Systémy autonomního řízení jsou v posledních letech velmi populární, zvláště co se segmentu limuzín a luxusních sedanů týče. Skvělým příkladem může být i nová Audi A8, která se chlubí systémem autonomního řízení 3. úrovně. Mercedes tento technologický náskok sledoval zatím jen zpovzdálí, nicméně brzy se hodlá vrátit do hry a nejspíš i převzít vedení.
Přitom to byly právě vozy Mercedes-Benz, které před lety začaly jako první nabízet techniku částečně-autonomního řízení, jako byly například adaptivní tempomaty. Od té doby už však uplynulo už téměř celé desetiletí a tak se nyní na výsluní vyhřívá Audi.
Vedoucí výzkumného a vývojového oddělení Mercedes-Benz, Ola Källenius, však ve svém vyjádření pro Autoguide uvedl, že jejich cílem je během následujících cca 3 let přivést na trh první vůz se systémem autonomního řízení na úrovni 4 nebo 5. Aby to však bylo možné, je potřeba nejdříve do roku 2020 představit první vozy se systémem autonomního řízení na 3. úrovni, aby si klienti a řidiči začali postupně zvykat.
První aplikace systémů autonomního řízení bychom se měli dočkat u modelů třídy S, neboť zájemci o tyto luxusní vozy budou pravděpodobně nejochotnější připlatit si i za nové systémy. Na kolik autonomní řízení vyjde bohužel Källenius neprozradil, nicméně zmínil, že cena se bude pohybovat jako u dalších doplňkových systémů modelů třídy S.
Systém autonomního řízení na úrovni 3 by podle mezinárodních definic měl být schopen reagovat i na nenadálé krizové situace, jako je například nouzové brzdění. Řidič však stále musí být schopen v určitém čase převzít řízení, pokud ho k tomu vůz vyzve.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?