Lak automobilu je každý den vystavován namáhání, které je způsobeno jak počasím, tak odletujícími nečistotami a v neposlední řadě i nepozornými řidiči. Pokud tedy chcete udržet perfektní lak svého automobilu, pravděpodobně vás čeká každotýdenní očistná kůra, která dá člověku pořádně zabrat, případně mu vytáhne z kapsy pěkných pár peněz. Majitelé nových modelů automobilky Panoz však tyto potíže již řešit nemusí.
Americká automobilka Panoz je v našich končinách téměř neznámou, přesto si zaslouží trochu pozornosti. Společnost, která byla založena již v roce 1989, totiž kromě produkce vlastních silničních automobilů vyvíjí i speciální závodní stroje a závodní komponenty. Své modely pak testuje na vlastním testovacím okruhu.
Časy, kdy automobilka plnila titulní strany motoristických magazínů a webů, jsou sice pasé, automobilka ale přesto celkem spokojeně funguje a nabízí automobily, které si evidentně najdou své zákazníky. Jejich poslední novinkou je navíc unikátní schopnost, za kterou bychom při každém odstavení redakčního auta na parkovišti dali ruku do ohně - lak jejich automobilů má totiž "samo-léčící" schopnost.
Na první pohled to může znít jako jedna z těch magických a současně nesmyslných frází, kterými nás kdysi dobře známý postarší německý obchodník ověšený zlatem motivoval k nákupu zázračných nožů skrze televizní obrazovky. V tomto případě však nehledejte žádné háčky.
Americká automobilka se totiž spojila se společností Feynlab a na každý nově nalakovaný automobil nanáší speciální vrstvu ochranné látky, která je vyrobena z polymerů s vlastní pamětí. V případě poškození se tak nános ochranné vrstvy dokáže vrátit do původní podoby.
Jak informoval Autoblog, v případě lehkých škrábanců nebo podobných lehkých poškození karoserie (například po neodborném leštění či mytí), stačí nechat vůz na sluníčku, případně párkrát nad karoserií lehce přejet fénem.
Zní to samozřejmě skvěle, ovšem za připomenutí stojí, že automobily značky Panoz nepatří k těm nejlevnějším. Ba naopak. Nejlevnějším vozem z rodiny Panoz je Esperante Spyder, který stojí od 159 000 dolarů, tedy cca 3,5 milionu korun. Vůz přitom nabízí karoserii postavenou s využitím karbonu a hliníku, modulární hliníkové šasi, plně nezávislé přední i zadní zavěšení a výkonný brzdový systém.
Panoz se snaží nabízet zákazníkům vždy něco unikátního, díky čemuž lze pod jeho kapotou nalézt poměrně bohatou paletu motorů, včetně několika výkonných jednotek V8, které poskytují výkon od 430 do více jak 800 koní.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?