Subaru nabídne pouhých 500 kusů od každého modelu. BRZ i WRX v limitované edici by měli být připraveny k prodeji na začátku příštího roku.
Nové Subaru WRX STI Type RA nabídne prvotřídní zážitek z jízdy, a to díky klasickému receptu - menší váze, modernizovanému podvozku a výkonnějšímu motoru. Limitovaná edice WRX STI disponuje mnoha prvky z uhlíkových vláken, včetně samotné střechy. Na autě jsou obutá lehká 19-ti palcová kovaná kola od BBS. Díky maximální úspoře váhy Subaru odstranilo i rezervní kolo.
Podvozek dostal přepracované přední vzpěry a tlumiče Bilstein, upravený byl i stabilizační systém VDC. O dostatečný brzdný výkon se starají šestipístové brzy Brembo. Kované písty, úprava řídící jednotky, přepracované sání a nový výfuk umožnili zvýšení výkonu stávajícího přeplňovaného 2,5 litru na odhadovaných 310 koní. Úprava zasáhla i šestistupňovou manuální převodovku, kde Subaru optimalizovalo převodové poměry a zkrátilo chod řadicí páky.
Nové Subaru BRZ TS přináší upravený STI podvozek a agresivnější vzhled, zatímco motor zůstal beze změny. Podvozek a přední pomocný rám byly ještě více vyztuženy tak, aby umožňovali co nejlepší pocit z řízení. O přenos hnací síly se starají 18-ti palcová lehká kola STI spolu s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4. Karoserie je opatřena kompletním STI kitem, včetně předních, zadních i bočních spoilerů, které spolu s velkým zadním křídlem optimalizují proudění vzduchu.
Obě limitované novinky budou k dispozici v barvách „Blue pearl“, „Crystal black“ a „Crystal White“. Přesné specifikace a ceník budou známy během letošního roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?