Na automobily s aktivní aerodynamikou už jsme si zvykli. Klapky usměrňující proudění vzduchu, vyklápějící se spoilery, atd. Automobilky zkrátka vymýšlí celou řadu neobvyklých řešení, která mají udrže vůz na silnici i při rychlostech, při kterých by se mohl pomalu vznášet. Automobilka Zenvo však přišla s nápadem, který je skutečně nevídaný.
Hned na začátek si řekněme, že Zenvo TSR-S není jen tak obyčejným autem, ale jedním z hrstky naprosto úchvatných supersportů. Jeho 5.8 litrový kompresorem přeplňovaný motor V8 dokáže točit až 8 500 otáček a na kola posílá 1200 koní.
Není tedy divu, že tenhle agresivně vypadající sporťák dokáže dosáhnout zrychlení z 0 na 100 km/h během pouhých 2.8 sekundy. Na rovných 200 km/h se dostane během 6.8 sekund a jeho maximální rychlost byla elektronicky omezena "jen" na 325 km/h.
Všechny úchvatné technické parametry jdou však stranou v momentě, kdy Zenvo vidíte v pohybu. Designéři ho totiž osadili inovativním prvkem aktivní aerodynamiky, který na sebe strhne okamžitě veškerou pozornost. tou novinkou je speciální křídlo, které se dokáže naklápět hned ve dvou osách.
Aktivní aerodynamika u zadního spoileru samozřejmě není žádnou novinkou, řada automobilů dokáže upravovat jeho náklon, díky čemuž může vůz generovat proměnný přítlak, případně se může chovat i jako aerodynamická brzda. Křídlo na Zenvu se však umí naklánět i do stran, čímž vůz stabilizuje v zatáčkách.
Jakkoliv to zní srozumitelně a chytře, první setkání nejprve zarazí a následovně pobaví zaručeně každého. Své by o tom mohl vyprávět "Carspotter Jeroen," který Zenvo natočil na nizozemském okruhu Assen. Unikátní supersport tu byl středem pozornosti a někteří se jeho "tančícímu" křídlu dokonce i pobaveně smáli.
Pokud ale tahle netradiční "věc" funguje přesně jak designéři tvrdí, pak je jen otázka času, kdy se podobnými monstrózními tančícími křídly pochlubí i další významné světové automobilky.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.