávných měsících například oznámila objednávku 62 000 minivanů Chrysler Pacifica, které přestaví na autonomní stroje, a 20 000 autonomních elektrických SUV Jaguar I-Pace.
Krafcik zatím odmítl odpovědět, s jakou evropskou automobilkou v současnosti Waymo jedná, ovšem naznačil, že plánovaná evropská flotila autonomních vozidel bude obrovská. „Nemohl dávat přesná čísla, ale to číslo bude velké," odpověděl Krafcik doslova.
„20 000 automobilů může za den uskutečnit milion cest. Může to znít jako hodně, ovšem my lidé najedeme cca 16 bilionů kilometrů za rok.Není to šílené? V USA najedou řidiči zhruba 5 bilionů kilometrů ročně, v Evropě je to číslo podobné, možná o něco menší. Potřeba vozidel schopných plně autonomního cestování je tak značná."
Na otázku, jakou hodnotu by mohly mít obchody společnosti Waymo v USA, Krafcik odpověděl, že záleží na volbě cesty. Waymo má totiž pro vstup na americký trh hned čtyři obchodní modely: provozování přepravní služby s řidičem, provozování flotily plně autonomních vozidel, prodej plně autonomních vozidel soukromým společnostem a spolupráci s městy na bázi poskytování veřejné přepravy.
Pro jaký model se Waymo rozhodne v Evropě zatím není jisté, ovšem je dost pravděpodobné, že se bude držet volby americké, jak uvádí web CarScoops. Rozdíly mezi službami na dvou kontinentech se však přesto projeví - a to minimálně ve specifických požadavcích zákazníků.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.