Minulý rok obletělo svět video, na kterém se patnáctiletý Rashed Belhasa chlubí svým novým Ferrari F12 Berlinetta polepeném jedinečnou folií s designem "Supreme/Louis Vuitton". Rashed sice ještě pár let nebude moci za volant usednout, nicméně díky jeho soukromému řidiči se zdálo, že mu to příliš nevadí a z vozu má skutečnou radost. Teď se však dvanáctiválcový plnokrevník objevil v bazaru.
Dnes šestnáctiletý Rashed Belhasa už se na YouTube pohybuje delší dobu a jeho účet s názvem Money Kicks má již více než 1,2 milionu odběratelů. A vlastně se ani nelze příliš divit, neboť tenhle kluk žije poměrně snovým životem. Velký podíl na tom má zejména jeho otec Ahmeda Saif Belhasa, který vlastní stavební impérium v Dubaji, jehož hodnota se odhaduje na několik miliard.
Rashed si tak užívá vcelku bezstarostného dětství plného luxusu a v posledních letech i rychlých vozů. K řízení svého Ferrari sice musel mít řidiče, nicméně moc bychom za to nedali, že s jeho kapesným jistě nebyl problém pronajmout si okruh a vyzkoušet si sílu vozu naplno. Teď je ale Ferrari vystavené v autosalonu Deals on Wheels, na jeho tachometru svítí 9419 kilometrů a prodejci si za něj žádá cca 3,9 milionu korun.
Ani teď však Rashed nebude dojíždět do školy autobusem, neboť krátce po prodeji Lamborghini si nadělil Rolls-Royce Wraith. Ten si údajně koupil sám, krátce po prodeji Ferrari. A důvod k výměně Ferrari za Rolls-Royce? Sny a místo v interiéru.
Během videa, na kterém Rashed představuje svůj nový vůz, totiž několikrát důrazně zopakuje, že Rolls-Royce Wraith byl dlouhou dobu jeho snovým autem. Sice tím prý trochu naštval svého otce, který má stejný model a nepřál si aby ho měl někdo další v okolí, nicméně ani to Rasheda nemohlo zastavit.
Druhým důvodem je pak vnitřní prostor. Jak Rashed připomíná, stále ještě nemůže řídit, takže i nadále využívá svého soukromého řidiče. Díky zadním sedačkám v Rollsu však nyní může jezdit do školy nebo ze školy i se svými přáteli, což ve Ferrari zkrátka nebylo možné. Navíc má v Rollu mnohem více místa na své věci, což zahrnuje několik tašek s oblečením nebo teniskami.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.