Automobily značky Bugatti představují prakticky to nejlepší, co může automobilový průmysl nabídnout. Tomu však odpovídá i jejich cenovka, kvůli které jsou pro většinu populace pouhopouhým snem. Již brzy se však dočkáme nového modelu Bugatti, který si bude moci dovolit téměř každý.
Důležité je však zmínit, že se skutečně jedná pouze o nový model Bugatti, který vznikl ve spolupráci se společností Lego. O pracích na novém Chironu v podání konstruktérů Lego už jsme slyšeli v lednu, ovšem od té doby jsme neměli další zprávy. To se však nedávno změnilo: nové Bugatti Chiron, které vznikalo ve spolupráci Bugatti a Lego, bude představeno 1. června.
Spolu s oznámením oficiálního data premiéry uvolnilo Lego i malou ochutnávku. Tou je model překrytý látkou, která však odhaluje pravé přední kolo a část lemu dveří. Na první pohled nic nápadného vidět není, na ten druhý však vynikne, že nová stavebnice vznikala pod taktovkou Lego Technic.
Pravděpodobně se tak dočkáme neskutečně propracovaného modelu, který by mohl mít řadu funkčních prvků. Od řízení, přes motor, převodovku až po podvozek a nápravy. Modely Lego Technic navíc bývají vybavovány i elektricky či pneumatiky poháněnými součástkami, takže nové Bugatti by mohlo být skutečně přelomovým modelem.
Již v minulosti například Lego ve spolupráci s Porsche představilo speciální model Porsche 911 GT3 RS Lego Technic, který měl 2704 součástek a jeho sestavení trvalo podle společnosti LEgo minimálně šest hodin. Podle mnohých majitelů se však stavba mnohdy protáhla na několik dnů.
Cena modelu Porsche začínala na sumě 299.99 dolarů a v českých obchodech se pohybovala v rozmezí 6500 Kč až cca 9 000 Kč. Na kolik vyjde nové Bugatti zatím nevíme, ovšem předpokládá se, že cena bude hodně podobná, možná vyšší.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?