Japonci vymysleli geniální způsob, jak driftovat s předokolkami. Je to jednoduché a laciné

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 31. ledna 2018, 10:37 Google+

Když se řekne driftování v Japonsku, většina z nás si představí zakroucené horské silnice, výkonné sportovní vozy s pohonem zadních kol, tuny bílého dýmu a řev motorů. Tahle klasická forma driftování je však poněkud nákladná a ne každý si ji může dovolit. Japonští kutilové proto přišli s geniálním způsobem, jak dostat do světa driftování desítky nových tváří.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 01.02. 12:43) Napište svůj názor
Tzv. "PVC Pipe Drifting" je geniální způsob, jak si za pár korun užít tuny srandy za volantem předokolky

Tzv. "PVC Pipe Drifting" je geniální způsob, jak si za pár korun užít tuny srandy za volantem předokolky | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Vše co potřebujete je starší automobil z třídy Kei s pohonem předních kol, jedna sada kvalitních letních pneumatik na přední nápravě, starší zimní pneumatiky na zadní nápravě a PVC trubku obřích rozměrů.Proč právě Kei Car a rozdílné sady pneumatik? Hned vysvětlíme.

Tzv. Kei Cars je speciální třída malých automobilů vhodných do měst, které se vyznačují motory s objemem do 660 ccm a s maximálním výkonem 63 koní. Omezeny jsou také jejich rozměry, které mohou dosahovat maximálně 3.4 m x 1.48 m. Pokud tyto atributy vůz splňuje, dostane žlutou značku a jeho majitel platí mnohem nižší daně a poplatky spojené s jeho provozem. Navíc jsou to vozítka poměrně lehká, čiperná a hlavně laciná.

Největší kouzlo driftování s Kei Cars ale spočívá v rozměrných PVC "prstencích" ručně nařezaných z 4 metrové vodovodní trubky určené pro akvária. Tyto prstence se pak nazouvají na prázdné zimní pneumatiky, které se následně nahustí a umístí na automobil. Proč právě zimní gumy? Protože jsou měkčí, prstenci se přizpůsobí a nedovolí mu příliš se protáčet. Na přední nápravě jsou pak klasické letní silniční gumy.

Možná si říkáte, že je to příliš rozruchu kolem driftování na kusu plastu, nicméně nesmělo by to být Japonsko, aby vše nebylo domyšleno do nejmenšího detailu. Během "klouzání" se na asfaltu se samozřejmě plast velice rychle zahřívá, nicméně většina vozů je vybavena i speciálním chladícím systémem, který na zadní kola neustále stříká vodu, čímž se prstence chladí a déle vydrží.

A největší výhoda? Samozřejmě cena. automobily z třídy Kei totiž pořídíte už za nějakých 300 dolarů, tedy cca 6 100 Kč. Ostatní potřebné úpravy pak seženete doslova za pár korun, které si můžete vydělat prodejem náhradních dílů z odlehčeného vozu. Zkrátka geniální způsob, jak učinit driftování dostupnější ale pořád zábavné.

Japonsko má nový trend, tzv. PVC Drifting (13:33) | zdroj: youtube.com

Celý koncept pak vlastně připomíná driftování s "tácy pod koly", kdy se pod zadní kola automobilu dají plastové tácy z fastfoodů, zatáhne se ruční brzda a můžete se směle pokoušet o drift. V případě PVC trubek by však měl být vůz lépe ovladatelný a navíc vám trubky vydrží delší dobu.

Opět je tak potřeba smeknout před šikovností a důvtipem japonských řidičů a drifterů, kteří s touto bohulibou zábavou přišli a neustále ji činí zajímavější a pestřejší.

Vytisknout

Diskuze: Japonci vymysleli geniální způsob, jak driftovat s předokolkami. Je to jednoduché a laciné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 01.02.2018 12:43 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

fotomontáž

Zábavné „víkendovky za babku“ 2.díl – sedany do 100 tisíc

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace

Kombi Suzuki Swace jde v ČR do předprodeje. Ceny startují docela vysoko

Toyota představila Corollu sedan ve výbavovém stupni GR SPORT

Zákazníci rozhodli a nejprodávanějším autem světa je...

Škoda otevřela halu pro analýzy a výrobu předsériových vozů

Kvalita především. Škoda otevřela halu za 530 milionů pro rozhodující poslední testy

Lexus LFA

Unikátní model Lexus LFA slaví kulaté výročí

BMW představuje nový custom na bázi R 18

BMW představuje nový custom na bázi R 18

Honda HR-V bude od roku 2021 v základu vybavena vyspělou dvoumotorovou technologií hnací jednotky e:HEV

Nová Honda HR-V už za měsíc a s překvapením

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým žákovským vozem automobilky

Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

Toyota GR010 Hybrid

Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

Hyundai představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok

Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

Fotomontáž

Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

Škoda Auto spouští výhodnou nabídku zimního příslušenství

Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

reklama

Doporučujeme

Policisté si spletli zvuk Hondy Integra se střelbou z AK-47, na místo dorazili i policisté z pohotovostních jednotek

Policisté si spletli výfuk s Kalašnikovem, do servisu přijela i zásahová…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kombi Suzuki Swace jde v ČR do předprodeje. Ceny startují docela vysoko

  2. Unikátní model Lexus LFA slaví kulaté výročí

  3. BMW představuje nový custom na bázi R 18

  4. Nová Honda HR-V už za měsíc a s překvapením

  5. Zákazníci rozhodli a nejprodávanějším autem světa je...

  6. Zábavné „víkendovky za babku“ 2.díl – sedany do 100 tisíc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud