Mercedes-Benz zaznamenal pokles celoroční produkce o jedno procento, což byl nejnižší propad na celém trhu. Dolů výrobu podle obchodní aktualizace od tohoto výrobce luxusních automobilů táhl čínský trh, který v prvním čtvrtletí postihla rozsáhlá omezení.
Výrobce BMW zaznamenal pokles prodeje o 4,8 procenta. Společnost to připisuje úzkým hrdlům v dodavatelském řetězci a také blokádám v Číně, které se ale ve druhé polovině roku zmírnily.
Nejhůře však ve srovnání s předchozím rokem dopadla značka Volkswagen. Problémy v dodavatelském řetězci srazily její prodej o 6,8 procenta.
Jak BMW, tak Mercedes-Benz zaznamenaly nárůst prodeje ve čtvrtém čtvrtletí, kdy se evropské dodavatelské řetězce narovnaly a Čína uvolnila svou přísnou politiku nulového covidu. A to přes varování některých společností, že nárůst počtu případů nákazy koronavirem mezi zaměstnanci v této zemi by stále ještě mohl brzdit produkci.
Volkswagen neoznámil samostatné údaje o prodeji ve čtvrtém čtvrtletí. Čísla o dodávkách má koncern zveřejnit ve čtvrtek.