Subaru nabídne pouhých 500 kusů od každého modelu. BRZ i WRX v limitované edici by měli být připraveny k prodeji na začátku příštího roku.
Nové Subaru WRX STI Type RA nabídne prvotřídní zážitek z jízdy, a to díky klasickému receptu - menší váze, modernizovanému podvozku a výkonnějšímu motoru. Limitovaná edice WRX STI disponuje mnoha prvky z uhlíkových vláken, včetně samotné střechy. Na autě jsou obutá lehká 19-ti palcová kovaná kola od BBS. Díky maximální úspoře váhy Subaru odstranilo i rezervní kolo.
Podvozek dostal přepracované přední vzpěry a tlumiče Bilstein, upravený byl i stabilizační systém VDC. O dostatečný brzdný výkon se starají šestipístové brzy Brembo. Kované písty, úprava řídící jednotky, přepracované sání a nový výfuk umožnili zvýšení výkonu stávajícího přeplňovaného 2,5 litru na odhadovaných 310 koní. Úprava zasáhla i šestistupňovou manuální převodovku, kde Subaru optimalizovalo převodové poměry a zkrátilo chod řadicí páky.
Nové Subaru BRZ TS přináší upravený STI podvozek a agresivnější vzhled, zatímco motor zůstal beze změny. Podvozek a přední pomocný rám byly ještě více vyztuženy tak, aby umožňovali co nejlepší pocit z řízení. O přenos hnací síly se starají 18-ti palcová lehká kola STI spolu s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4. Karoserie je opatřena kompletním STI kitem, včetně předních, zadních i bočních spoilerů, které spolu s velkým zadním křídlem optimalizují proudění vzduchu.
Obě limitované novinky budou k dispozici v barvách „Blue pearl“, „Crystal black“ a „Crystal White“. Přesné specifikace a ceník budou známy během letošního roku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?