Minulý rok obletělo svět video, na kterém se patnáctiletý Rashed Belhasa chlubí svým novým Ferrari F12 Berlinetta polepeném jedinečnou folií s designem "Supreme/Louis Vuitton". Rashed sice ještě pár let nebude moci za volant usednout, nicméně díky jeho soukromému řidiči se zdálo, že mu to příliš nevadí a z vozu má skutečnou radost. Teď se však dvanáctiválcový plnokrevník objevil v bazaru.
Dnes šestnáctiletý Rashed Belhasa už se na YouTube pohybuje delší dobu a jeho účet s názvem Money Kicks má již více než 1,2 milionu odběratelů. A vlastně se ani nelze příliš divit, neboť tenhle kluk žije poměrně snovým životem. Velký podíl na tom má zejména jeho otec Ahmeda Saif Belhasa, který vlastní stavební impérium v Dubaji, jehož hodnota se odhaduje na několik miliard.
Rashed si tak užívá vcelku bezstarostného dětství plného luxusu a v posledních letech i rychlých vozů. K řízení svého Ferrari sice musel mít řidiče, nicméně moc bychom za to nedali, že s jeho kapesným jistě nebyl problém pronajmout si okruh a vyzkoušet si sílu vozu naplno. Teď je ale Ferrari vystavené v autosalonu Deals on Wheels, na jeho tachometru svítí 9419 kilometrů a prodejci si za něj žádá cca 3,9 milionu korun.
Ani teď však Rashed nebude dojíždět do školy autobusem, neboť krátce po prodeji Lamborghini si nadělil Rolls-Royce Wraith. Ten si údajně koupil sám, krátce po prodeji Ferrari. A důvod k výměně Ferrari za Rolls-Royce? Sny a místo v interiéru.
Během videa, na kterém Rashed představuje svůj nový vůz, totiž několikrát důrazně zopakuje, že Rolls-Royce Wraith byl dlouhou dobu jeho snovým autem. Sice tím prý trochu naštval svého otce, který má stejný model a nepřál si aby ho měl někdo další v okolí, nicméně ani to Rasheda nemohlo zastavit.
Druhým důvodem je pak vnitřní prostor. Jak Rashed připomíná, stále ještě nemůže řídit, takže i nadále využívá svého soukromého řidiče. Díky zadním sedačkám v Rollsu však nyní může jezdit do školy nebo ze školy i se svými přáteli, což ve Ferrari zkrátka nebylo možné. Navíc má v Rollu mnohem více místa na své věci, což zahrnuje několik tašek s oblečením nebo teniskami.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.