Vítězné trofeje pro závodníky Tour de France pocházejí z dílny Škoda Design

ŠKODA Design navrhl trofeje pro vítěze Tour de France | foto: Škoda Auto

Trofeje pro vítěze letošní Tour de France vytvořil Škoda Design. Stejně jako v minulých letech, i letos navrhli odborníci z české automobilky křišťálové poháry, které 23. července pozdvihnou k nebi vítězové slavného cyklistického závodu. Tyto čtyři trofeje reprezentují to nejlepší z umění českých sklářů.

Letošní Tour de France opět potvrdí svou pověst nejnáročnějšího cyklistického závodu světa: 3 540 kilometrů, 21 etap, tři náročné horské výjezdy. Vítězi budou de facto všichni profesionálové, kteří po třítýdenním závodě přejedou 23. července přes cílovou čáru na Champs-Élysées v Paříži. Na závěr slavného závodu bude následovat tradiční vyvrcholení: v rámci oficiálního vyhlášení získají vítězové čtyř kategorií ceněné křišťálové trofeje.

Vedle celkového vítěze ve Žlutém trikotu se pocty dočkají také vítězové bodového hodnocení v jednotlivých kategoriích: Zelený trikot za nejúspěšnějšího sprintera, Bílý trikot za nejúspěšnějšího mladého profesionála a Puntíkovaný trikot za nejlepšího vrchaře. Po průjezdu cílem, předá předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier nejlepšímu sprintérovi trofej, která byla vyrobena ze zeleného skla, aby ladila se Zeleným trikotem vítěze.

Všechny trofeje pro vítěze byly navrženy designéry značky Škoda a vyrobila je renomovaná česká sklářská firma Lasvit. Odborníci z této sklářské a designérské společnosti vyrobili tyto mistrovské kusy letos již poněkolikáté. Zatímco rozměry těchto 60 centimetrů vysokých a čtyři kilogramy vážících uměleckých děl zůstávají nezměněny, každý rok překvapí designéři značky ŠKODA při tvorbě pohárů novými kreativními nápady dekoru. Pro letošní Tour de France se nechali inspirovat designem studie Škoda Vision E.

Jedná se o první studii elektromobilu české automobilky, která poskytuje konkrétní a specifický výhled na individuální mobilitu budoucnosti a poprvé byla představena veřejnosti v polovině dubna tohoto roku na autosalonu Auto Šanghaj. Pětidveřové SUV-kupé ujede s čistě elektrickým pohonem až 500 kilometrů, dosahuje stupně 3 autonomního řízení a nadchne svým emocionálním designem, vyznačujícím se jasnými hranami a dynamickými liniemi.

Tato emocionalita se odráží také v pohárech pro letošní Tour de France, které ztělesňují moderní interpretaci klasického dekorování českého křišťálového skla. Také Škoda Vision E si z tohoto tradičního uměleckého řemesla „vypůjčila“ některé designové prvky, například při utváření světlometů

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy