Dodge Viper v roli Rally speciálu? Šílená kombinace funguje překvapivě dobře

Dodge Viper závodního týmu Whitehot Motorsport | foto: facebook

Dodge Viper je bezpochyby úchvatným sportovním automobilem, který však díky výkonnému vidlicovému desetiválci pod kapotou neodpouští řidičům sebemenší chybu. Vyrazit v tomto stroji na závodní trať Rally tak chce buď pořádnou odvahu, absenci pudu sebezáchovy nebo trochu toho čistokrevného šílenství.

Nevíme který z výše uvedených aspektů ovlivnil rozhodování australských závodníků z týmu Whitehot Motorsport, ovšem právě tihle odvážlivci se rozhodli absolvovat náročný závod Targa Tasmania ve speciálně upraveném závodním stroji Dodge Viper.

Pokud nepatříte k vyznavačům motorsportu, pak se sluší připomenout, že Targa Tasmania je jedním z nejnáročnějších rally závodů konaných na asfaltu. Závod trvá celkem šest dnů a koná se, celkem překvapivě, na ostrově Tasmánie, který je součástí Austrálie.

Během oněch šesti dnů má každá posádka pouze jeden pokus na každou závodní etapu, což vyvíjí na jezdce i navigátory obrovský tlak. Divácky se však jedná o populární závod, neboť se ho účastní bohatá plejáda automobilů. Od veteránů, přes tradiční rally závodní vozy až po supersporty. Včetně Dodge Viper.

Šance vozu na vítězství však výrazně zvyšuje jeho posádka. Za volantem totiž sedí Jason White, sedminásobný vítěz závodů Targa Tasmania, který upravil Dodge Viper ACR Extreme 2016 do podoby závodního speciálu ihned poté, co pravidla něco podobného umožňovala.

Úpravy potřebné k účasti na závodech Targa Tasmania nebyly nijak drastické a Viper rozhodně nepřišel o nic ze svého charakteru. Na závodní dráze tak dosahuje rychlostí až 262 km/h a jeho zvuk zní naprosto famózně.

Dodge Viper se v roli rally speciálu překvapivě osvědčil | zdroj: youtube.com

Jakkoliv zní kombinace Dodge Viper a závodů rally komicky, White jednoznačně dokázal, že to může fungovat. Tedy alespoň na asfaltu. Jason White za volantem, kterému dělá navigátora strýc John White, už totiž dokázal dovést Vipera k vítězstvím v tomto závodě v ročnících 2017 a 2018.

Jízda vozu na klikatých silničkách navíc vypadá na záběrech palubní kamery až překvapivě snadno, čímž se však nesmíte nechat zmást. Viper se totiž proslavil zejména tím, jak velice ochotně a nadšeně umí zavrtět svou zadní nápravou, což na podobně úzkých silničkách při vysokých rychlostech zavání pořádným průšvihem.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy