Britská luxusní automobilka se již brzy chystá představit již osmou generaci luxusního vozu Rolls-Royce Phantom. Ještě předtím si pro nás ale představila sérii legendárních Phantomů. První vůz z této série se zapsal do historie jako vůz Hollywoodské legendy jménem Fred Astaire.
Hned prvním vozem z osmi plánovaných je Rolls-Ryoce Phantom z roku 1927, který patřil legendárnímu herci, zpěvákovi a tanečníkovi Fredu Astaireovi. Ještě než se dostal do jeho vlastnictví, prošel v roce 1932 velkou úpravou interiéru i exteriéru ve slavné dílně Inskip v New Yorku, díky čemuž se jedná o skutečný unikát. Během těchto úprav dostal mnoho módních dobových úprav, mezi které patří třeba ručně vyráběné ozdobné lišty ze dřeva. Ty se mimochodem na voze dochovaly dodnes.
V majetku Freda Astaire vydržel Phantom až do roku 1950, kdy byl prodán novému vlastníkovi, kterému patří dodnes. Ten na voze nic neměnil, pouze ho nechal pečlivě zrestaurovat a přečalounit opotřebenou látku. V prostoru řidiče se tak objevila zelená kůže, zatímco posádka si užívala luxusní sedací soupravu v barvě zeleného brokátu, ke které ladil i pár polštářů.
Dalším znakem luxusu tohoto Rolls-Royce z roku 1927 byla i stříbrná sada pohárků, placatky a kartáčů na oblečení. Mimo to byla zadní prostor vybaven i stříbrnými madly a párem netradičních vycházkových holí. Jedna byla vybavena dalekohledem, zatímco druhá divadelním kukátkem.
Exteriér vozu se může pochlubit renovovanou barvou v odstínu "Brewster Green" s černými blatníky a černou koženou střechou. Na karoserii vozu se také nachází několik malých monogramů "A", které odkazují na minulého majitele.
Malým ale krásným detailem je i velmi vzácný cestovní kufr Louis Vuitton, ve kterém je ukryt klobouk, bílý motýlek, kožené rukavice, černá hůlka se stříbrným zapalovačem, manžety a manžetové knoflíčky, hedvábný šátek Turnbull & Asser pro večerní použití, placatka v koženém obalu, pikniková sada "čaj pro dva"a boty na tanec i step.
Jako vzpomínka na Astaireovu vášeň pro sport se zde nalézá i sada dobových tenisových raket, kriketová pálka a kulečníková tága. V tajné přihrádce je navíc ukryta sada golfových holí.
Pod tímto obsáhlým cestovním kufrem Louis Vuitton se nachází ještě plně vybavený šuplík s nářadím. V roce 1927 totiž šoféři těchto vozů fungovali i jako mechanici. Pokud tak měli dostatečně vybavenou sadu nářadí, dokázali opravit vůz takřka kdekoliv.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?