Lak automobilu je každý den vystavován namáhání, které je způsobeno jak počasím, tak odletujícími nečistotami a v neposlední řadě i nepozornými řidiči. Pokud tedy chcete udržet perfektní lak svého automobilu, pravděpodobně vás čeká každotýdenní očistná kůra, která dá člověku pořádně zabrat, případně mu vytáhne z kapsy pěkných pár peněz. Majitelé nových modelů automobilky Panoz však tyto potíže již řešit nemusí.
Americká automobilka Panoz je v našich končinách téměř neznámou, přesto si zaslouží trochu pozornosti. Společnost, která byla založena již v roce 1989, totiž kromě produkce vlastních silničních automobilů vyvíjí i speciální závodní stroje a závodní komponenty. Své modely pak testuje na vlastním testovacím okruhu.
Časy, kdy automobilka plnila titulní strany motoristických magazínů a webů, jsou sice pasé, automobilka ale přesto celkem spokojeně funguje a nabízí automobily, které si evidentně najdou své zákazníky. Jejich poslední novinkou je navíc unikátní schopnost, za kterou bychom při každém odstavení redakčního auta na parkovišti dali ruku do ohně - lak jejich automobilů má totiž "samo-léčící" schopnost.
Na první pohled to může znít jako jedna z těch magických a současně nesmyslných frází, kterými nás kdysi dobře známý postarší německý obchodník ověšený zlatem motivoval k nákupu zázračných nožů skrze televizní obrazovky. V tomto případě však nehledejte žádné háčky.
Americká automobilka se totiž spojila se společností Feynlab a na každý nově nalakovaný automobil nanáší speciální vrstvu ochranné látky, která je vyrobena z polymerů s vlastní pamětí. V případě poškození se tak nános ochranné vrstvy dokáže vrátit do původní podoby.
Jak informoval Autoblog, v případě lehkých škrábanců nebo podobných lehkých poškození karoserie (například po neodborném leštění či mytí), stačí nechat vůz na sluníčku, případně párkrát nad karoserií lehce přejet fénem.
Zní to samozřejmě skvěle, ovšem za připomenutí stojí, že automobily značky Panoz nepatří k těm nejlevnějším. Ba naopak. Nejlevnějším vozem z rodiny Panoz je Esperante Spyder, který stojí od 159 000 dolarů, tedy cca 3,5 milionu korun. Vůz přitom nabízí karoserii postavenou s využitím karbonu a hliníku, modulární hliníkové šasi, plně nezávislé přední i zadní zavěšení a výkonný brzdový systém.
Panoz se snaží nabízet zákazníkům vždy něco unikátního, díky čemuž lze pod jeho kapotou nalézt poměrně bohatou paletu motorů, včetně několika výkonných jednotek V8, které poskytují výkon od 430 do více jak 800 koní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.