Všimli jste si, že se na našich silnicích pohybuje stále více automobilů s moderními LED světlomety? Nová technologie umožňuje designérům vytvářet malá umělecká díla, která se postupem času stávají charakteristickými znaky celé automobilky. Jaký vliv však mají nové světlomety na bezpečnost?
Nejspíš se budete divit, ale navzdory silnějšímu světlu schopnému osvítit vzdálenější prostory nejsou nové LED světlomety o moc bezpečnější, než byli jejich předchůdci. S touto zajímavou zprávou přišel web Automotive News, který vychází ze čtyř studií organizace IIHS (Insurance Institute for Highway Safety). Každá z těchto studií přitom měla podobný nelichotivý závěr: většina světlometů na nových testovaných vozech za moc nestojí.
Agentura IIHS je jakousi americkou obdobou agentury Euro NCAP, proto by se dalo očekávat, že bude nadržovat americkým vozům. Podle výsledků zpráv jsou na tom ale stejně bídně vozy z celého světa a to bez ohledu na jejich luxus či cenu.
Podle všeho se navíc zdá, že většina nových automobilů opouští továrnu se špatně seřízenými světlomety, výsledkem čehož jsou různé odlesky a oslňování protijedoucích řidičů, což celý přechod na novou technologii činí poněkud zbytečným. Ze stovky testovaných vozidel dostala jen čtyři hodnocení "Dobré". Dalších 40 pak označení "Slabé".
Testování světlometů probíhá pod dozorem odborníků, kteří měří výkon tlumených i dálkových světel jak při jízdě po rovině, tak během projíždění zatáček. Součástí testů je také zkoumání míry oslnění protijedoucích vozidel.
Zajímavým ukazatelem vlivu světel na bezpečnost vozu může být počet udělení nejvyššího hodnocení "Top Safety Pick Plus". Ten za minulý rok získalo pouze 15 vozidel, zatímco minulý rok to bylo 38 vozidel. Tento pokles pak bývá přisuzován zejména zpřísněním pravidel pro testování kvality světlometů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?