Ve snaze snížit znečištění ovzduší a chránit zdraví občanů se německé město Hamburg rozhodlo jako první v celé zemi zavést nová opatření, která zamezí vjezdu automobilů s dieselovými motory do centra města. Smůlu tak budou mít řidiči všech automobilů, které nesplňují alespoň normu Euro 5.
O zákazu vjezdu automobilů s dieselovým motorem do centra měst se v Německu hovoří již delší dobu, ovšem na severu ležící průmyslové město Hamburg je vůbec první, které hodlá zavést zákaz do praxe. Novinky o tomto kroku prosákly na veřejnost poté, co Hamburg našel oporu pro své rozhodnutí u německého nejvyššího soudu.
Během několika posledních dnů se tak v Hamburgu objevila zhruba stovka nových cedulí, která zakazuje vjezd "starších" automobilů s naftovým motorem do dvou klíčových ulic, kde bylo znečištění nejhorší, nebo kde mohou ohrozit největší procento lidí.
Delší dobu nebylo jasné, na jakou skupinu automobilů se bude zákaz vztahovat, ovšem podle posledních zpráv už je jasné, že do centra Hamburgu se nedostanete v automobilu, který nesplňuje ekologickou normu Euro 5. Diesely splňující Euro 4 se přitom vyráběly až do roku 2009.
Nové řešení má však i své kritiky. Ti již od února, kdy města dostala možnost přistoupit k podobným krokům, svorně tvrdí, že zákaz vjezdu do určitých ulic / částí města vlastně nic neřeší. Řidiči totiž budou nuceni tato místa objíždět, což způsobí, že budou muset cestovat na delší vzdálenosti a jejich automobil tak bude znečišťovat ovzduší podstatně více, pouze jinde.
Za připomínku stojí, že řada německých měst čelí kritice za příliš znečištění ovzduší již delší dobu. Obrovská vlna kritika vůči dieselům a jejich vlivu na životní prostředí se však spustila až s odstartováním kauzy Dieselgate. Od té doby také konstantě padají prodeje naftových motorů napříč celou Evropou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.