Automobily značky Bugatti představují prakticky to nejlepší, co může automobilový průmysl nabídnout. Tomu však odpovídá i jejich cenovka, kvůli které jsou pro většinu populace pouhopouhým snem. Již brzy se však dočkáme nového modelu Bugatti, který si bude moci dovolit téměř každý.
Důležité je však zmínit, že se skutečně jedná pouze o nový model Bugatti, který vznikl ve spolupráci se společností Lego. O pracích na novém Chironu v podání konstruktérů Lego už jsme slyšeli v lednu, ovšem od té doby jsme neměli další zprávy. To se však nedávno změnilo: nové Bugatti Chiron, které vznikalo ve spolupráci Bugatti a Lego, bude představeno 1. června.
Spolu s oznámením oficiálního data premiéry uvolnilo Lego i malou ochutnávku. Tou je model překrytý látkou, která však odhaluje pravé přední kolo a část lemu dveří. Na první pohled nic nápadného vidět není, na ten druhý však vynikne, že nová stavebnice vznikala pod taktovkou Lego Technic.
Pravděpodobně se tak dočkáme neskutečně propracovaného modelu, který by mohl mít řadu funkčních prvků. Od řízení, přes motor, převodovku až po podvozek a nápravy. Modely Lego Technic navíc bývají vybavovány i elektricky či pneumatiky poháněnými součástkami, takže nové Bugatti by mohlo být skutečně přelomovým modelem.
Již v minulosti například Lego ve spolupráci s Porsche představilo speciální model Porsche 911 GT3 RS Lego Technic, který měl 2704 součástek a jeho sestavení trvalo podle společnosti LEgo minimálně šest hodin. Podle mnohých majitelů se však stavba mnohdy protáhla na několik dnů.
Cena modelu Porsche začínala na sumě 299.99 dolarů a v českých obchodech se pohybovala v rozmezí 6500 Kč až cca 9 000 Kč. Na kolik vyjde nové Bugatti zatím nevíme, ovšem předpokládá se, že cena bude hodně podobná, možná vyšší.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?