Ve snaze snížit znečištění ovzduší a chránit zdraví občanů se německé město Hamburg rozhodlo jako první v celé zemi zavést nová opatření, která zamezí vjezdu automobilů s dieselovými motory do centra města. Smůlu tak budou mít řidiči všech automobilů, které nesplňují alespoň normu Euro 5.
O zákazu vjezdu automobilů s dieselovým motorem do centra měst se v Německu hovoří již delší dobu, ovšem na severu ležící průmyslové město Hamburg je vůbec první, které hodlá zavést zákaz do praxe. Novinky o tomto kroku prosákly na veřejnost poté, co Hamburg našel oporu pro své rozhodnutí u německého nejvyššího soudu.
Během několika posledních dnů se tak v Hamburgu objevila zhruba stovka nových cedulí, která zakazuje vjezd "starších" automobilů s naftovým motorem do dvou klíčových ulic, kde bylo znečištění nejhorší, nebo kde mohou ohrozit největší procento lidí.
Delší dobu nebylo jasné, na jakou skupinu automobilů se bude zákaz vztahovat, ovšem podle posledních zpráv už je jasné, že do centra Hamburgu se nedostanete v automobilu, který nesplňuje ekologickou normu Euro 5. Diesely splňující Euro 4 se přitom vyráběly až do roku 2009.
Nové řešení má však i své kritiky. Ti již od února, kdy města dostala možnost přistoupit k podobným krokům, svorně tvrdí, že zákaz vjezdu do určitých ulic / částí města vlastně nic neřeší. Řidiči totiž budou nuceni tato místa objíždět, což způsobí, že budou muset cestovat na delší vzdálenosti a jejich automobil tak bude znečišťovat ovzduší podstatně více, pouze jinde.
Za připomínku stojí, že řada německých měst čelí kritice za příliš znečištění ovzduší již delší dobu. Obrovská vlna kritika vůči dieselům a jejich vlivu na životní prostředí se však spustila až s odstartováním kauzy Dieselgate. Od té doby také konstantě padají prodeje naftových motorů napříč celou Evropou.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.