I Michael Schumacher cestoval autobusem, jen trochu luxusnějším. A teď může být i váš

Autobus závodní stáje Ferrari, kterým cestoval i Michael Schumacher nebo Rubens Barrichello | foto: Bonhams

Vzpomínáte si na časy, kdy závodům Formule 1 zcela neohroženě dominovaly vozy stáje Ferrari? Tyhle časy jsou bohužel nenávratně pryč, ovšem zůstalo nám po nich několik více či méně výrazných památek, které tu dobu na začátku nového tisíciletí vždy dokáží oživit. A jedním z nich je i tento červený autobus, který stáj Ferrari využívala mezi lety 2001 až 2005.

Během aukce v Paříži, kterou bude 8. února pořádat aukční síň Bonhams, budou mít sběratelé či zapálení cestovatelé jedinečnou příležitost pořídit si autobus Iveco, který jako oficiální přepravní prostředek používala závodní stáj Ferrari mezi lety 2001 a 2005. A co je samozřejmě nejzajímavější: právě v tomto autobusu cestoval sedminásobný mistr světa Michael Schumacher i jeho tehdejší týmový kolega Rubens Barrichello.

Pro potřeby stáje byl autobus upraven na dva luxusní byty se vzduchovým odpružením, které poháněl dieselový motor o výkonu 385 koní, spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou. Původní uspořádání interiéru nabízelo dva uzavřené pokoje s televizí, satelitním telefonem, internetovým připojením a psychoterapeutickým stolkem pro odpočinek po závodech. Druhý majitel autobusu se však rozhodl vnitřní uspořádání výrazně přepracovat.

Místo dvou místnost je nyní interiér autobusu pojat jako jeden velký a luxusně vybavený byt. Nechybí kompletně přepracovaný systém rozvodu elektrické energie, plnohodnotná koupelna s dlaždičkami, nezávislé topení a klimatizace, dieselový generátor na 220 V, domácí kino-systém Bose ani luxusní dvoulůžková postel "Hastens Luxuria".

Aby však bylo možné doložit autenticitu vozu, přidává k němu nový majitel potvrzení o autenticitě ve stáji Ferrari, které nese podpis samotného šéfa týmu jménem Stefano Domenicali. Spolu s dokumenty o autenticitě pak majitel dostane i anglický registrační certifikát, potvrzení z technických kontrol a řadu faktur potvrzující pečlivou úpravu interiéru.

Vůz má v současné době najeto něco okolo 90 000 kilometrů, nicméně díky údržbě, která probíhala bez ohledu na ceny, je v takřka perfektním stavu. U autobusu nebyla stanovena žádná minimální částka, nicméně řada expertů se shoduje, že konečně cena by se mohla pohybovat někde mezi 125 000 až 150 000 Euro, tedy cca 3.1 až 3.8 milionu korun. Zda je to hodně nebo moc nechceme soudit, nicméně v minulosti už jsme informovali o několikanásobně dražších domech na kolečkách, které se rozhodně nemohou pochlubit tak působivou minulostí.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy