Peugeot se konečně odvázal? Na koncept jako Rifter 4x4 jsme čekali roky

Peugeot Rifter 4x4 Concept | foto: Peugeot ČR

Koncepční vůz Peugeot Rifter 4×4 Concept, který nabízí specifický, ještě výraznější a nápadnější styl, je určen k cestám do přírody a objevování nových světů. Je vhodný do jakéhokoliv terénu, má pohon všech 4 kol, specifické pneumatiky a o 80 mm vyšší světlou výšku. Díky střešnímu stanu Overland umožňuje pokračovat v objevování i po západu slunce. Jeho součástí je navíc i zcela nové horské elektrokolo Peugeot eM02 FS Powertube s baterií přímo zabudovanou do rámu.

Působivý styl pro výjimečné zážitky

Peugeot Rifter 4×4 Concept je vyveden ve zcela novém třpytivě šedém odstínu, který dokonale podtrhuje energický vzhled vozu určeného pro dobrodružné cesty. Matně černá maska mezi mřížkou chladiče a kapotou účinně chrání přední část vozu. Ve stejném černém provedení jsou i zadní výklopné dveře, takže Peugeot Rifter 4×4 Concept je ze všech stran obklopen ochrannými plochami.

Styl vozu doplňuje několik prvků v odstínu černá Onyx převzatých od sériové verze: vnější zpětná zrcátka, mřížka chladiče nebo střešní nosič. Charakter vozu podtrhují 16palcová kola v odstínu černá Onyx s diamantovým výbrusem.

Show-car se rozsvítil přidáním řady drobných velmi grafických prvků v eloxovaném matně žlutém odstínu, které podtrhují tvar karoserie vozu Peugeot Rifter 4×4 Concept z každého úhlu pohledu:

  • V přední části je žlutá přítomná na mlhovkách, na pozadí nápisu „Peugeot“ na masce chladiče a také na matně černých částech kapoty
  • Po stranách se žlutá objevuje na dynamických svislých pruzích s hrdým podpisem Rifter v zadní části posuvných dveří
  • Vzadu přetíná nápis Rifter zadní okno.

 Od zadních blatníků po střechu vedou rýhované samolepicí fólie v kouřově chromovaném odstínu, které dodávají vozu větší dynamiku.

Logo společnosti Dangel, které bylo pro tuto příležitost přepracováno, i když si zachovalo původního ducha, se představuje v nové verzi se žlutými prvky. Toto nové logo jen bez žlutých prvků bude nyní tato francouzská karosářská firma používat na všech svých produktech. Kombinace barev a materiálů se objevuje i v interiéru. Sedadla s označením Rifter kombinují šedě melírovanou látku s černou alcantarou. Zdobí je jasně žluté prošití, které se objevuje i na manžetě řadicí páky. Žluté okraje z materiálu „flex“ neoprenového typu ladí s barevnými prvky karoserie.

Volant Peugeot i-Cockpit® je potažený kůží se žlutým prošitím a nápisem Peugeot ve stejném odstínu. Čistý design palubní desky je zdoben matně šedými prvky a objevují se na něm stejné pásy v kouřově chromovaném odstínu, jako jsou použité na karoserii. Styl středové konzoly a vnitřku dveří zdůrazňují velké lišty z masivního hliníku. Z určitého pohledu se díky odrazu světla na kartáčovaném hliníku objevuje označení Rifter.

Za hranice všedních dnů

Peugeot Rifter 4×4 Concept, který otevírá nové cesty k novým horizontům, nabízí víc než jen nový styl. Cítí se dobře na štěrku, blátě, sněhu i kamenitých cestách. Je proto vybaven pohonem všech čtyř kol, který byl vyvinut ve spolupráci s dlouholetým partnerem značky, firmou Dangel, která se specializuje na přestavby 4×4. Světlá výška vozu Peugeot Rifter 4×4 Concept byla zvýšena o 80 milimetrů, což vozu umožňuje překonat většinu překážek.

Převod 4×4 probíhá přes viskózní spojku, která se spouští voličem umístěným na palubní desce napravo od řadicí páky. V nabídce jsou 3 režimy řízení:

  • režim 2RM, umožňující jízdu s pohonem na 2 kola, pro každodenní běžné řízení;
  • režim 4RM, kdy se zapíná pohon zadní nápravy pouze v případě ztráty pohyblivosti;
  • režim Lock, při němž se zablokuje zadní náprava a který je užitečný pro jízdu v extrémních podmínkách a při křížení náprav.

 Účinnost pohonu čtyř kol posilují i vysoce výkonné pneumatiky. Peugeot Rifter 4×4 Concept je opatřen terénními pneumatikami značky BF Goodrich. Snoubí se v nich pevnost, vytrvalost i krásný vzhled a nabízejí vynikající pohyblivost na náročných cestách.  Překážkou nebudou ani ty nejstrmější svahy. Dieselový motor BlueHDi 130 k s manuální šestistupňovou převodovkou vyvíjí komfortní točivý moment 300 Nm.

Peugeot Rifter 4x4 Concept | foto: Peugeot ČR

Prodlužte si dobrodružství

Mimo dosah světel města se Peugeot Rifter 4×4 Concept může spoléhat na rampu s LED diodami umístěnou v horní části čelního skla. Zakřivená rampa o šířce 135 cm zahrnuje 100 LED diod rozdělených do dvou řad, celkový výkon diod dosahuje 300 W.

Vzhledem k tomu, že dobrodružství nekončí se západem slunce, je Peugeot Rifter 4×4 Concept vybaven stanem „Overland“, který byl vyvinut společně se specializovanou firmou Autohome. Jeho instalace je velmi snadná, stačí ho rozložit z místa, kde je uložen – na střešním nosiči. Tyče nosiče jsou certifikovány podle normy „City Crash Test“ a jsou k dispozici jako příslušenství. Jejich nosnost zvládne unést všechny typy břemen. Stačí pak jednoduše připevnit posuvný žebřík: nemusíte nikam zapichovat kolíky, vše, co potřebujete, je připraveno na střeše.

Stanové plátno je speciálně navrženo pro Peugeot Rifter 4×4 Concept, je na něm nápis a logo Peugeot a má stejné grafické zpracování jako show-car. Matrace je pokryta stejnou šedě melírovanou látkou se žlutým prošitím jako sedadla. Je kompaktní a snadno se skládá, takže se po složení vejde do stanu. Konečnou tečku dodávají polštáře potažené alcantarou rovněž se žlutým prošitím. Peugeot Rifter 4×4 Concept tak v cíli cesty nabídne pohodlné a útulné útočiště.

Peugeot Rifter 4x4 Concept | foto: Peugeot ČR

Po východu slunce přebírá štafetu jízdní kolo Peugeot eM02 FS Powertube a dobrodružství může pokračovat. Horské kolo s elektromotorem je průkopníkem příští generace kol eBikes značky Peugeot. Díky kompaktní baterii zabudované do rámu kola získalo ladný elegantní styl. Multifunkční model s dvojitým odpružením je ideálním společníkem na náročných horských cestách.

Elektrokolo se ukládá zezadu vozu na držák připevněný k tažnému zařízení pomocí koule, kterou lze odmontovat bez nutnosti používat nářadí. Jeho eloxovaný matně žlutý odstín, stejný, jako se objevuje na barevných prvcích na voze, jemně kontrastuje s matně černým víkem zavazadlového prostoru.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy