Automobilka Rolls-Royce oznámila, že pro své nejzámožnější klienty postaví trojici superluxusních automobilů šitých na míru. Vzniknou pouze 3 exempláře a dnes vám přinášíme projekt divize na klíč.
Britský výrobce luxusních vozů představil kabriolet s názvem Rolls-Royce Boat Tail. Tento název již nesla řada vzácných modelů této společnosti na přelomu 20. a 30. let minulého století. Svým vzhledem připomínaly luxusní motorový člun na kolech.
Novodobý Boat Tail vznikne ve třech exemplářích a s cenou 28 milionů dolarů (asi 585 milionů Kč) se stane suverénně nejdražším novým vozem na světě. Tato částka přibližně o 200 milionů Kč převyšuje cenu doposud nejdražšího Bugatti Centodieci.
Pod ručně tvarovanou karoserií z hliníku se ukrývá platforma Architecture of Luxury, jež je převzatá z nového Phantomu. Celková délka vozu je impozantních 5800 mm. Největší zajímavostí celého vozu je "pikniková souprava", jež se nachází v zadní části vozu. Ta je kryta dvěmi víky, která se otevírají vzhůru ve stylu motýlích křídel. Pod nimi se nachází dvě ledničky a speciální sadu nádobí a příborů od pařížské společnosti Christofle. Pro maximální pohodlí při pikniku je posádce k dispozici dvojice stoliček a slunečník vybíhající ze zadní části vozu.
Pod přední kapotou je umístěn známý motor V12 6,75 litrů twin-turbo o výkonu 563 koní. Hodnoty jako je maximální rychlost a nebo zrychlení z 0 na 100 km/h automobilka Rolls-Royce nezveřejnila. Prý u takového vozu jako je Boat Tail nejsou tyto údaje podstatné. Jediné, co je zde podstatné je nabídnout maximální prožitek z
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?