Nový systém označovaný zkratkou DDREM (Departed Driver Rescue & Exit Maneuver) byl navržen tak, aby dokázal zabránit nehodám způsobeným spánkem za volantem, které mají až pětinový podíl na všech smrtelných nehodách na území USA (podle agentury "AAA Foundation for Traffic Safety" bylo 20% ze 7000 smrtelných nehod na území USA způsobeno právě jízdou v ospalosti).
A jak to celé funguje? Systém DDREM sleduje pomocí speciální infračervené kamery obličej a zejména oči řidiče, díky čemuž dokáže poměrně rychle a spolehlivě zaznamenat většinu příznaků únavy a ospalosti. Systém navíc spolupracuje i s dalšími chytrými senzory, díky čemuž sleduje například jízdu v pruzích.
Pokud tedy systém zjistí, že řidič usnul nebo nereaguje, přepne se celý automobil do autonomního řízení na čtvrté úrovni, díky čemuž dokáže sám identifikovat bezpečné místo k zastavení a vozidlo odstaví z provozu.
Pravděpodobně nejzajímavějším aspektem celého systému je jeho jednoduchost. Ke svému správnému fungování totiž potřebuje "asistenty", kteří se v našich vozidlech objevují už několik let. Jde například o elektrický posilovač řízení, kamery, radarový senzor nebo GPS jednotku. Už jen díky těmto komponentům je totiž každý automobil alespoň krátkodobě schopen autonomní jízdy, pokud je vybaven správným softwarem.
Náklady na tento krátkodobý systém autonomního řízení jsou tedy minimální, alespoň co se hardware týče. Jediným potřebným prvkem se stane obyčejná infračervená kamera, která však není drahá. Podle webu CarScoops pak Hyundai Mobis uvádí, že celý systém by mohl být připraven již v roce 2022. Bezpečnost vozidel by se tak během pár let mohla dramaticky zvýšit jen s minimem nákladů.