Automobilka Rolls-Royce oznámila, že pro své nejzámožnější klienty postaví trojici superluxusních automobilů šitých na míru. Vzniknou pouze 3 exempláře a dnes vám přinášíme projekt divize na klíč.
Britský výrobce luxusních vozů představil kabriolet s názvem Rolls-Royce Boat Tail. Tento název již nesla řada vzácných modelů této společnosti na přelomu 20. a 30. let minulého století. Svým vzhledem připomínaly luxusní motorový člun na kolech.
Novodobý Boat Tail vznikne ve třech exemplářích a s cenou 28 milionů dolarů (asi 585 milionů Kč) se stane suverénně nejdražším novým vozem na světě. Tato částka přibližně o 200 milionů Kč převyšuje cenu doposud nejdražšího Bugatti Centodieci.
Pod ručně tvarovanou karoserií z hliníku se ukrývá platforma Architecture of Luxury, jež je převzatá z nového Phantomu. Celková délka vozu je impozantních 5800 mm. Největší zajímavostí celého vozu je "pikniková souprava", jež se nachází v zadní části vozu. Ta je kryta dvěmi víky, která se otevírají vzhůru ve stylu motýlích křídel. Pod nimi se nachází dvě ledničky a speciální sadu nádobí a příborů od pařížské společnosti Christofle. Pro maximální pohodlí při pikniku je posádce k dispozici dvojice stoliček a slunečník vybíhající ze zadní části vozu.
Pod přední kapotou je umístěn známý motor V12 6,75 litrů twin-turbo o výkonu 563 koní. Hodnoty jako je maximální rychlost a nebo zrychlení z 0 na 100 km/h automobilka Rolls-Royce nezveřejnila. Prý u takového vozu jako je Boat Tail nejsou tyto údaje podstatné. Jediné, co je zde podstatné je nabídnout maximální prožitek z
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.