Rally závodník Colin McRae se stal během své závodnické kariéry živoucí legendou a jeho jméno bude vždy spojováno zejména s automobilkou Subaru. A jedno takové, za jehož volantem usedal, nedávno zlomilo aukční rekord
Každý závodní vůz Subaru Impreza WRC je svým způsobem exkluzivní, ovšem tahle Impreza WRC97 je skutečně jedinečná. Právě za jejím volantem strávil dlouhé hodiny legendární jezdec Colin McRae během příprav na FIA World Rally Championship 1997.
Ačkoliv nejde o závodní vůz, který by se proháněl po trati a před tribunami, stále jde o velmi významný kousek, který se účastnil několika tiskových konferencí ale zejména byl používán ke zkouškám a ladění.Podle informací tak strávil Colin McRae za volantem tohoto vozu desítky hodin a ve hře byla i možnost nasazení tohoto speciálu na Rally Monte Carlo v lednu 1997.
Pokud vás zajímá částka za kterou se vůz prodal, šlo o 230,625 liber, což je v přepočtu necelých 7 milionů korun. Pokud to srovnáme s vozy Ferrari, které se prodávají až za částky okolo 834 milionů korun, jde prakticky o nic. Přesto je tento závodní speciál historicky nejdražším vydraženým vozem značky Subaru na světě. Do té doby byla hodnota nejdražšího vydraženého Subaru 4,5 milionu korun. Prodej vozu organizovala aukční společnost H&H Auctioneers.
Závodník Collin McRae pochází ze závodnické rodiny a je považován za jednoho z nejschopnějších závodníků historie motorsportu. Do historie se zapsal v roce 1955, kdy se stal nejmladším závodníkem a prvním Britem, který vyhrál Mistrovství světa v rallye. Za to byl oceněn i Řádem britského impéria. Zemřel v roce 2007 během letecké havárie.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?