Tuningová společnost Spofec si vzala do parády superluxusní crossover Rolls-Royce Cullinan ve verzi Black Badge, který se již sám o sobě vyznačuje řadou úprav. Spofec ho dotáhl ještě o kus blíže k dokonalosti.
Dílo tuningové společnosti, které dostalo název Overdose se díky řadě úprav stalo jedním z nejvýznamnějších crossoverů na světě. Již sérový Cullinan Black Badge je díky obří přeplňované V12 pod kapotou pořádný silák. Po úpravách je 6 a 3/4 litrový motor pod černou kapotou oproti originálu silnější o 107 koní a 160 N.m.
Výsledná čísla výkonu a točivého momentu proto patří k tomu nejvyššímu, co se dá na silnici potkat. Černý Cullinan má nyní výkon 707 koní při 5400 ot./min. a točivý moment vrcholí již při 1800 ot./min. téměř lokomotivními 1060 N.m. Výkon motoru jde přes automatickou převodovku na všechny čtyři 24" kola, která obouvají pneumatiky o rozměru 295/30 r24. I přes nemalou hmotnost 2,7 tuny umí superluxusní crossover zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 4,6 s a maximální rychlost je pak elektroniky omezena na 250 km/h.
Podvozek Cullinanu je vybaven upraveným vzduchovým odpružením, které snižuje jeho světlou a de facto i celkovou výšku o 40 mm. Naopak vystouplé lemy blatníků přidávají na šířce 100 mm vpředu a dokonce 120 mm vzadu. Karoserie dostala také nové nárazníky a v zadní části se objevil spoiler a difuzor.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?