Když se řekne driftování v Japonsku, většina z nás si představí zakroucené horské silnice, výkonné sportovní vozy s pohonem zadních kol, tuny bílého dýmu a řev motorů. Tahle klasická forma driftování je však poněkud nákladná a ne každý si ji může dovolit. Japonští kutilové proto přišli s geniálním způsobem, jak dostat do světa driftování desítky nových tváří.
Vše co potřebujete je starší automobil z třídy Kei s pohonem předních kol, jedna sada kvalitních letních pneumatik na přední nápravě, starší zimní pneumatiky na zadní nápravě a PVC trubku obřích rozměrů.Proč právě Kei Car a rozdílné sady pneumatik? Hned vysvětlíme.
Tzv. Kei Cars je speciální třída malých automobilů vhodných do měst, které se vyznačují motory s objemem do 660 ccm a s maximálním výkonem 63 koní. Omezeny jsou také jejich rozměry, které mohou dosahovat maximálně 3.4 m x 1.48 m. Pokud tyto atributy vůz splňuje, dostane žlutou značku a jeho majitel platí mnohem nižší daně a poplatky spojené s jeho provozem. Navíc jsou to vozítka poměrně lehká, čiperná a hlavně laciná.
Největší kouzlo driftování s Kei Cars ale spočívá v rozměrných PVC "prstencích" ručně nařezaných z 4 metrové vodovodní trubky určené pro akvária. Tyto prstence se pak nazouvají na prázdné zimní pneumatiky, které se následně nahustí a umístí na automobil. Proč právě zimní gumy? Protože jsou měkčí, prstenci se přizpůsobí a nedovolí mu příliš se protáčet. Na přední nápravě jsou pak klasické letní silniční gumy.
Možná si říkáte, že je to příliš rozruchu kolem driftování na kusu plastu, nicméně nesmělo by to být Japonsko, aby vše nebylo domyšleno do nejmenšího detailu. Během "klouzání" se na asfaltu se samozřejmě plast velice rychle zahřívá, nicméně většina vozů je vybavena i speciálním chladícím systémem, který na zadní kola neustále stříká vodu, čímž se prstence chladí a déle vydrží.
A největší výhoda? Samozřejmě cena. automobily z třídy Kei totiž pořídíte už za nějakých 300 dolarů, tedy cca 6 100 Kč. Ostatní potřebné úpravy pak seženete doslova za pár korun, které si můžete vydělat prodejem náhradních dílů z odlehčeného vozu. Zkrátka geniální způsob, jak učinit driftování dostupnější ale pořád zábavné.
Celý koncept pak vlastně připomíná driftování s "tácy pod koly", kdy se pod zadní kola automobilu dají plastové tácy z fastfoodů, zatáhne se ruční brzda a můžete se směle pokoušet o drift. V případě PVC trubek by však měl být vůz lépe ovladatelný a navíc vám trubky vydrží delší dobu.
Opět je tak potřeba smeknout před šikovností a důvtipem japonských řidičů a drifterů, kteří s touto bohulibou zábavou přišli a neustále ji činí zajímavější a pestřejší.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.