Před pár dny nám Kia ukázala, že její levný rodinný sedan obstojí i ve srovnání s mnohem dražším Lamborghini. Tehdy šlo jen o legraci, nicméně během posledního srovnání Nové Kia Stinger a vozů Porsche Panamera a BMW řady 6 se ukázalo, že Kia se svými modely míří skutečně vysoko. Evropská konkurence by se tak nejspíš měla začít bát.
Z pohledu cen míří nová Kia Stinger řekněme někam na úroveň BMW řady 4 Gran Coupe nebo Audi A5 Sportbacl, přičemž poslední jmenovaný model překonává minimálně na americkém trhu cenou o 10.000 dolarů (207 000 Kč) nižší.
S tímto srovnáním se však automobilka nehodlala spokojit a tak zamířila do vyšší ligy. Na YouTube kanálu Kia Motors America se tak objevilo video, kde nový Stinger GT soutěží s prémiovými evropskýmo vozy Porsche Panamera a BMW řady 6. V rámci objektivity pak na celý test dohlíží lidé z organizace AMCI Testing.
Během testování se vozy utkaly v celkem čtyřech disciplínách: akcelerace, zatáčení, slalom a jízda na čas. V každém voze přitom seděl zkušený závodní jezdec. Nikoho asi nepřekvapí, že korejský lift-back příjemně překvapil prakticky ve všech testech, přičemž na mnohdy lepší Porsche Panamera ztrácel pouhé desetiny či setiny sekundy.
Největším překvapením testu se tak staly překvapivě špatné výsledky BMW řady 6, které zaostávalo prakticky v každém testu a přitom stejně jako Porsche Panamera stálo cca dvojnásobek co Stinger GT (cca 850 000 Kč vs. 1,8 milionu Kč).
Je to tak již podruhé, co se Kia porovnává s mnohem dražšími a zkušenějšími soupeři a nevede si přitom vůbec špatně. Ani sama automobilka nejspíš neočekává, že lidé zvyklé řídit Lamborghini či Porsche by teď přešli k jejím vozidlům, nicméně potencionálním zákazníkům tím posílá vcelku jasný vzkaz, zvýrazňující její stále rostoucí kvality za rozumné ceny.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.