Vozy v karosářském provedení kombi se většinou vyznačují svou univerzálností a praktičností, ovšem některé z nich také dokáží zaujmout těžko uvěřitelným výkonem, který jim mohou závidět i vozy s mnohem poutavějšími tvary. Ostatně podívejme se na pět skvělých příkladů.
Hlavním trendem trhu s automobily jsou SUV, z nichž často vznikají výkonné deriváty. Ty si kladou za úkol odsunout výkonné kombíky do ústraní, ovšem to se jim nikdy nepovede. Ostré kombíky totiž dokonale klamou vzhledem, svým vnitřním prostorem mnohdy předčí i přerostlá SUV, jejich těžiště je mnohem níž – díky čemuž se lépe ovládají a většinou sebou netahají ani tolik kilogramů nadváhy.
Skvělým důkazem může být třeba tato pětice, která strčí do kapsy i kdejaký sporťák. Začněme ale od toho „nejslabšího“.
Tím by mohl být Mercedes-AMG C63 S AMG.
Kompaktní Cčko s pořádným kufrem dokáže překvapit hned v mnoha ohledech, ovšem největší překvapení se ukrývá pod jeho kapotou: 4.0 litrový motor V8 o výkonu přes 500 koní, který dokáže vybičovat elegantní Mercedes z 0 na 100 km/h během 4.1 sekundy. S tímhle vozem už zkrátka nepřijedete pozdě na poradu, do divadla ani do školky
Porsche Panamera Turbo Sport Turismo
Vůbec první kombík od Porsche vyvolal krátce po svém příchodu ohromný povyk. Prostornější karoserie naroubovaná na základy Porsche Panamera má hned několik verzí, přičemž ta s označením Trubo je tou nejzběsilejší – a to i navzdory váze pohybující se okolo 2 tun. Přeplňovaný motor V8 o výkonu přes 550 koní však stejně dokáže rozhýbat tohoto mamuta z 0 na 100 km/h během 3.8 sekundy.
Audi RS6 Avant Performance
Audi má s rychlými kombíky bohaté zkušenosti, což RS6 Avant dokonale potvrzuje svou akcelerací z 0 na 100 km/h během 3.7 sekund. Tahle Audi toho však dokáže mnohem víc. Cestuje totiž s takovou lehkostí a nenásilností, že vás zbaví jakýchkoliv starostí a vy se můžete plně soustředit na řízení.
Alpina B5 Biturbo
Zatím co BMW se plně soustředí na novou M5, Alpina si vzala do práce starší model a nabídla zákazníkům něco, čemu se jednoduše nedá odolat. Přeplňovaný 4.4 litrový motor V8 totiž posílá na všechny čtyři kola přes 600 koní, díky čemuž Alpina zvládne pokořit z 0 na 100 km/h během 3.6 sekund. To je jen o desetinu pomalejší čas, než za kolik jezdí ten samý model s karoserií sedan. Tenhle drobek na 20-palcových ráfcích navíc dokáže dosahovat maximální rychlosti až 323 km/h.
Mercedes-AMG E63 S
Nejrychlejší kombíkem, tedy alespoň co se akcelerace týče, je však další zástupce ze Stuttgartu: Mercedes-AMG E63 S, který pokoří rychlost 100 km/h během 3.5 sekundy. Bavíme se přitom o jednom z největších a nejluxusnějších kombíků z celého seznamu, který však pod kapotou ukrývá přeplňovaný motor V8 s pohonem na všechna kola.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.