Problémy s hlodavci okusujícími kabely trápí řidiče již celá desetiletí, ovšem v nejbližší době nás nejspíš čeká eskalace těchto problémů. Automobilky totiž ve své snaze po zelenějších automobilech začínají používat materiály, po kterých se může řada hlodavců utlouct. A řada řidičů už to pocítila na vlastní kůži.
Nemyslete si, že bychom ekologické smýšlení automobilek odsuzovali, ba naopak. Otevřeně vítáme každou myšlenku, která by učinila výrobu, provoz i likvidaci automobilů ekologičtější. Některé nápady však přináší poněkud rozporuplné výsledky.
Příkladem může být snaha řady automobilek vyrábět různé komponenty z obnovitelných materiálů, jako je například soja nebo Cannabis. Vedlejším efektem této bohulibé myšlenky je však zvýšený apetit řady hlodavců, jak uvádí Detroit Free Press.
Používání soji v automobilech není ničím novým, jak uvádí TheDrive. Například Ford využívá k výrobě sedaček pěnu vyráběnou ze sojových bobů již téměř celé desetiletí. Kromě toho našla soja uplatnění i při výrobě izolace kabelů, kde nahrazuje ropné produkty. Někteří zákazníci si však stěžují, že nové materiály přilákaly hlodavce, kteří si na nových typech izolace radostně hodují.
Podobný problém se však netýká jen automobilky Ford. Například v roce 2016 byl zahájen soudní spor s automobilkou Toyota, po které jistý Albert Heber požadoval proplacení účtu za škody napáchané hlodavci. Ti si totiž v jeho Toyotě Tundra z roku 2012 pochutnali na izolaci takovým způsobem, že oprava vyšla na 1500 dolarů, tedy cca 32 000 Kč.
Advokát poškozeného sdělil magazínu Detroit Free Press, že podle jejich názoru mělo přidání soji do izolace kabelů velký vlil na tento konkrétní případ. Automobilky však podobná obvinění odmítá a tvrdí, že zájem hlodavců o různé typy izolací je známý již z dob, kdy byla izolace vyráběna hlavně z ropných produktů. Problémy s okusováním kabelů hlodavci je navíc známý napříč celým automobilovým průmyslem, bez ohledu na rok výroby nebo modely. Navíc neexistují žádné vědecké studie, které by potvrzovaly, že hlodavci jsou více přitahováni k izolacím vyráběným s příměsí soji.
A automobilka má skutečně pravdu v tom, že tyto případy se nedají limitovat pouze k určitým roků nebo konkrétním modelům. Výroba komponentů z obnovitelných materiálů, jako je například soja, se totiž šíří napříč celým automobilovým průmyslem. Podobné problémy se tak mohou vyskytovat u kteréhokoliv novějšího modelu jakékoliv automobilky.
Boj s hlodavci v automobilech samozřejmě není ničím novým a osobně ve svém okolí neznám nikoho, koho by hlodavci úřadující pod kapotou nepotrápili. Podle dostupných informací jsou však případy okousaných izolací vyráběných z obnovitelných materiálů na vzestupu a řidiči se tak mají na co těšit.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.