Tuningová společnost Spofec si vzala do parády superluxusní crossover Rolls-Royce Cullinan ve verzi Black Badge, který se již sám o sobě vyznačuje řadou úprav. Spofec ho dotáhl ještě o kus blíže k dokonalosti.
Dílo tuningové společnosti, které dostalo název Overdose se díky řadě úprav stalo jedním z nejvýznamnějších crossoverů na světě. Již sérový Cullinan Black Badge je díky obří přeplňované V12 pod kapotou pořádný silák. Po úpravách je 6 a 3/4 litrový motor pod černou kapotou oproti originálu silnější o 107 koní a 160 N.m.
Výsledná čísla výkonu a točivého momentu proto patří k tomu nejvyššímu, co se dá na silnici potkat. Černý Cullinan má nyní výkon 707 koní při 5400 ot./min. a točivý moment vrcholí již při 1800 ot./min. téměř lokomotivními 1060 N.m. Výkon motoru jde přes automatickou převodovku na všechny čtyři 24" kola, která obouvají pneumatiky o rozměru 295/30 r24. I přes nemalou hmotnost 2,7 tuny umí superluxusní crossover zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 4,6 s a maximální rychlost je pak elektroniky omezena na 250 km/h.
Podvozek Cullinanu je vybaven upraveným vzduchovým odpružením, které snižuje jeho světlou a de facto i celkovou výšku o 40 mm. Naopak vystouplé lemy blatníků přidávají na šířce 100 mm vpředu a dokonce 120 mm vzadu. Karoserie dostala také nové nárazníky a v zadní části se objevil spoiler a difuzor.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?