Problémy s hlodavci okusujícími kabely trápí řidiče již celá desetiletí, ovšem v nejbližší době nás nejspíš čeká eskalace těchto problémů. Automobilky totiž ve své snaze po zelenějších automobilech začínají používat materiály, po kterých se může řada hlodavců utlouct. A řada řidičů už to pocítila na vlastní kůži.
Nemyslete si, že bychom ekologické smýšlení automobilek odsuzovali, ba naopak. Otevřeně vítáme každou myšlenku, která by učinila výrobu, provoz i likvidaci automobilů ekologičtější. Některé nápady však přináší poněkud rozporuplné výsledky.
Příkladem může být snaha řady automobilek vyrábět různé komponenty z obnovitelných materiálů, jako je například soja nebo Cannabis. Vedlejším efektem této bohulibé myšlenky je však zvýšený apetit řady hlodavců, jak uvádí Detroit Free Press.
Používání soji v automobilech není ničím novým, jak uvádí TheDrive. Například Ford využívá k výrobě sedaček pěnu vyráběnou ze sojových bobů již téměř celé desetiletí. Kromě toho našla soja uplatnění i při výrobě izolace kabelů, kde nahrazuje ropné produkty. Někteří zákazníci si však stěžují, že nové materiály přilákaly hlodavce, kteří si na nových typech izolace radostně hodují.
Podobný problém se však netýká jen automobilky Ford. Například v roce 2016 byl zahájen soudní spor s automobilkou Toyota, po které jistý Albert Heber požadoval proplacení účtu za škody napáchané hlodavci. Ti si totiž v jeho Toyotě Tundra z roku 2012 pochutnali na izolaci takovým způsobem, že oprava vyšla na 1500 dolarů, tedy cca 32 000 Kč.
Advokát poškozeného sdělil magazínu Detroit Free Press, že podle jejich názoru mělo přidání soji do izolace kabelů velký vlil na tento konkrétní případ. Automobilky však podobná obvinění odmítá a tvrdí, že zájem hlodavců o různé typy izolací je známý již z dob, kdy byla izolace vyráběna hlavně z ropných produktů. Problémy s okusováním kabelů hlodavci je navíc známý napříč celým automobilovým průmyslem, bez ohledu na rok výroby nebo modely. Navíc neexistují žádné vědecké studie, které by potvrzovaly, že hlodavci jsou více přitahováni k izolacím vyráběným s příměsí soji.
A automobilka má skutečně pravdu v tom, že tyto případy se nedají limitovat pouze k určitým roků nebo konkrétním modelům. Výroba komponentů z obnovitelných materiálů, jako je například soja, se totiž šíří napříč celým automobilovým průmyslem. Podobné problémy se tak mohou vyskytovat u kteréhokoliv novějšího modelu jakékoliv automobilky.
Boj s hlodavci v automobilech samozřejmě není ničím novým a osobně ve svém okolí neznám nikoho, koho by hlodavci úřadující pod kapotou nepotrápili. Podle dostupných informací jsou však případy okousaných izolací vyráběných z obnovitelných materiálů na vzestupu a řidiči se tak mají na co těšit.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?