Nová auta se sběratelským potenciálem? Tato pětice je plná žhavých kandidátů

Čtyřmístné kupé Lexus LC 500 se chlubí pohonem zadních kol a atmosférickým osmiválcem. | foto: Lexus

Mít možnost pořídit si nové auto je radost. Pokud však pomineme fakt, že jen samotnou koupí náš automobil ztratil na hodnotě. Ano, u "obyčejných" lidí a "obyčejných" automobilů je pokles hodnoty během prvních let důvodem ke smutku. Výjimku mohou tvořit některá výjimečná auta, jenže, která to mohou být? A jak je dobře pořídit?

Nemusíte chtít zrovna zbohatnou - téměř každý automobilista by chtěl po odsloužených letech prodat svůj vůz s co nejmenší ztrátou. Jenže běžným lidem musí auto především sloužit, a tak jejich cena díky opotřebení přirozeně klesá. Klíč na dobrý kup však neexistuje. Nelze přesně určitě o který typ automobilu by mohl být za 10-20 let zájem, a pokud už se přeci jen nějaký automobil projeví jako sběratelsky zajímavý, jeho cena začne okamžitě extrémně růst. Jako tomu bylo například u BMW M1, když automobilka oznámila ukončení jeho výroby.

Říkáte si, že tohle nebyl zrovna ideální příklad? Dobře. Představte si, že by vám někdo na konci minulého století řekl: "Tak, teď si tu vaši "škodověnku"  zagarážujte, nejezděte s ní, dobře se o ní starejte a uvidíte, jak se po ní za 20-30 let lidi utlučou." Ano, koho by tehdy napadlo, že stále pojízdné stroje musely na ekologickou likvidaci, neboť se z nich díky eko poplatkům stalo nezajímavé zboží. Jenže, chyba lávky. Uteklo pár let a z nezajímavého zboží se stal sběratelský unikát, jehož cena bude už jen narůstat. 

No ale, nyní trochu z jiného soudku. Řeč totiž přijde na vozy nové a řekněme upřímně, vozy výjimečné:

Honda Civic Type R 

Nový model Honda Civic Type R dokazuje pokrevní příbuznost s vysoce výkonnými hatchbacky Honda a je nejrychlejším vozem s největším zrychlením ve své třídě. Tento model byl technicky vypracován tak, aby přinášel co nejatraktivnější dynamiku v segmentu hatchbacků – na silnici i na závodní dráze. Má lehkou a velmi tuhou karoserii, nízké těžiště a propracovaný systém dvojitého zavěšení přední nápravy s pružící a tlumicí jednotkou, což snižuje přenos točivého momentu do řízení a usnadňuje extrémní zatáčení.

Honda Civic Type R | foto: Honda

Nový vůz Honda Civic Type R je poháněn 2,0-litrovým motorem VTEC TURBO, který nabízí maximální výkon 320 HP při 6 500 ot./min. a maximální točivý moment 400 Nm při 2 500 až 4 500 ot./min. Vůz dosahuje maximální rychlost 272 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,7 sekundy.

Kia Stinger GT

Jakmile se Kia Stinger GT ukázala světu, okamžitě na sebe strhla ohromnou pozornost. Tento prémiový sedan korejské automobilky zvládne konkurovat evropským rivalům nejen vzhledem a výkony, ale pravděpodobně i zábavou za volantem.

"Jednoznačný zájem o nejvyšší specifikaci nás velmi těší a ukazuje, že zákazníci dokážou ocenit naši odvahu jít proti převládajícímu proudu a vytvořit i v dnešní době auto pro čistou radost z jízdy,“ říká Kateřina Jouglíčková, PR Manager společnosti KIA MOTORS CZECH.

Nová Kia Stinger GT předvedla, jak ostrá umí být | foto: youtube.com

Výjimečné charisma gran turisma Kia Stinger potvrzují i jeho dosavadní úspěchy v průběžném hlasování o auto roku ve světě i v České republice. Stinger se probojoval současně do finále soutěží o Severoamerické auto roku 2018 a Evropské auto roku 2018.

Lexus LC 500

Nejen že se jedná o nádherný vůz s vysokou cenovkou a poctivým atmosférickým motorem, LC500 navíc symbolizuje novou éru automobilky Lexus. Těžko byste hledali v dané cenové kategorii podobně propracovaný vůz, a to jak z hlediska křivek a designu, tak i celkové aerodynamiky. Lexus LC500 jako by z oka vypadl svému koncepčnímu předchůdci LF-LC, což je velice ojedinělé - a my jsme za to rádi.

Jeho tvary jsou prostě dokonalé. LC500 s sebou nese označení 2+2 které napovídá, že i když disponuje zadními sedadly, sedět se na nich opravdu nedá. O to ale v tomhle případě vůbec nejde - máme tu dokonalý vůz kategorie GT, tedy vůz určený na pohodlné překonávání velkých vzdáleností vysokou rychlostí. 

Čtyřmístné kupé Lexus LC 500 se chlubí pohonem zadních kol a atmosférickým osmiválcem. | foto: Lexus

Zajímají vás čísla? Pak vězte nevězte - plynový pedál posílá na zadní kola 351 kW, tedy necelých 500 koní (477) a 540 Nm. točivého momentu. S takovými čísly nikoho nepřekvapí zrychlení z 0 na 100 km/h za 4 vteřiny a maximální rychlost, která je pro bezpečnost všech omezena na 250 km/h. Silný motor, úžasný zvuk a cenovka začínající na hranici 2,8 milionu, to je Lexus LC 500. 

Audi RS3

Díky nejvýkonnějšímu sériově vyráběnému pětiválcovému motoru na světě, který se může pochlubit silou 400 koní (294 kW) a maximálním točivým momentem 480 Nm, vystřelí nové Audi RS 3 Sportback ze stání do rychlosti 100 km/h během pouhých 4,1 vteřin.

Audi RS3 | foto: Audi

K vyšší dynamice a ještě nekompromisnější jízdě již ve standardu společně přispívají pohon všech kol quattro a sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic. Variabilní rozdělování hnacího momentu mezi nápravy znamená, že čím sportovnějším způsobem řidič řídí, tím rychleji a častěji je velká část točivého momentu přenášena na zadní nápravu. Rozchod kol je o 20 mm širší než u výchozího modelu A3 Sportback, čemuž odpovídají i výrazně rozšířené podběhy kol.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk

Jeep Grand Cherokee Trackhawk | foto: Jeep

Jeep Grand Cherokee je skutečně úchvatný stroj. Díky 6.2 litrovému přeplňovanému motoru V8, který sdílí se zběsilými Muscle Cars jako Dodge Challenger nebo Charger, totiž dokáže generovat výkon 707 koní a problém mu nečiní ani postavit se čistokrevným sporťákům. Přitom je to ale stále praktické SUV, které vás doveze kamkoliv si zamanete.

Tak co říkáte, našli jste si svého favorita? 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy