Historie vyklápěných dveří u sériových vozů sahá do roku 1954, kdy tyto použili konstruktéři u Mercedesu, konkrétně modelu 300 SL a k otvírání sloužil stlačený plyn. Další pokus provedli Italové u Lamborghini Countach. Obojí bylo založeno na mechanických systémech, vyžadujících velkou šikovnost, obratnost a sílu.
Kleemann představil své dveře "Scissor" na roadsteru Mercedes SL. Na rozdíl od zmíněných systémů využívá nově dvou os a hydrauliky spolu s elektronikou. Výsledkem je komfortní a rychlé otevření dveří bez potřeby jakékoliv námahy a velkého prostoru kolem vozu.
Mechanismus otvírání je umístěn na sloupku předních dveří a propojen s centrální hydraulickou jednotkou s vysokotlakým čerpadlem a kontrolním ventilem. V činnost ho uvede signál z procesoru, předaný stiskem kliky. Podobně jednoduché je i uzavření dveří. Stačí zmáčknout knoflík na spodní straně dveří už pohodlně usazen v sedadle. Otevření dveří trvá deset vteřin.
A kde je ta zmíněná inspirace v přírodě? U ptáků. Podobně jako oni totiž Mercedes od Kleemannu nejprve vysune o osm centimetrů dveře z karosérie a následně je vyklopí vzhůru jako při vzletu ptáků...
Foto: Kleemann
Kleemann se inspiroval v přírodě
Dánská Tuningová společnost připravila precizní systém nahoru otvíraných dveří.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Jaromír Soukup na TV Barrandov? Osud jeho pořadů je prý zpečetěn!
-
MS v ledním hokeji: Česko - Rakousko 4:0. Čtvrtfinále má národní tým jisté
-
Víkendové počasí bude deštivé, ukazuje předpověď
-
Vztah Jennifer Lopez a Bena Afflecka spějě ke konci? Údajně se chystá rozvod!
-
Král Karel III. pojede do Francie! Zúčastní se akcí na výročí vylodění spojenců
-
TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?
-
TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?