Před pár dny nám Kia ukázala, že její levný rodinný sedan obstojí i ve srovnání s mnohem dražším Lamborghini. Tehdy šlo jen o legraci, nicméně během posledního srovnání Nové Kia Stinger a vozů Porsche Panamera a BMW řady 6 se ukázalo, že Kia se svými modely míří skutečně vysoko. Evropská konkurence by se tak nejspíš měla začít bát.
Z pohledu cen míří nová Kia Stinger řekněme někam na úroveň BMW řady 4 Gran Coupe nebo Audi A5 Sportbacl, přičemž poslední jmenovaný model překonává minimálně na americkém trhu cenou o 10.000 dolarů (207 000 Kč) nižší.
S tímto srovnáním se však automobilka nehodlala spokojit a tak zamířila do vyšší ligy. Na YouTube kanálu Kia Motors America se tak objevilo video, kde nový Stinger GT soutěží s prémiovými evropskýmo vozy Porsche Panamera a BMW řady 6. V rámci objektivity pak na celý test dohlíží lidé z organizace AMCI Testing.
Během testování se vozy utkaly v celkem čtyřech disciplínách: akcelerace, zatáčení, slalom a jízda na čas. V každém voze přitom seděl zkušený závodní jezdec. Nikoho asi nepřekvapí, že korejský lift-back příjemně překvapil prakticky ve všech testech, přičemž na mnohdy lepší Porsche Panamera ztrácel pouhé desetiny či setiny sekundy.
Největším překvapením testu se tak staly překvapivě špatné výsledky BMW řady 6, které zaostávalo prakticky v každém testu a přitom stejně jako Porsche Panamera stálo cca dvojnásobek co Stinger GT (cca 850 000 Kč vs. 1,8 milionu Kč).
Je to tak již podruhé, co se Kia porovnává s mnohem dražšími a zkušenějšími soupeři a nevede si přitom vůbec špatně. Ani sama automobilka nejspíš neočekává, že lidé zvyklé řídit Lamborghini či Porsche by teď přešli k jejím vozidlům, nicméně potencionálním zákazníkům tím posílá vcelku jasný vzkaz, zvýrazňující její stále rostoucí kvality za rozumné ceny.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?