Na autosalonu v New Yorku se postupně představuje řada nových konceptů. Nás ale velice zaujal nový koncept automobilky Subaru, nesoucí název Ascent.
Subaru se chystá v příštím roce vydat nový model prostorného SUV, který by měl nést název Ascent. Hlavní myšlenkou je vůz se třemi řadami sedadel a prostorným moderním interiérem. Pojďme se společně podívat jak by mohl vypadat.
Zevnějšek vozu má působit podle nového konceptu Subaru "Dynamic x Solid". Masivní přední maska má podtrhovat vzhled nebojácného SUV a podle 21 palcových kol ukrytých v masivních oplastovaných podbězích si lze domyslet, že ani tento model automobilky Subaru se díky propracovanému pohonu všech kol nezalekne terénu.
V interiéru pak nalezneme tři řady sedadel, které pojmou až 7 pasažérů. Na sedačky a čalounění byla použita kůže ve dvou odstínech a ovládací prvky jsou řešeny dotykovými obrazovkami.
Model Ascent bude postaven na platformě Subaru Global Platform, která byla představena minulý rok. Konečná produkční verze modelu Ascent bude vypadat samozřejmě jinak než současný koncept. Už teď ale víme, že bude vyráběna v Indii a určena by měla být výhradně pro severoamerický trh.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.