Autonomní bezpečnostní systémy se vyplácí, už nyní výrazně snižují počty dopravních nehod

Ilustrační foto (Ukázka bezpečnostního asistenta Toyota Safety Sense) | foto: Toyota

Stále rostoucí počet automobilů vybavených semi-autonomními bezpečnostními systémy začíná konečně přinášet viditelné výsledky. Britská společnost výrobců a obchodníků s automobily totiž vydala výzkum, podle kterého se počet dopravních nehod snížil díky těmto systémům až o 10 %.

Podle posledních výzkumů zveřejněných organizacemi Society of Motor Traders & Manufacturers a JATO se ukazuje, že 66,8 % nových vozů prodávaných ve Velké Británii je vybaveno, nebo může být vybaveno, předkolizním bezpečnostním systémem. Hlídáním slepého úhlu je přitom vybaveno pouze 42.1 % prodávaných automobilů a 53.1 % automobilů je vybaveno systémem autonomního nouzového brzdění (AEB).

Tato procenta znamenají, že více než milion z celkem 2.5 milionu vozů prodaných minulý rok v Británii bylo vybaveno předkolizním varováním, zatímco minimálně tři čtvrtě milionu jich mělo systém AEB. Tento nárůst je pak často spojován s 10% poklesem dopravních nehod mezi lety 2011 a 2016.

Systém autonomního nouzového brzdění bývá považován za jeden z nejvýznamnějších autonomních bezpečnostních systémů posledních let. V současné době mu bývá přisuzováno omezení nehod vzniklých nárazem do zadní části vozu o 38 %.Z pohledu dostupnosti je pak 24.7 % vozů na britském trhu vybaveno tímto systémem standardně a 28.4 % volitelně.

Celkově se pak předpokládá, že prudký nárůst bezpečnostních asistenčních systémů by mohl do roku 2030 jen ve Velké Británii zamezit vzniku 25 000 dopravních nehod a zachránit cca 2500 životů. Velký význam se přisuzuje i systémům autonomního parkování, díky kterým je znát citelný pokles nehod na parkovištích.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy