Rolls-Royce přepisuje rekordy

Rolls Royce Ghost je aktuálně velmi žádaným modelem předevší na trzích v Asii a USA | foto: Rolls Royce

Rolls-Royce v roce 2022 dosáhl svého historicky nejvyššího prodeje, když zákazníkům v přibližně 50 zemích světa dodal celkem 6 021 vozů, což je o 8 % více než v roce 2021. Je to poprvé ve 118leté historii společnosti, kdy její odbyt během 12 měsíců přesáhl 6 000 vozů.

Torsten Müller-Ötvös, generální ředitel společnosti Rolls-Royce Motor Cars sdělil: „Rok 2022 byl pro Rolls-Royce Motor Cars vpravdě historickým. Nejen, že jsme odhalili Rolls-Royce Spectre, vůbec první plně elektrický sériový model naší značky, ale byl to také první rok, kdy jsme během 12 měsíců dodali více než 6 000 vozů, přičemž silná poptávka byla po celém našem produktovém portfoliu. Ale pro nás, jakožto výrobce luxusního zboží, nejsou prodejní čísla jediným měřítkem úspěchu: nejsme a nikdy nebudeme velkovýrobcem. Zakázkový program Bespoke, který neodmyslitelně patří k vozům Rolls-Royce, byl loni rovněž na rekordní úrovni. Požadavky našich zákazníků byly stále nápaditější a technicky náročnější – což je výzva, kterou s nadšením přijímáme.”

Rolls-Royce Boat Tail | foto: Rolls-Royce

Výše prodejů však není pro luxusní britskou značku primárním měřítkem jejího úspěchu. Rolls-Royce, to je i unikátní program zakázkových úprav Bespoke, který se loni těšil většímu zájmu klientů, než tomu bylo dosud. Téměř nekonečné možnosti personalizace na míru vedly k tomu, že zákazníci byli ochotni za svůj jedinečný Rolls-Royce zaplatit v průměru kolem půl milionu eur.
Kromě několika výjimečných individuálních zakázkových kreací a sběratelských vozů odhalila značka Rolls-Royce další kapitolu zakázkového modelu Boat Tail – jednu z pouhých tří, které byly a budou vyrobeny. Zakázkové oddělení Coachbuild představuje vrchol řemeslného umu značky a je klíčovým prvkem v její dlouhodobé strategii; další projekty jsou již ve vývoji.

V roce 2022 Rolls-Royce dosáhl růstu prodeje v téměř všech regionech, zvláště silný meziroční odbyt byl zaznamenán na Blízkém východě, v Asii a Tichomoří, v USA a v Evropě.
Blízký východ je předním regionem značky pro „High Bespoke“ – zvláště rozsáhlou a individuální personalizaci na míru. V roce 2022 proto Rolls-Royce otevřel soukromou kancelář v Dubaji, která je určena pouze pro pozvané. Jedná se o první podobnou pobočku mimo Goodwood, která přináší atmosféru sídla značky Rolls-Royce blíže k místním klientům. Další soukromé kanceláře budou v příštích měsících a letech představeny po celém světě.
Největším celkovým trhem značky se loni opět staly Spojené státy americké, a to zásluhou nové generace mladších amerických podnikatelů a úspěšných investorů, které značka Rolls-Royce přilákala vůbec poprvé.
Prodejní region Velké Číny, který je pro Rolls-Royce strategicky důležitý, byl i vloni druhým nejúspěšnějším regionem značky, přičemž loňský odbyt se i přes přetrvávající problémy v této části světa vyrovnaly těm rekordním z roku 2021.
Prodej vozů značky Rolls-Royce v Evropě dosáhl v roce 2022 nové úrovně, a to navzdory vážným geopolitickým výzvám, které tento region ovlivňují. Bylo tomu tak zásluhou rekordních prodejů na několika trzích včetně Spojeného království a Německa.

Po říjnové triumfální premiéře překonaly předobjednávky na Rolls-Royce Spectre, první ultra-luxusní elektrické super kupé na světě, nejambicióznější očekávání společnosti. První dodávky zákazníkům proběhnou ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023. Jedná se o první krok značky ve snaze zajistit do konce roku 2030 elektrifikaci celého portfolia svých modelů.

Poptávka po všech současných modelech Rolls-Royce zůstává výjimečně silná, přičemž předběžné objednávky jsou zajištěny po značnou část roku 2023.

rolls-royce | foto: Rolls Royce

Tento svůj historický úspěch oznamuje značka Rolls-Royce v lednu 2023, tedy právě v době, kdy si připomíná 20. výročí oficiálního otevření svého moderního závodu v Goodwoodu. S více než 150 novými pracovními místy vytvořenými během roku 2022 je zde nyní zaměstnáno přes 2 500 lidí zastupujících více než 50 národností. Rolls-Royce také každoročně podporuje více než 100 učňů a frekventantů a srovnatelný počet stážistů.

„Uspěli jsme, protože nasloucháme zákazníkům a naše produkty neustále vyvíjíme v souladu s jejich vkusem a požadavky, vědomě omlazujeme naši značku a zároveň si zachováváme naši vrozenou exkluzivitu a vzácnost. Pokud se jedná o technologii, kvalitu a luxus, Rolls-Royce, stejně jako po celou svoji historii, nestále usiluje o to, být tím nejlepším z nejlepších,” dodal Torsten Müller-Ötvös.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy