Znáte nejrychlejší sedan na Nürburgringu? Seznamte se, Subaru Impreza WRX STI Type RA

Subaru Impreza WRX STI Type RA NBR Special | foto: Subaru

Po neúspěšném pokusu ze začátku tohoto roku se Subaru s modelem Impreza WRX STI opět vrátilo na Nürburgring a cíl zněl jasně: stanovit nový rekord pro čtyřdveřový sedan. A na druhý pokus se opravdu povedlo

Novým držitelem rekordního času na kolo, na slavném německém okruhu Nürburgring, se v kategorii čtyřdveřových sedany stalo Subaru WRX STI Type RA NBR Special. Speciálně upravený závodní vůz zvládl kolo v čase 6:57,5.

Během rekordní jízdy bylo pořízeno i video, jeho zveřejnění se ale dočkáme až později. Subaru však dodává, že rekordní kolo bylo změřeno vybavením pocházejícím přímo z okruhu a vytvoření rekordu potvrdili i zástupci okruhu.

Pokud se však těšíte, že vaše sériová Impreza zvládne Nürburgring pod 7 minut, musíme vás zklamat. Rekordní Impreza je totiž skutečným závodním speciálem, za jehož vznikem stojí lidé z Prodrive. Vůz tak disponuje silně modifikovaným dvoulitrovým čtyřválcem, jehož výkon by měl být více jak 447 kW (608 k).

Vytvoření nového rekordu však nebylo jediným cílem automobilky. Mělo se také jednat o propagaci nového modelu WRX STI Type RA, kterého se dočkáme ještě před koncem tohoto roku. Podle slov Dominicka Infante, zástupce automobilky Subaru který se vyjádřil pro web CarScoops, by nový model měl nabídnout více stylu, vyšší výkon a také lepší ovládání.

Závodní speciál a Type RA toho však budou mít společného jen velmi málo. Novinkami u modelu Type RA by měla být karbonová střecha, karbonové křídlo, 19 palcová kola BBS a pneumatiky Yokohama Advan Sport. Kromě toho by měl být i nově vyladěn podvozek, brzdy dodá Brembo a uvnitř nebudou chybět sedačky Recaro.

Pod kapotou se objeví 2,5 litrový přeplňovaný motor boxer, jehož výkon se odhaduje na 231 kW (314 koní). Převodovka bude samozřejmě manuální, šestistupňová a její dráhy by měly být výrazně zkráceny.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy