Kdy začnou v Evropě jezdit auta bez řidičů? Google prozradil víc

mao / AutoRoad.cz, 2. července 2018, 10:38 Google+

Společnost Waymo, která stejně jako Google spadá do vlastnictví společnosti Alphabet, patří ke špičkám ve vývoji technologií potřebných k provozu plně autonomních vozidel. V současnosti provozuje Waymo své služby v několika státech USA, přičemž na některých místech už za volantem nenajdete řidiče. Waymo si je svými technologiemi dokonce tak jisté, že už podepsalo kontrakt na několik desítek automobilů, které budou v USA plnit roli autonomní přepravy. Dosud však byla řeč jen o USA, jaké jsou však vyhlídky pro Evropu?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Autonomní vozidlo společnosti Waymo

Autonomní vozidlo společnosti Waymo | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Na tuto otázku odpovídal v rozhovoru pro německý magazín Handelsblatt přímo šéf společnosti Waymo, kterým je John Krafcik. Podle jeho slov se už i pro Evropu chystá pilotní program zahrnující flotilu plně autonomních vozidel, ovšem kdy nebo kde by měl být spuštěn zatím Krafcik neodpověděl.

„Nechci zatím zveřejňovat žádné konkrétní termíny. Znovu jsme se podívali na testy probíhající v Itálii, abychom mohli promluvit s některými evropskými automobilkami a pochopili tak, jaká společná strategie bude vhodná pro vstup na trh. Ve Waymo si totiž klademe globální cíle."

Společnost Waymo se přitom se svými ambicemi rozhodně nedrží při zemi. V nedávných měsících například oznámila objednávku 62 000 minivanů Chrysler Pacifica, které přestaví na autonomní stroje, a 20 000 autonomních elektrických SUV Jaguar I-Pace.

Krafcik zatím odmítl odpovědět, s jakou evropskou automobilkou v současnosti Waymo jedná, ovšem naznačil, že plánovaná evropská flotila autonomních vozidel bude obrovská. „Nemohl dávat přesná čísla, ale to číslo bude velké," odpověděl Krafcik doslova.

„20 000 automobilů může za den uskutečnit milion cest. Může to znít jako hodně, ovšem my lidé najedeme cca 16 bilionů kilometrů za rok.Není to šílené? V USA najedou řidiči zhruba 5 bilionů kilometrů ročně, v Evropě je to číslo podobné, možná o něco menší. Potřeba vozidel schopných plně autonomního cestování je tak značná."

zdroj: youtube.com

Na otázku, jakou hodnotu by mohly mít obchody společnosti Waymo v USA, Krafcik odpověděl, že záleží na volbě cesty. Waymo má totiž pro vstup na americký trh hned čtyři obchodní modely: provozování přepravní služby s řidičem, provozování flotily plně autonomních vozidel, prodej plně autonomních vozidel soukromým společnostem a spolupráci s městy na bázi poskytování veřejné přepravy. 

Pro jaký model se Waymo rozhodne v Evropě zatím není jisté, ovšem je dost pravděpodobné, že se bude držet volby americké, jak uvádí web CarScoops. Rozdíly mezi službami na dvou kontinentech se však přesto projeví - a to minimálně ve specifických požadavcích zákazníků.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Kdy začnou v Evropě jezdit auta bez řidičů? Google prozradil víc

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Organizace Euro NCAP vyhlásila nejlepší modely v několika kategoriích

Euro NCAP zveřejnilo premianty několika kategorií, kde budete v největším bezpečí?

Youabian Puma

Youabian Puma - jak vypadá vůz, jehož jediným účelem je zaujmout?

První uniklá fotografie nové Toyoty Supra

Toyota neuhlídala novou Supru, seznamte se s nástupcem legendy

Audi E-Tron GT

360 nebo 520 miliard? Audi a Mercedes soutěží o to, kdo investuje do elektrifikace nejvíce

Bentley Continental GT Convertible

Bentley již příjmy z vozů nestačí. Soudí se o práva ke stejnojmennému oblečení

Peugeot Traveller 4x4 Dangel

TEST: Peugeot Traveller 4x4 Dangel - Hodně povedené auto, jen ta cena

reklama
reklama

Doporučujeme

Snímky z nové výrobní linky společnosti Tesla

Úspěch navzdory předsudkům? Produkce Tesly zřejmě překonala nejdivočejší odhady

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Úchvatný koncept Nissan GT-R50 míří do výroby, vznikne pouze 50 kusů

  2. GAZ 3105 měl ukázat sílu měnícího se Sovětského svazu. Proč však nejodvážnější Volga neuspěla?

  3. Toyota neuhlídala novou Supru, seznamte se s nástupcem legendy

  4. Losí test prověřil Hyundai Tucson, nošovické SUV však prošlo bez zaváhání

  5. Hasiči zveřejnili několikahodinový souboj s požárem Tesly, pomoc našli až u automobilky

  6. Škoda Kodiaq vs. Kia Sorento a Volkswagen Tiguan Allspace. Jaké 7-místné SUV je nejlepší?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud