Překousali vám hlodavci kabely? Zvykejte si, bude to podstatně častější

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 16. května 2018, 09:47 Aktualizováno 16.5.2018, 12:11 Google+

Problémy s hlodavci okusujícími kabely trápí řidiče již celá desetiletí, ovšem v nejbližší době nás nejspíš čeká eskalace těchto problémů. Automobilky totiž ve své snaze po zelenějších automobilech začínají používat materiály, po kterých se může řada hlodavců utlouct. A řada řidičů už to pocítila na vlastní kůži.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 17.05. 14:37) Napište svůj názor
Problémy s překousanými kabely se nevyhýbají ani redakčním vozům

Problémy s překousanými kabely se nevyhýbají ani redakčním vozům | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Nemyslete si, že bychom ekologické smýšlení automobilek odsuzovali, ba naopak. Otevřeně vítáme každou myšlenku, která by učinila výrobu, provoz i likvidaci automobilů ekologičtější. Některé nápady však přináší poněkud rozporuplné výsledky.

Příkladem může být snaha řady automobilek vyrábět různé komponenty z obnovitelných materiálů, jako je například soja nebo Cannabis. Vedlejším efektem této bohulibé myšlenky je však zvýšený apetit řady hlodavců, jak uvádí Detroit Free Press.

img-responsive

Hlodavci nejsou vybíraví, s lehkostí poškodí izolace kteréhokoliv výrobce nebo u jakéhokoliv modelu | foto: youtube.com

Používání soji v automobilech není ničím novým, jak uvádí TheDrive. Například Ford využívá k výrobě sedaček pěnu vyráběnou ze sojových bobů již téměř celé desetiletí. Kromě toho našla soja uplatnění i při výrobě izolace kabelů, kde nahrazuje ropné produkty. Někteří zákazníci si však stěžují, že nové materiály přilákaly hlodavce, kteří si na nových typech izolace radostně hodují.

Podobný problém se však netýká jen automobilky Ford. Například v roce 2016 byl zahájen soudní spor s automobilkou Toyota, po které jistý Albert Heber požadoval proplacení účtu za škody napáchané hlodavci. Ti si totiž v jeho Toyotě Tundra z roku 2012 pochutnali na izolaci takovým způsobem, že oprava vyšla na 1500 dolarů, tedy cca 32 000 Kč.

Advokát poškozeného sdělil magazínu Detroit Free Press, že podle jejich názoru mělo přidání soji do izolace kabelů velký vlil na tento konkrétní případ. Automobilky však podobná obvinění odmítá a tvrdí, že zájem hlodavců o různé typy izolací je známý již z dob, kdy byla izolace vyráběna hlavně z ropných produktů. Problémy s okusováním kabelů hlodavci je navíc známý napříč celým automobilovým průmyslem, bez ohledu na rok výroby nebo modely. Navíc neexistují žádné vědecké studie, které by potvrzovaly, že hlodavci jsou více přitahováni k izolacím vyráběným s příměsí soji.

A automobilka má skutečně pravdu v tom, že tyto případy se nedají limitovat pouze k určitým roků nebo konkrétním modelům. Výroba komponentů z obnovitelných materiálů, jako je například soja, se totiž šíří napříč celým automobilovým průmyslem. Podobné problémy se tak mohou vyskytovat u kteréhokoliv novějšího modelu jakékoliv automobilky.

Boj s hlodavci v automobilech samozřejmě není ničím novým a osobně ve svém okolí neznám nikoho, koho by hlodavci úřadující pod kapotou nepotrápili. Podle dostupných informací jsou však případy okousaných izolací vyráběných z obnovitelných materiálů na vzestupu a řidiči se tak mají na co těšit.

Vytisknout

Diskuze: Překousali vám hlodavci kabely? Zvykejte si, bude to podstatně častější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 17.05.2018 14:37 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Honda CMX 1100 Rebel

Je to Rebel! Honda představila nový model CMX1100 Rebel

Peugeot Landtrek

Nový pickup Peugeot Landtrek pro Ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

Pandur II pro Ačr

Zakázka na Pandury ukázala, jaký vliv má modernizace armády na českou ekonomiku

Volkswagen vybudoval nový větrný tunel v hodnotě 2,5 miliardy korun

Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení v ostrém provozu v Bruselu

Převratný systém tankování a dobíjení automobilů si nechala patentovat Toyota

DS3 Crossback E-TENSE

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

Volkswagen Tiguan

Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

Tatra Force 8x8

Tatry nejsou jen T 815 pro stavby a hasiče, ale i armádní speciály do nesjízdného terénu a bojů

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Konec dýmu a škodlivých emisí? Škoda prodlužuje výhodou nabídku filtrů pevných…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

  2. Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

  3. Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

  4. Zakázka na Pandury ukázala, jaký vliv má modernizace armády na českou ekonomiku

  5. Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

  6. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud