Sportovní roadster Z1, který mnichovská automobilka BMW představila veřejnosti před 35 roky dne 10. září 1987 na přehlídce ve Frankfurtu nad Mohanem, se vymykal z tehdejší nabídky značky. Ani ne tak technickým základem, řadový šestiválcový motor, převodovku a do jisté míry i podvozek si konstruktéři vypůjčili z modelu 325i, jako spíš celkovým pojetím auta.
Dvoumístný otevřený automobil v té době nabízela jen málokterá automobilka, zákazníky mělo k novému "bavoráku" přitáhnout i mnoho netradičních řešení - od snadno odnímatelných plastových panelů karosérie až po dveře, které se zasouvaly dolů do prahů.
Dva roky po představení roadsteru se bavorská továrna chlubila tím, že se jí sešlo na 35.000 objednávek na vůz, který se začal vyrábět v říjnu 1988. Skutečnost ale nakonec byla úplně jiná, do června 1991 vyrobila BMW jen 8000 kusů modelu Z1, všechny navíc vznikly ručně.
Auto, pro které byla asi nejtypičtější červená barva, navíc stálo dost peněz - skoro 90.000 marek (dnes by to odpovídalo zhruba stejné částce v eurech). Za podobnou cenu mohl zákazník dostat osvědčené Porsche 911, lidi toužící po výjimečnosti pak odlákal i luxusnější Mercedes SL, jehož novou generaci představila stuttgartská automobilka v roce 1989.
Díky malému počtu vyrobených kusů je ale dnes z BMW Z1 poměrně oblíbený youngtimer (tedy mladý veterán) a ceny zachovalých kusů se pohybují kolem 50.000 eur.
A ačkoli tento typ obchodně nezazářil, stal se základem úspěšné modelové řady "zetkových" roadsterů BMW. Žádný z nich už ale nenabídl ikonické spouštěcí dveře.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?