Rally závodník Colin McRae se stal během své závodnické kariéry živoucí legendou a jeho jméno bude vždy spojováno zejména s automobilkou Subaru. A jedno takové, za jehož volantem usedal, nedávno zlomilo aukční rekord
Každý závodní vůz Subaru Impreza WRC je svým způsobem exkluzivní, ovšem tahle Impreza WRC97 je skutečně jedinečná. Právě za jejím volantem strávil dlouhé hodiny legendární jezdec Colin McRae během příprav na FIA World Rally Championship 1997.
Ačkoliv nejde o závodní vůz, který by se proháněl po trati a před tribunami, stále jde o velmi významný kousek, který se účastnil několika tiskových konferencí ale zejména byl používán ke zkouškám a ladění.Podle informací tak strávil Colin McRae za volantem tohoto vozu desítky hodin a ve hře byla i možnost nasazení tohoto speciálu na Rally Monte Carlo v lednu 1997.
Pokud vás zajímá částka za kterou se vůz prodal, šlo o 230,625 liber, což je v přepočtu necelých 7 milionů korun. Pokud to srovnáme s vozy Ferrari, které se prodávají až za částky okolo 834 milionů korun, jde prakticky o nic. Přesto je tento závodní speciál historicky nejdražším vydraženým vozem značky Subaru na světě. Do té doby byla hodnota nejdražšího vydraženého Subaru 4,5 milionu korun. Prodej vozu organizovala aukční společnost H&H Auctioneers.
Závodník Collin McRae pochází ze závodnické rodiny a je považován za jednoho z nejschopnějších závodníků historie motorsportu. Do historie se zapsal v roce 1955, kdy se stal nejmladším závodníkem a prvním Britem, který vyhrál Mistrovství světa v rallye. Za to byl oceněn i Řádem britského impéria. Zemřel v roce 2007 během letecké havárie.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.