Minulý rok obletělo svět video, na kterém se patnáctiletý Rashed Belhasa chlubí svým novým Ferrari F12 Berlinetta polepeném jedinečnou folií s designem "Supreme/Louis Vuitton". Rashed sice ještě pár let nebude moci za volant usednout, nicméně díky jeho soukromému řidiči se zdálo, že mu to příliš nevadí a z vozu má skutečnou radost. Teď se však dvanáctiválcový plnokrevník objevil v bazaru.
Dnes šestnáctiletý Rashed Belhasa už se na YouTube pohybuje delší dobu a jeho účet s názvem Money Kicks má již více než 1,2 milionu odběratelů. A vlastně se ani nelze příliš divit, neboť tenhle kluk žije poměrně snovým životem. Velký podíl na tom má zejména jeho otec Ahmeda Saif Belhasa, který vlastní stavební impérium v Dubaji, jehož hodnota se odhaduje na několik miliard.
Rashed si tak užívá vcelku bezstarostného dětství plného luxusu a v posledních letech i rychlých vozů. K řízení svého Ferrari sice musel mít řidiče, nicméně moc bychom za to nedali, že s jeho kapesným jistě nebyl problém pronajmout si okruh a vyzkoušet si sílu vozu naplno. Teď je ale Ferrari vystavené v autosalonu Deals on Wheels, na jeho tachometru svítí 9419 kilometrů a prodejci si za něj žádá cca 3,9 milionu korun.
Ani teď však Rashed nebude dojíždět do školy autobusem, neboť krátce po prodeji Lamborghini si nadělil Rolls-Royce Wraith. Ten si údajně koupil sám, krátce po prodeji Ferrari. A důvod k výměně Ferrari za Rolls-Royce? Sny a místo v interiéru.
Během videa, na kterém Rashed představuje svůj nový vůz, totiž několikrát důrazně zopakuje, že Rolls-Royce Wraith byl dlouhou dobu jeho snovým autem. Sice tím prý trochu naštval svého otce, který má stejný model a nepřál si aby ho měl někdo další v okolí, nicméně ani to Rasheda nemohlo zastavit.
Druhým důvodem je pak vnitřní prostor. Jak Rashed připomíná, stále ještě nemůže řídit, takže i nadále využívá svého soukromého řidiče. Díky zadním sedačkám v Rollsu však nyní může jezdit do školy nebo ze školy i se svými přáteli, což ve Ferrari zkrátka nebylo možné. Navíc má v Rollu mnohem více místa na své věci, což zahrnuje několik tašek s oblečením nebo teniskami.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.