Prodej auta bez svolení automobilky? Ford opět řeší kuriózní kauzu

Ford GT nabízený aukční společnosti Mecum | foto: Mecum

Pokud se člověk svobodně rozhodně zainvestovat několik milionů korun do nového sportovního automobilu, dá se očekávat, že získá právo manipulovat s ním podle vlastního uvážení. Některé automobilky však s tímto předpokladem nesouhlasí a majitele nových exkluzivních vozidel nutí podepisovat smlouvy, kterými se zavazují, že svůj vůz po určitou dobu neprodají.

Z pohledu běžného člověka, který za život vystřídá jen několik automobilů (z nichž většinu pořídí jako ojeté), se jedná o vcelku nepochopitelné omezení. Z pohledu automobilek, zabývajících se mimo jiné i malosériovou výrobou unikátních vozidel, se však jedná o stále běžnější a plně pochopitelný krok.

Stejný postup například zavedla i automobilka Ford pro svou novou generaci modelu GT, který vznikne jen v limitovaném počtu a zakoupit si ho budou moci jen vybraní zákazníci. Ti se současně musí zavázat, že svůj automobil po následující dva roky nikomu nepřeprodají (minimálně ne se ziskem).

Co se stane v opačném případě jsme mohli vidět u známého wrestlera a herce Johna Ceny, který se stal jedním z mála šťastných vlastníků Fordu GT. Ten se však v jeho garáži příliš dlouho neohřál a Cena se za chvíli ocitl pod palbou právníků Fordu, kteří celý případ dohnali až k soudu.

Pokud byste si ale mysleli, že ostatní majitelé unikátního GT si z tohoto případu vezmou ponaučení, musíme vás zklamat. Na blížící se aukci společnosti Mecum se totiž objeví jeden z 250 Fordů GT vyrobených v roce 2017.

Vůz se sériovým číslem 48 má stříbrnou karoserii zdobenou černými závodními pruhy a interiér v barvě Dark Energy. Pod kapotou se ukrývá standardní 3.4 litrový biturbo motor V6 s nájezdem pouhých 11.2 km, který posílá skrze sedmistupňovou automatickou dvou-spojkovou převodovku na zadní kola 647 koní. Vůz v hodnotě od 450 000 dolarů (9.7 mil korun) navíc ozvláštňují kovaná kola s titanovými šrouby a karbon-keramické brzdy.

Matt Leaver, tiskový mluvčí automobilky Ford, sdělil magazínu Motor Authority následující: „Jsme se situací seznámeni a sledujeme ji, k případu samotného zákazníka se však Ford nebude vyjadřovat. Můžeme však potvrdit, že každý majitel Fordu GT musel podepsat smlouvu, kterou se zavazuje automobil neprodávat minimálně dva roky."

Z toho vyplývá, že pokud automobilka situaci sleduje, majitel vozu pravděpodobně nedostal povolení k prodeji. Ostatně jedinou výjimku zatím představovalo GT, které bylo vydražené na charitativní účely. Prodávat vůz automobilce za zády by však mohlo skončit další soudní tahanicí. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy