Britská luxusní automobilka se již brzy chystá představit již osmou generaci luxusního vozu Rolls-Royce Phantom. Ještě předtím si pro nás ale představila sérii legendárních Phantomů. První vůz z této série se zapsal do historie jako vůz Hollywoodské legendy jménem Fred Astaire.
Hned prvním vozem z osmi plánovaných je Rolls-Ryoce Phantom z roku 1927, který patřil legendárnímu herci, zpěvákovi a tanečníkovi Fredu Astaireovi. Ještě než se dostal do jeho vlastnictví, prošel v roce 1932 velkou úpravou interiéru i exteriéru ve slavné dílně Inskip v New Yorku, díky čemuž se jedná o skutečný unikát. Během těchto úprav dostal mnoho módních dobových úprav, mezi které patří třeba ručně vyráběné ozdobné lišty ze dřeva. Ty se mimochodem na voze dochovaly dodnes.
V majetku Freda Astaire vydržel Phantom až do roku 1950, kdy byl prodán novému vlastníkovi, kterému patří dodnes. Ten na voze nic neměnil, pouze ho nechal pečlivě zrestaurovat a přečalounit opotřebenou látku. V prostoru řidiče se tak objevila zelená kůže, zatímco posádka si užívala luxusní sedací soupravu v barvě zeleného brokátu, ke které ladil i pár polštářů.
Dalším znakem luxusu tohoto Rolls-Royce z roku 1927 byla i stříbrná sada pohárků, placatky a kartáčů na oblečení. Mimo to byla zadní prostor vybaven i stříbrnými madly a párem netradičních vycházkových holí. Jedna byla vybavena dalekohledem, zatímco druhá divadelním kukátkem.
Exteriér vozu se může pochlubit renovovanou barvou v odstínu "Brewster Green" s černými blatníky a černou koženou střechou. Na karoserii vozu se také nachází několik malých monogramů "A", které odkazují na minulého majitele.
Malým ale krásným detailem je i velmi vzácný cestovní kufr Louis Vuitton, ve kterém je ukryt klobouk, bílý motýlek, kožené rukavice, černá hůlka se stříbrným zapalovačem, manžety a manžetové knoflíčky, hedvábný šátek Turnbull & Asser pro večerní použití, placatka v koženém obalu, pikniková sada "čaj pro dva"a boty na tanec i step.
Jako vzpomínka na Astaireovu vášeň pro sport se zde nalézá i sada dobových tenisových raket, kriketová pálka a kulečníková tága. V tajné přihrádce je navíc ukryta sada golfových holí.
Pod tímto obsáhlým cestovním kufrem Louis Vuitton se nachází ještě plně vybavený šuplík s nářadím. V roce 1927 totiž šoféři těchto vozů fungovali i jako mechanici. Pokud tak měli dostatečně vybavenou sadu nářadí, dokázali opravit vůz takřka kdekoliv.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?