Sportovní roadster Z1, který mnichovská automobilka BMW představila veřejnosti před 35 roky dne 10. září 1987 na přehlídce ve Frankfurtu nad Mohanem, se vymykal z tehdejší nabídky značky. Ani ne tak technickým základem, řadový šestiválcový motor, převodovku a do jisté míry i podvozek si konstruktéři vypůjčili z modelu 325i, jako spíš celkovým pojetím auta.
Dvoumístný otevřený automobil v té době nabízela jen málokterá automobilka, zákazníky mělo k novému "bavoráku" přitáhnout i mnoho netradičních řešení - od snadno odnímatelných plastových panelů karosérie až po dveře, které se zasouvaly dolů do prahů.
Dva roky po představení roadsteru se bavorská továrna chlubila tím, že se jí sešlo na 35.000 objednávek na vůz, který se začal vyrábět v říjnu 1988. Skutečnost ale nakonec byla úplně jiná, do června 1991 vyrobila BMW jen 8000 kusů modelu Z1, všechny navíc vznikly ručně.
Auto, pro které byla asi nejtypičtější červená barva, navíc stálo dost peněz - skoro 90.000 marek (dnes by to odpovídalo zhruba stejné částce v eurech). Za podobnou cenu mohl zákazník dostat osvědčené Porsche 911, lidi toužící po výjimečnosti pak odlákal i luxusnější Mercedes SL, jehož novou generaci představila stuttgartská automobilka v roce 1989.
Díky malému počtu vyrobených kusů je ale dnes z BMW Z1 poměrně oblíbený youngtimer (tedy mladý veterán) a ceny zachovalých kusů se pohybují kolem 50.000 eur.
A ačkoli tento typ obchodně nezazářil, stal se základem úspěšné modelové řady "zetkových" roadsterů BMW. Žádný z nich už ale nenabídl ikonické spouštěcí dveře.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.