Podle twitterového příspěvku EV News Daily dorazilo včera na kalifornské letiště šest letadel z německé společnosti Grohmann automation, které podle všeho převáží řadu komponentů pro automatizaci výroby a také několik nových robotů.
Objednávka podobného typu vybavení ze zámoří není ničím neobvyklým, ovšem poněkud zarážející je způsob přepravy. Běžně totiž automobilky nebo velké průmyslové společnosti volí přepravu po moři, které je sice delší, ovšem podstatně levnější. Tesla však zřejmě s ohledem na rychlost a potřebu co nejrychleji znovu obnovit výrobu sáhla po nákladnější letecké přepravě.
Náklad, který v současnosti čeká na letišti na přepravu do Gigafactory, by mohl obsahovat vybavení potřebné pro plné zprovoznění výrobní linky zaměřené na baterie Zone 4. Jakmile bude kompletní, mohla by Tesla rychle dosáhnout výroby až 6000 elektromobilů týdně. Současná výroba je přitom pouze 3000 baterií týdně.
Musk už dříve naznačil, že továrny Gagifactory má problém se dvěma zónami, které jsou zaměřeny na výrobu baterií. Jedna ze zón už byla opravena dříve, takže se předpokládá, že součástky v letadlech by mohl směřovat právě do zbývající zóny 4. Věří se, že zprovoznění těchto zón zaměřených na výrobu baterií by mohlo vyřešit problém s dosažením plné výrobní kapacity Modelu 3.
Musk navíc nedávno odvážně prohlásil, že produkce Modelu 3 dosáhne ještě v průběhu června zhruba 5 000 kusů týdně. A to dokonce i bez plnohodnotného zprovoznění čtvrté zóny. S jejím zprovozněním bychom se však mohli těšit až na 6000 kusů týdně.
V závěru twitterové konverzace pak ještě Musk prozradil, že Tesly Model 3 s volantem na levé straně dorazí do Evropy a Asie zhruba začátkem příštího roku. Varianta s řízením vpravo pak zhruba v polovině příštího roku.