Lak automobilu je každý den vystavován namáhání, které je způsobeno jak počasím, tak odletujícími nečistotami a v neposlední řadě i nepozornými řidiči. Pokud tedy chcete udržet perfektní lak svého automobilu, pravděpodobně vás čeká každotýdenní očistná kůra, která dá člověku pořádně zabrat, případně mu vytáhne z kapsy pěkných pár peněz. Majitelé nových modelů automobilky Panoz však tyto potíže již řešit nemusí.
Americká automobilka Panoz je v našich končinách téměř neznámou, přesto si zaslouží trochu pozornosti. Společnost, která byla založena již v roce 1989, totiž kromě produkce vlastních silničních automobilů vyvíjí i speciální závodní stroje a závodní komponenty. Své modely pak testuje na vlastním testovacím okruhu.
Časy, kdy automobilka plnila titulní strany motoristických magazínů a webů, jsou sice pasé, automobilka ale přesto celkem spokojeně funguje a nabízí automobily, které si evidentně najdou své zákazníky. Jejich poslední novinkou je navíc unikátní schopnost, za kterou bychom při každém odstavení redakčního auta na parkovišti dali ruku do ohně - lak jejich automobilů má totiž "samo-léčící" schopnost.
Na první pohled to může znít jako jedna z těch magických a současně nesmyslných frází, kterými nás kdysi dobře známý postarší německý obchodník ověšený zlatem motivoval k nákupu zázračných nožů skrze televizní obrazovky. V tomto případě však nehledejte žádné háčky.
Americká automobilka se totiž spojila se společností Feynlab a na každý nově nalakovaný automobil nanáší speciální vrstvu ochranné látky, která je vyrobena z polymerů s vlastní pamětí. V případě poškození se tak nános ochranné vrstvy dokáže vrátit do původní podoby.
Jak informoval Autoblog, v případě lehkých škrábanců nebo podobných lehkých poškození karoserie (například po neodborném leštění či mytí), stačí nechat vůz na sluníčku, případně párkrát nad karoserií lehce přejet fénem.
Zní to samozřejmě skvěle, ovšem za připomenutí stojí, že automobily značky Panoz nepatří k těm nejlevnějším. Ba naopak. Nejlevnějším vozem z rodiny Panoz je Esperante Spyder, který stojí od 159 000 dolarů, tedy cca 3,5 milionu korun. Vůz přitom nabízí karoserii postavenou s využitím karbonu a hliníku, modulární hliníkové šasi, plně nezávislé přední i zadní zavěšení a výkonný brzdový systém.
Panoz se snaží nabízet zákazníkům vždy něco unikátního, díky čemuž lze pod jeho kapotou nalézt poměrně bohatou paletu motorů, včetně několika výkonných jednotek V8, které poskytují výkon od 430 do více jak 800 koní.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.